تفاوت دستگاه تصفیه آب خانگی 5 و 7 مرحله‌ای

0

رپورتاژ

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع مختلفی است. عوامل گوناگونی وجود دارد که تعیین کننده دستگاه مناسب برای منزل شما است. آب مایه حیات و عامل اصلی زندگی بر روی کره خاکی است. بیشتر مساحت کره زمین از آب ها تشکیل شده است. فعالیت ها و دخالت های بیش از حد انسان ها در طبیعت موجب آلودگی دریاها و اقیانوس ها شده است.

امروزه آلودگی آب ها به یک معضل جهانی، خطری برای سلامت انسان و جانداران تبدیل گشته، به همین جهت شرکت های مختلفی برای فراهم نمودن آب سالم و پاکیزه همواره در تلاش اند. از جمله فعالیت هایی که در این زمینه صورت گرفته، طراحی و ساخت انواع دستگاه تصفیه آب است.

دستگاه تصفیه آب خانگی

وظیفه اصلی دستگاه تصفیه آب، حذف آلایندها و میکروارگانیسم های داخل آب، و ایجاد آبی سالم و پاک است. حجم زیادی از این آلودگی ها بواسطه سیستم های تصفیه آب شهری حذف می‌شود اما همچنان مقادیر باقی مانده وارد منازلمان می‌شود. باید باتوجه به میزان آلودگی آب خانه خود، دستگاه تصفیه آب مناسب انتخاب کرد.

از جمله دسته بندی های دستگاه تصفیه آب خانگی بر اساس تعداد فیلتر یا همان مراحل تصفیه است. از جمله پرطرفدارترین دستگاه های این دسته، دستگاه های تصفیه آب 5 مرحله‌ای و 7 مرحله‌ای است. اما چه تفاوتی میان این دو دستگاه وجود دارد و کدام یک برای تصفیه آب منزل خود مناسب تر است؟ پیش از آنکه به پاسخ این سوال بپردازیم به بررسی هر کدام از آن ها می‌پردازیم.

دستگاه تصفیه آب 5 مرحله‌ای

این دستگاه تصفیه آب همانطور که از نامش نیز مشخص است حاوی پنج فیلتر دستگاه تصفیه آب می‌باشد. این دستگاه می‌تواند املاح با قطر 1 میکرون و حتی گاها تا قطر 1 ده‌هزارم میکرون را حذف کند. مراحل تصفیه به ترتیب زیر است:

مرحله اول؛ فیلتر الیافی: فیلتر موجود در این مرحله از جنس پلی پروپیلن 100 % خالص فشرده 5 میکرون تا 1 میکرون با پوسته شفاف است. این فیلتر قادر به حذف گل و لای، شن و ماسه و دیگر آلودگی های معلق در آب می‌باشد. پوسته شفاف این مرحله زمان تعویض این فیلتر را به سادگی نشان می‌دهد.

مرحله دوم؛ فیلتر کربن پودری: این مرحله در تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی وجود دارد. کربن بکار رفته در این فیلتر از جنس پوسته نارگیل با پوسته سفید است. فیلتر کربن پودری قادر به حذف کلر، تری هالومتان ها و بیشتر مواد شیمیایی آلی موجود در حشره کش ها و آفت کش ها، رنگ، طعم و بوی آب می‌باشد.

مرحله سوم؛ فیلتر کربن بلاک یا فیلتر الیافی ۱ میکرون: در دستگاه های تصفیه آب مختلف، فیلتری که برای این مرحله تعبیه شده می‌تواند متفاوت باشد. در برخی از دستگاه‌، فیلترهایی از جنس کربن بلاک می‌باشد و در برخی دیگر از فیلترهای الیافی یا پلی‌پروپیلن ۱ میکرون استفاده شود.

  • کربن استفاده شده در این فیلتر از جنس پوسته نارگیلبا پوسته سفید می‌باشد که وظیفه آن تکمیل عملکرد مرحله دوم و حذف مواد شیمیایی موجود در آب است. ساختار خلل موجود در این فیلتر قادر به حذف بالاترین میزان کلر و مواد سمی است. فیلتر کربن بلاک شامل دو لایه از جنس پلی پروپیلن جهت پیش تصفیه می باشد.
  • این فیلتر از الیاف پلی پروپیلن با کیفیت عالی ساخته شده و می‌تواند ذرات معلق بسیار ریز با اندازه بزرگتر از ۱ میکرون را حذف کند. این فیلتر رسوبات میکروسکوپی نظیر رنگدانه ها، کیست ها و بخشی از میکروب ها را از آب حذف می نماید.

مرحله چهارم؛ غشاء RO ممبران: این فیلتر از نوع TFC با ظرفیت تولید ۵۰ گالن در روز می‌باشد. فیلتر ممبران قادر به حذف آلودگی هایی نظیر سرب، مس، باریم، کرم، جیوه، سدیم، کادمیوم، فلوراید، نیتریت، نیترات و سلسیوم از آب است. همچنین باعث کاهش TDS آب و تبدیل آب لب شور به آب شیرین می شود. به طور کلی غشاء ro نقش اصلی و مهمی را در دستگاه تصفیه آب دارد.

مرحله 5: در آخر آب تصفیه شده با گذر کردن از تمامی این فیلترها، از لوله‌های دستگاه خارج خواهد شد.

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای

خرید و سفارش دستگاه تصفیه آب خانگی 7 مرحله ای سافت واتر از پرطرفدارترین دستگاه های تصفیه آب محسوب می‌شود که در حذف مواد موجود در آب توانایی بالایی دارد. 7 مرحله این دستگاه شامل موارد زیر می‌باشد:

مرحله اول PP: در این مرحله فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون با پوسته شفاف قرار گرفته است. این فیلتر می‌تواند فیلتر تمامی آلودگی‌ هایی نظیر شن، لجن، زنگ‌زدگی و سایر ذرات معلق از آب حذف کند.

 مرحله دوم UDF: بواسطه فیلتر کربن پودری با پوسته سفید از جنس پوسته نارگیل، در این مرحله کلر، ترکیبات آلی، رنگ، طعم، بوهای نامطبوع و تمامی مواد شیمیایی مضر موجود در آب کاسته می‌شوند.

مرحله سوم CTO: دارای فیلتر کربن بلاک با پوسته سفید از جنس پوسته نارگیل می‌باشد. وظیفه این مرحله تکمیل عملکرد مرحله دوم و حذف مواد شیمیایی موجود در آب است.

مرحله چهارم MEMBRANE: غشای ممبران می‌تواند املاح مضر تا ابعاد 0.0001 میکرون را حذف کند. همچنین قادر به از بین بردن آلودگی های میکروبی، نیترات، نیتریت، فلزات سنگین و سایر ناخالصی های موجود در آب، حذف سختی مضر آب و رفع شوری آن است.

مرحله پنجم POST CARBON: در این مرحله یک عدد فیلتر کربن خطی استفاده شده تا در نهایت هرگونه طعم و یا بوی نامطبوعی که در آب وجود دارد، از بین ببرد.

مرحله ششم: تمامی باکتری ها، ویروس ها و مواد مضر آب با دقت 99% در این مرحله حذف خواهند شد.

مرحله هفتم: در مرحله دارای فیلتر اضافه کننده می‌باشد. درواقع تمامی مواد معدنی ارزشمند مورد نیاز را به آب آشامیدنی شما اضافه خواهد نمود.

آیا دستگاه تصفیه آب 5 فیلتره بهتر است یا دستگاه تصفیه آب 7 فیلتره؟

اولین و بارزترین تفاوت میان دستگاه تصفیه آب خانگی 5 مرحله ‌ای و دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ‌ای در تعداد مراحل تصفیه و فیلتر است. به طوری که 7 مرحله‌ای، دو فیلتر ببیشتر از نوع 5 مرحله‌ای دارد. بیشتر بودن تعداد فیلتر باعث می‌شود آب خروجی دستگاه از پاکی و تمیزی بیشتری برخوردار باشد. درنتیجه می‌توان بیان کرد که دستگاه 7 فیلتره نسبت به 5 فیلتره، فرایند تصفیه آب موثرتری خواهد داشت.

البته باید به این نکته دقت فرمایید که همه چیز به نوع فیلترها باز می‌گردد نه به تعداد آن. ممکن است دستگاه تصفیه آب 5 مرحله‌ای از فیلترهای بسیار قوی و بهتری برخوردار باشد و در نهایت عملکرد دستگاه را بهبود ببخشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.