بهترین فیلم های مونیکا بلوچی | 14 عنوان شاخص و تماشایی

0

مونیکا آنا ماریا بِلوچّی مشهور به مونیکا بلوچی monica bellucci  در ۳۰ سپتامبر ۱۹۶۴ در چیتا دی کاستلو در اومبریای ایتالیا به دنیا آمد و در سان جیوستینو بزرگ شد. او در ۱۳ سالگی مدل یک عکاس محلی شد و پس از اتمام تحصیلات دبیرستان برای تحصیل در رشتهٔ حقوق دانشگاه پروجا به این استان نقل مکان کرد.

عمدهٔ شهرت مونیکا بلوچیبه خاطر بازی در نقش «پرسفونه» در سری فیلم‌های ماتریکس است. بلوچی در فیلم دراکولای برام استوکر به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در نقش عروس دراکولا ظاهر شد. او با بازی در فیلم‌های مالنا و برگشت‌ناپذیر توانست با دو کارگردان مشهور، یعنی جوزپه تورناتوره و گاسپار نوئه همکاری کند. از دیگر نقش‌های مونیکا بلوچی می‌توان به بازی در نقش مریم مجدلیه در فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون اشاره کرد. بلوچی در اسپکتر به عنوان یک باندگرل ظاهر شد. شلیک نهایی، شاگرد جادوگر و فصل کرگدن از دیگر آثار وی هستند. بلوچی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی همچون موتسارت در جنگل و توئین پیکس نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

در اینجا تعدادی از بهترین فیلم های مونیکا بلوچی را با هم مرور می‌کنیم.

1- دراکولای برام استوکر – Dracula (1992)

کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
نویسنده: جیمز وی هارت بر پایه دراکولا اثر برام استوکر
بازیگران: گری اولدمن- وینونا رایدر -آنتونی هاپکینز -کیانو ریوز -مونیکا بلوچی

دراکولای برام استوکر عنوان یک فیلم ترسناک-عاشقانه محصول ۱۹۹۲ ایالات متحده به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا است. این فیلم بر پایه رمان دراکولا اثر برام استوکر ساخته شده‌است.

رومانی، سال ۱۴۶۲. سلحشوری به نام «ولاد»، معروف به «دراکولا» (اولدمن) از نبرد با سپاهیان ترک بازمی‌گردد و می‌فهمد که همسرش، «الیزابتا» (رایدر)، به تصور مرگ او خودکشی کرده‌است. «دراکولا» ایمانش را رها می‌کند و خون‌آشام می‌شود. لندن، ۱۸۹۷. «جاناتان هارکر» (ریوز) به ترانسیلوانی اعزام می‌شود تا معاملهٔ املاکی در انگلستان را با «کنت دراکولا» به پایان برساند…


2- فیلم ماتریکس: بارگذاری مجدد – THE MATRIX RELOADED

سال تولید : ۲۰۰۳
کارگردان : اندی واچووسکی و لری واچووسکی
فیلمنامه‌نویس : اندی واچووسکی و لری واچووسکی
هنرپیشگان : کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، مونیکا بلوچی، جادا پینکت اسمیت، کری ـ آن ماس، کوین مایکل ریچاردسن، لامبرت ویلسن، مری آلیس، نونا گی، کلیتن واتسن، هوگو ویوینگ و ایان بلیس

وقتی ̎توماس ̎نیو̎ آندرسن̎ (ریوز) پرسشی را با ̎مورفیوس̎ (فیشبرن) و ̎ترینیتی̎ (ماس) در میان گذاشت که قبلاً نیز مطرح شده بود، در واقع نمی‌دانست در چه کوره‌راه پرمشقتی قدم گذاشته است: بکاود، حقیقت را بپذیرد و ذهنش را از ماتریکس رها سازد. حالا ̎زایون̎ به محاصرهٔ ارتش ماشین‌ها درآمده شده است. آخرین پناهگاه آدم‌ها در کرهٔ زمین فقط چند ساعتی با ارتش ۲۵۰ هزار ̎ماشین̎، فاصله دارد که برنامه‌ریزی شده‌اند تا بشر را نابود کنند. اما شهروندان ̎زایون̎، با تشویق و تکیه به اعتقادِ راسخِ ̎مورفیوس̎ که ̎یکتا̎، پیش‌گوئی ̎اوراکل̎ (آلیس) را تحقق خواهد بخشید و به جنگ با ماشین‌ها خاتمه خواهد داد، روحیه گرفته‌اند. ̎نیو̎ و ̎ترینیتی̎ نیز که از عشق و ایمانشان به یک‌دیگر نیرو گرفته‌اند هم‌راه با ̎مورفیوس̎ به ماتریکس بازمی‌گردند و سلاح‌ها و قابلیت‌های فراوان خود را علیه نیروهای سرکوب‌گر به کار می‌گیرند. در همین حال تبعیدیانی مثل ̎مأمور اسمیت̎ (ویوینگ) هستند که ارتباطش با ̎نیو̎ او را وامی‌دارد تا از سیستمی که به ̎پاک کردن̎ او حکم داده، سرپیچی کند. ̎مأمور اسمیت̎ که حالا از انسانیتی که پیش‌ترها حقیر می‌شمرده، انرژی می‌گیرد، در راه خود برای انتقام از ̎نیو̎، همه‌چیز را نابود می‌کند.


3- فیلم مالنا – Malena

نویسنده و کارگردان: جوزپه تورناتوره، بر اساس داستانی از لوچانو وینچنزونی

موسیقی: انیو موریکونه.

بازیگران: مونیکا بلوچی (مالنا اسکوردیا)، جوزپه سولفارو (رناتو آموروسو)، لوچانو فدریکو (پدر رناتو)، ماتیلده پیانا (مادر رناتو)، پی یترو نوتاریانی (پدر مالنا)، گیتانو آزوتیکا (نینو اسکوردیا).

محصول ۲۰۰۰ ایتالیا و آمریکا

دهم ژوئیه ۱۹۴۰ در شهر کاستلکوتو، ایتالیا. رناتو آموروسوی دوازده و نیمه، صاحب اولین دوچرخه‌اش می‌شود و برای اولین بار چشمش به مالنا اسکوردیا می‌افتد. مالنا تازه واردی است که همسرش نینو، مردی از اهالی کاستلکوتو، در جبهه شمال افریقا می‌جنگد و مالنا به تنهایی در خانه پدری شوهرش زندگی می‌کند. پدر مالنا نیز که معلم زبان لاتین است، برای تنها نماندن دخترش در کاستلکوتو اقامت کرده است. رناتو شیفته مالنا می‌شود و در عالم خیال خودش و مالنا را در هیات شخصیت‌های سینمایی چون تارزان و جین، جان وین و کلر‌تره ور در دلیجان، کلئوپاترا و مار و سامسون ودلیله مجسم می‌کند.

مالنا عمیقا به همسرش نینو وفادار است و از سوی مردان به دلیل دست نیافتنی بودنش هدف شایعات ناپسندی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر زنان شهر نیز که زیبایی مالنا را عاملی تهدید‌کننده برای بنیان‌های خانوادگی خود می‌دانند، زبان‌هایشان را به کار می‌اندازند. به زودی هر دو طرف بدون این که مدرکی یافته باشند، بر سر این موضوع به توافق می‌رسند که مالنا فاسد است…


4- فیلم برگشت‌ناپذیر – Irreversible (2002)

کارگردان: گاسپار نوئه
بازیگران: مونیکا بلوچی -ونسان کسل -آلبر دوپنتل

داستان فیلم در یک روز می‌گذرد. آلکس و مارکوس با دوست خود پیر به یک مهمانی می‌روند در مهمانی آلکس حالش بد می‌شود و از مارکوس و پیر جدا می‌شود تا به خانه برود در راه مترو و در یک زیرگذر خلوت، یک منحرف جنسی ابتدا با توسل به زور به او تجاوز می‌کند و سپس او را مورد ضرب و شتم شدید قرار میدهد که باعث میشود آلکس(مونیکا بلوچی) به کما برود.هنگامی که مارکوس متوجه ماجرا می شود،دیوانه وار به دنبال متجاوز آلکس می‌گردد …


5- فیلم مصائب مسیح – The Passion of the Christ (2004)

کارگردان: مل گیبسون
نویسنده: بندیکت فیتزجرالد -مل گیبسون بر پایه مصائب موجود در عهد جدید و بخشی از کتاب مقدس
بازیگران: جیمز کاویزل- مایا مورگنشترن -مونیکا بلوچی -هریستو ژیوکوف -کلاودیا جرینی -لوکا لیونلو – ماتیا اسبراجا

این فیلم ماجرای دستگیری، محاکمه و مصلوب شدن عیسی مسیح را به تفصیل به تصویر می‌کشد. فیلم به خاطر مسئول نشان دادن یهودیان در به صلیب کشیده شدن مسیح با اعتراض محافل و گروه‌های یهودی مواجه شد تا جایی که آن‌ها به دادگاه شکایت بردند و تلاش کردند از اکران آن جلوگیری کنند، اما فیلم با اِعمال تغییراتی مختصر اکران شد.


6- فیلم اشک‌های خورشید – Tears of the Sun (2003)

کارگردان: آنتونی فوکوآ
بازیگران: بروس ویلیس – مونیکا بلوچی
موسیقی: هانس زیمر

ستوان «واترز» (بروس ویلیس) فرمانده تیم ویژه ای است که افرادش را به جنگل‌های نیجریه می‌برد تا دکتر «لنا کندرکس» (مونیکا بلوچی) را آزاد کند. اما آن‌ها در میابند که کندرکس تنها در صورتی همراهشان می‌آید که ۷۰ پناهنده دیگر را نیز نجات دهند.


7- فیلم برادران گریم – The Brothers Grimm (2005)

کارگردان: تری گیلیام
بازیگران: مت دیمون -هیث لجر – پیتر استرمر – مونیکا بلوچی – لینا هیدی -میروسلاو تابورسکی

آلمان، سال ۱۷۹۶. کشور توسط نیروهای ̎ناپلئون بوناپارت̎ اشغال شده است. ̎ویلهلم گریم̎ (دیمن) و ̎یاکوب گریم̎ (لجر) برادران حقه‌بازی هستند که از این دهکده به آن دهکده سفر می‌کنند و به هرجا می‌رسند نمایش‌هائی به راه می‌اندازند و ادعا می‌کنند که با عالم غیب ارتباط دارند و با ترساندن مردم روستائی امرارمعاش می‌کنند. این وضعیت تا زمانی ادامه دارد که بالاخره یک روز به دهکده‌ای به نام ماربادن می‌رسند. ̎دُلاتوم̎ (پرایس) حاکم فرانسوی آن دهکده، بلافاصله متوجه شیّاد بودن برادرها می‌شود، ولی به‌جای تنبیه ̎برادران گریم̎، آن دو را روانهٔ مأموریتی خطرناک می‌کند. ماجرائی که پیش آمده از این قرار است که از مدتی پیش بچه‌های دهکده به نحو مرموزی ناپدید می‌شوند. روستائی‌ها معتقد هستند که موجودی ماوراءالطبیعه و مرموز در جنگل وجود دارد که باعث این اتفاقات شده است. ̎دُلاتوم̎ برای اطمینان از انجام مأموریت ̎برادران گریم̎، دستیار خود، ̎کاوالدی̎ (استورمار) را هم‌راه آن دو می‌فرستد. برادران قدم به جنگلی می‌گذارند که طلسم شده است و دیری نگذشته که با ̎ملکهٔ آینه̎ (بلوچی) مواجه می‌شوند. ملکه که پانصد سالی از عمرش می‌گذرد، با سحر و جادوئی که کرده، موجب آن حوادث ناگوار در دهکده شده است. برادرها تصمیم می‌گیرند به قلعهٔ ملکه نفوذ کنند و طلسم او را بشکنند.


8- فیلم برادری گرگ – Brotherhood of the Wolf (2001)

کارگردان: کریستف گان
بازیگران: ساموئل له بیهان -ونسان کسل – امیلی دوکن – مونیکا بلوچی -ژرمی رنیر -مارک داکاسیوس – ژان یان -ژاک پرن

در قرن هجدهم میلادی، به دنبال کشته شدن تعداد زیادی از اهالی یک روستا، از طرف پادشاه یک زیست‌شناس حیوانات سلطنتی به منطقه اعزام می‌شود تا با همکاری دوست سرخ‌پوستش این مشکل را حل کند…


9- فیلم مردی که پوست خود را فروخت – The Man Who Sold His Skin (2020)

کارگردان: کوثر بن هنیه
بازیگران: یحیی مُحِینی – دی لیان- کوئن دی بو – مونیکا بلوچی

سم علی یک مرد جوان سوری است که برای فرار از جنگ داخلی به لبنان پناهنده شده است. او با جفری گودفروی آشنا می‌شود. یک هنرمند خالکوبی معروف که پشت علی اثر هنری خود را به وجود می‌آورد.

به زودی بدن علی به عنوان یک اثر هنری معروف می‌شود یا به بیانی دیگر او یک اثر هنری زنده لقب می‌گیرد. چیزی که قیمت بسیار بالایی در مارکت هنری می‌یابد. کلکسیونرها علاقه نشان می‌دهند و مزایده به وجود می‌آید. فعالان حقوق بشری عصبانی می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، علی برای گذران زندگی باید طوری از این مخمصه بیرون بیاید چون به مردی معروف شده که پوست خود را فروخته است.


10- فیلم بهشون شلیک کن –  Shoot ‘Em Up (2007)

نویسنده و کارگردان: مایکل دیویس
بازیگران: کلایو اوئن[اسمیت]، پل جیاماتی[هرتز]، مونیکا بللوچی[دونا کوینتانو]، استیون مک هتی[همرسون]، دانیل پیلون[سناتور راتلج]، سیدنی منده گیبسون[بابی الیور]، جولین ریچینگز[مادر بچه].

مردی به نام اسمیت هنگام انتظار در ایستگاه اتوبوس و خوردن هویج! شاهد تعقیب زنی آبستن توسط مردی خشن می شود. مرد قصد دارد او را به قتل برساند، و بر زبان آوردن دشنامی به اسمیت سبب دخالت او می شود. اسمیت مانع از کشته شدن زن می شود، اما دوستان مرد از راه رسیده و تیراندازی به قصد کشتن زن و اسمیت آغاز می شود. همزمان زن کودک را به دنیا می آورد، ولی با وجود مهارت اسمیت هنگام فرار کشته می شود.

اسمیت ناچار کودک را با خود می برد و زمانی که می فهمد آدم کشی به نام هرتز و گروهش در صدد از میان بردن کودک نیز هستند، ناچار به حفظ او می شود. اسمیت برای یافتن سر پناه و شخصی که در این کار به وی کمک کند به سراغ روسپی زیبایی به نام کوینتانو می رود. هرتز نیز که در کار خود پر تجربه است، به سراغ کوینتانو می رود .

حاصل کار کشته شدن افراد هرتز در روسپی خانه است. بعد از این واقعه اسمیت و کوینتانو با یکدیگر همراه می شوند، اما هرتز نیز که از شلیک اسمیت جان سالم به در برده با اجیر کردن افرادی بیشتر سر به دنبال آن دو می گذارد. اسمیت به زودی کشف می کند که هرتز جزئی از ماشین آدمکشی صاحب یک شرکت اسلحه سازی و سناتوری فاسد به نام راتلج است و توطئه ای بسیار بزرگ برای کشتن کودک تازه به دنیا آمده و خود او طراحی شده است….


11- فیلم مورد سوء ظن – under suspicion

سال تولید : ۲۰۰۰
کارگردان : هاپکینز
فیلمنامه‌نویس : و. پیتر ایلیف و تام پرووست، برمبنای فیلم‌نامهٔ میشل اودیار، ژان هرمان و کلود میلر از کتابی نوشته جان وین‌رایت
هنرپیشگان : جین هاکمن، مورگان فریمن، توماس جین، مونیکا بلوچی، نایدیا کارو، میگل آنخل سوارس و ایزابل آلگاس.

̎هنری هرست̎ (هاکمن)، وکیلی آمریکائی و اهل پورتوریکو را احضار می‌کنند تا با ̎ویکتور بنه‌زت̎ (فریمن)، کارآگاه پلیس گفت‌وگو کند. چند روزی پیشتر، ̎هرست̎ به پلس خبر داده که موقع گردش دادن سگش، جسد دختر دوازده ساله‌ای را کشف کرده است؛ ولی حالا بازرسان پلیس اعتقاد پیدا کرده‌اند که ̎هرست̎، برخلاف ادعایش دراین جنایت نقش داشته است. طی بازپرسی پرتنشی که از یک سو توسط ̎اوئینز̎ (جین)، کارآگاهی جوان، و پرسش‌های موقرانه و در عین حال محکم ̎بنه‌زت̎ صورت می‌گیرد، نارسائی‌هائی در داستان ̎هرست̎ پدیدار می‌شود؛ ولی به هر حال آن‌قدر خوب نقش خود را ایفا می‌کند که می‌تواند پلیس را مجاب کند تا به او اجازه دهند در مراسم جمع‌آوری اعانه‌ای که قولش را داده بوده، شرکت کند. اما پس از بازگشتش، و ̎هرست̎ متوجه می‌شود ̎بنه‌زت̎ و ̎اوئینز̎ فرد دیگری ـ ̎شانتال̎ (بلوچی)، همسرش ـ را تحت بازپرسی قرار داده‌اند که از مدتی پیش روابطی سرد با شوهرش داشته است…


12- فیلم افشاگر – The Whistleblower (2010)

کارگردان: Larysa Kondracki
بازیگران: ریچل وایس -دیوید استراترن -نیکولای لی کاس -ونسا ردگریو – مونیکا بلوچی – بندیکت کامبربچ

کتی یک افسر پلیس آمریکایی است که به تازگی به عنوان سفیر صلح برای اعزام به کشور جنگ زده بوسنی انتخاب شده‌است تا بتواند با گزارش‌های خود از فاجعه جنگ در این منطقه، جلوی ویرانی هرچه بیشتر این کشور را بگیرد. اما…


13- فیلم چقدر منو دوست داری؟ How Much Do You Love Me? (2005)

کارگردان: برتران بلیه
بازیگران: مونیکا بلوچی- برنار کومپون – ژرار دوپاردیو

فرانسوا (برنار کومپون) که از بیماری قلبی رنج میبرد یک شب وارد باری می شود و با دانیلا (مونیکا بلوچی) است آشنا می شود. در پی این آشنایی ادعا می کند که به تازگی در بخت آزمایی ۵ میلیون یورو برنده شده است و به دانیلا پیشنهاد می کند در ازای زندگی با او ماهیانه ۱۰۰ هزار یورو حقوق بگیرد. دانیلا پیشنهاد فرانسوا را قبول می کند و هر دو وانمود می کنند که به عنوان زن و شوهر با هم زندگی می کنند …


14- فیلم روی راه شیری – On the Milky Road (2016)

کارگردان: امیر کوستوریتسا
بازیگران: امیر کوستوریتسا -مونیکا بلوچی – میکی مانویلوویچ – اسلوبودا میکالویچ

در دوران جنگ، زندگی آرام و خاموش مردی زیرورو می‌شود، آن هم به خاطر رابطه‌ی عاشقانه‌ی پنهانی‌اش با یک زن اسرارآمیز ایتالیایی.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.