پردازنده اپل سیلیکون M1 با معماری آرم برای دستگاه‌های مک معرفی شد؛ قوی‌ترین پردازنده تاریخ اپل با مصرف پایین انرژی

0

مراسم «One More Thing» امشب خود را با معرفی چیپ‌ست M1 آغاز کرد. پردازنده مبتنی بر معماری ARM که از ماه‌های پیش شایعات پیرامون آن آغاز شده و همه منتظر رونمایی‌اش بودند.

اپل سیلیکون M1 یک پردازنده مجتمع موبایل با مصرف انرژی بسیار پایین، فناوری ساخت ۵ نانومتری و هسته‌های پردازشی بسیار قدرتمند است. مک‌های جدید اپل مبتنی بر پردازنده M1 هستند و با سیستم‌عامل جدید مک او اس Big Sure عرضه می‌شوند.

این اتفاقی بزرگ و ویژه برای اپل است که برای اولین بار از پلتفرم پردازنده‌های اینتل جدا شده و به سوی معماری آرم چرخیده است و می‌تواند دسته بزرگی از محصولات را با پردازنده پرقدرت و کم مصرف خود بسازد.

پردازنده M1 هشت هسته‌ای است و به ادعای اپل بهترین عملکرد دنیا براساس وات را روی یک پردازنده ارائه می‌دهد. اپل می‌گوید با یک چهارم مصرف انرژی، همان عملکرد یک پردازنده مرکزی لپ‌تاپ امروزی را دارد.

همانند پردازنده‌های موبایل، دارای ۴ هسته پردازشی سطح بالا با ۱۲ مگابایت کش و ۴ هسته پردازشی مصرف بهینه و ۴ مگابایت کش است. همین‌طور، یک تراشه گرافیکی مجتمع شده نیز روی M1 قرار گرفته است که دارای هشت هسته پردازشی است.

هوش مصنوعی و شبکه عصبی در چیپ‌ست جدید اپل جایگاه ویژه‌ای دارد. M1 دارای ۱۶ هسته Neural Engine بوده و توان خروجی برابر با ۱۱ تریلیون محاسبه در ثانیه دارد.

این پردازنده از ۱۶ میلیون ترانزیستور ساخته شده است و از درگاه‌های تاندربولت و USB 4.0 پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید مک‌های مبتنی بر این پردازنده به سرعت از حالت Sleep یا خواب بیدار شده و در پردازش تصویر، اپلیکیشن‌های سه‌بعدی و ویرایش تصاویر RAW عملکرد بسیار بالایی دارد.

مک‌بوک ایر جدید با تراشه M1 در یک بار شارژ می‌تواند ۱۸ ساعت فیلم پخش کند در حالی‌که مک‌بوک ایر اینتلی با همین باتری فقط ۱۲ ساعت شارژ برای فیلم داشت. همین‌طور، با یک بار شارژ مک‌بوک ایر جدید می‌توان ۱۵ ساعت با وای‌فای روشن وب‌گردی کرد.

اپل برنامه‌های یونیورسالی برای کار با دستگاه‌های مبتنی بر M1 و دستگاه‌های اینتلی طراحی کرده است و هیچ‌گونه تفاوت و تناقضی یا عدم سازگاری میان اپلیکیشن‌ها در پلتفرم‌های مختلف نیست.

پردازنده M1 قوی‌ترین چیپ‌ستی است که اپل تا کنون عرضه کرده است. شاید قوی‌ترین پردازنده موبایل و دسکتاپ دنیا نباشد ولی قطعا شروع بزرگی برای ورود به دنیای تازه‌ای از محصولات اپلی است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.