اولین تاسیسات کمپوست‌سازی انسان در جهان سال ۲۰۲۱ افتتاح می‌شود: با خاک عزیز از دست رفته، درخت پرورش دهید!

2

هر کشور و فرهنگی یک آداب و رسوم برای جسد مردگان خود دارند. در فرهنگ کشورهای غربی، وقتی یک انسان می‌میرد و دیگر روحی در کالبد جسم‌اش نیست؛ یکی از این دو کار را با جسدش می‌کنند؛ به خاک می‌سپارند یا می‌سوزانند.

اما از سال ۲۰۲۱ که شروع دهه سوم قرن بیستم است؛ روش جدید دیگری هم در دسترس خواهد بود. یک تاسیسات جهانی و جدید برای برگزاری مراسم گرامی‌داشت فرد فوت شده و البته تبدیل جسم او به کود؛ روشی جایگزین برای تدفین‌های سنتی!

قرار است تاسیسات کمپوست‌سازی انسان Recompose در سال ۲۰۲۱ در شهر سیاتل واشنگتن بازگشایی شود. اولین مجموعه و کارخانه بازیافت و کمپوست‌سازی انسان خواهد بود و به آرامی باقای انسانی را به خاک و کودی مفید تبدیل می‌کند. فرآیندی که به نام‌های «recomposition» یا «natural organic reduction» مشهور است.

Recompose یک شرکت سهامی عام با سرمایه‌گذاری و تاسیس شخصی به نام «کاترینا اسپاد» است. سال‌ها در حوزه فعالیت‌های عمومی و خدمات به مردم کار می‌کند و امسال پس از تصویب لایحه تاریخی در واشنگتن امریکا برای به رسمیت شناختن کمپوست‌سازی انسان و یک خدمات قانونی دانستن آن، اقدام به راه‌اندازی تاسیسات بازیافت جسد انسان کرده است.

زمان اجرای این قانون از ماه می ۲۰۲۰ میلادی است. «اسپاد» مدیرعامل شرکت Recompose این اقدام را یک «انقلاب مراقبت‌های پس از مرگ» می‌خواند و می‌گوید اجساد مردم در مخزن‌های شش ضلعی کم‌کم به خاک تبدیل شده و قابلیت استفاده مجدد پیدا خواهند کرد.

این پروسه با دفن اجساد هم به تدریج و طبیعی انجام می‌شود ولی در فرآیند کمپوست‌سازی سریع‌تر و تحت کنترل صورت می‌گیرد.

صرفه‌جویی در آلودگی هوا، تولید خاک برای زمین

وب‌سایت شرکت Recompose درباره پروسه کمپوست کردن انسان توضیح داده است: «بدن‌‌ها با تراشه‌های چوب پوشیده شده و هوادهی می‌شوند تا زمینه و محیط مناسبی برای رشد میکروب‌های طبیعی فراهم و باکتری‌های جدید و مفیدی ساخته شود.»

به گفته این وب‌سایت، در بازه زمانی ۳۰ روزه، بدن یک انسان به طور کامل تبدیل به خاک شده که می‌تواند برای رشد و بقای دیگر موجودات استفاده شود.

نکته جالب این کار، پس از اتمام فرآیند کمپوست‌سازی انسان است. بستگان و خانواده نزدیک وی می‌توانند مقداری از این خاک را برای استفاده در باغ و باغچه خود تحویل بگیرند.

از جمله دلایلی که باعث تصویب قانون جدید در ایالت واشنگتن برای کمپوست کردن انسان و زمینه‌سازی فعالیت شرکت‌هایی مانند Recompose شده است؛ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تولید دی کسید کربن یا مصرف انرژی‌های زائد برای سوزاندن اجساد با صندوقچه‌های بزرگ یا خاک‌سپاری آن‌ها است.

تخمین زده می‌شود هر فردی که به سوی کمپوست‌سازی بدن خود بیاید؛ یک تن گاز دی اکسید کربن ذخیره کرده و مانع از انتشار آن در هوای آزاد شده است. هزینه هر کمپوست بدن انسان نزدیک به ۵.۵۰۰ دلار است.

موسس شرکت Recompose می‌گوید این رویکرد هم باعث کاشه آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود و هم کمکی به تولید خاک بیشتر برای کره زمین خواهد بود. او به مردم می‌گوید با انتخاب چنین روشی هم یک مراسم آئینی خوب برگزار کردید و هم برای پرورش درختان خاک تولید می‌کنید.

شاید شعار این شرکت هم این عبارت باشد: «با خاک عزیزتان، درخت خود را پرورش دهید.»

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. حمید می گوید

    شاید شعار این شرکت هم این عبارت باشد :
    چون به بهار سر کند لاله ز خاک من برون
    ای گل تازه یاد کن از دل داغ دیده ام

  2. کاوه می گوید

    ابر آمد و باز بر سر سبزه گریست

    بی بادهٔ گلرنگ نمی‌باید زیست

    این سبزه که امروز تماشاگه ماست

    تا سبزهٔ خاک ما تماشاگه کیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5