قوی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین پردازنده‌های دسکتاپ اپل با کارایی خیره‌کننده معرفی شدند

پردازنده‌های جدید M1 Pro و M1 Max به معماری آرم رسما اینتل را به آتش کشیدند

0

اپل رسما قوی‌ترین پردازنده‌های مک تاریخ خود را معرفی کرد: M1 Pro و M1 Max نسل بعدی پردازنده M1 هستند که سال گذشته معرفی شد و در قلب مک‌بوک پروهای این شرکت نشست.

تراشه اصلی M1 نزدیک به یک سال پیش به عنوان اولین تراشه داخلی اپل و مبتنی بر معماری ARM معرفی شد و شاهد بودیم که روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و بعدا روی مک مینی و آی‌مک ۲۰۲۱ و آیپد پرو قرار گرفت و باعث فروش بالای این محصولات شد. این تراشه و نسل بعدتر آن به شدت اینتل و پردازنده‌هایش را به چالش کارایی دعوت می‌کنند و موازنه بازار را به هم می‌ریزند.

اکنون، اپل نسل جدیدی از این پردازنده را با مدل‌های M1 Pro و M1 Max معرفی کرد و اولین لپ‌تاپ‌هایی که مبتنی بر این تراشه‌ها روانه بازار خواهند شد؛ مک‌بوک پرو ۱۶ و ۱۴ اینچی هستند که باز همین امشب معرفی شدند.

هر دو تراشه براساس فناوری ساخت ۵ نانومتری توسعه داده شده و همان‌طور که اپل وعده داده بود؛ در کارایی و گرافیک یک جهش بزرگ نسبت به M1 دارند.

در پردازنده M1 Pro، اپل می‌گوید در CPU تا ۷۰ درصد بهبود کارایی و در گرافیک تا دو برابر بهبود کارایی را نسبت به M1 شاهد هستیم. در حالی‌که معماری پردازنده M1 Pro همان قبلی است ولی اپل سطح سخت‌افزار را به شدت افزایش داده است تا به یک پردازنده با ۱۰ هسته مرکزی برسد که ۸ هسته اصطلاحا برای کارایی بالا (performance cores) و ۲ هسته برای راندمان بالا (efficiency cores) طراحی شدند و همراه با ۱۶ هسته GPU و اجرای ۲۰۴۸ دستور اجرایی در یک ثانیه روی یک بورد ارائه می‌شوند.

پردازنده‌های جدید اپل از میزان رم بیشتری هم پشتیبانی می‌کنند. پردازنده M1 Pro از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و اگرچه باز مانند معماری M1 باید رم با خود پردازنده ترکیب و ادغام شود ولی به یک پهنای‌باند حافظه ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه مجهز است. به طور کلی، پردازنده M1 Pro دارای ۳۳.۷ میلیارد ترانزیستور است که تقریبا دو برابر M1 می‌شود.

اپل در همین پردازنده متوقف نشده است و تراشه قدرتمندتری به نام M1 Max معرفی کرد که باز دارای ۱۰ هسته پردازشی مشابه M1 Pro ولی با ۳۲ هسته گرافیکی GPU و ۴۰۹۶ واحد دستورالعملی است. این پردازنده از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم با پهنای‌باند ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید پردازنده M1 Max دارای کارایی گرافیکی چهار برابر M1 است و از ۵۷ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده که بزرگ‌ترین تراشه ساخت اپل تا کنون می‌شود. با این تراشه‌های جدید اپل می‌توانید حداکثر چهار نمایشگر را به یک دستگاه وصل کنید.

برای مقایسه، باید بدانید که پردازنده M1 اپل دارای ۸ هسته پردازشی فیزیکی بود که ۴ هسته در کارایی بالا و ۴ هسته در راندمان بالا کار می‌کردند و حداکثر از ۸ الی ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کرد. پردازنده گرافیکی M1 نیز دارای ۷ الی ۸ هسته پردازشی بود.

اپل وعده داده است پردازنده‌های جدید M1 Pro و M1 Max تا ۱.۷ برابر کارایی CPU بهتر بر وات در مقایسه با M1 ارائه بدهند. همین‌طور، اپل مانند دیگر کنفرانس‌های خود، کلی آمارهای مقایسه‌ای و مبتنی بر نمودار ارائه کرده است که مبنای بسیاری از آن‌ها کاملا مشخص نیست و باید در عمل دید کارایی پردازنده‌های جدید این شرکت چقدر است و در مقایسه با پردازنده‌های اینتل، چه محکی می‌خورند.

برخی اسلایدهای مقایسه‌ای ارائه شده از سوی اپل را در پایین آوردیم:

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…
منبع theverge
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.