اولین پل فلزی چاپ سه بعدی جهان در آمستردام هلند افتتاح شد

این پل ۶ تن وزن و ۱۲ متر طول دارد

0

هفته گذشته، اولین پل فولادی چاپ شده توسط پرینترهای سه بعدی در شهر آمستردام برای استفاده عمومی افتتاح شد. این پروژه خلاقانه و ابتکاری به سرپرستی شرکت هلندی MX3D اجرا شده است.

این پل تاریخی که روی یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های شهر نصب شده؛ توسط ملکه هلند افتتاح شد. مراسم رونمایی و افتتاح این پل نیز در نوع خودش جالب است. ملکه یک دکمه را فشار داده تا رباتی به طور خوذکار روبان قرمز پل را بریده و پل در جای خود نصب شود.

این پل ۱۲ متری، علاوه بر اینکه در صنعت چاپ سه بعدی یک نقطه عطف بزرگ بوده و فناوری‌های به کار گرفته شده در آن قابل توجه است؛ از سنسورهای پنهانی برخوردار است که داده‌های واقعی درباره کارایی پل هوایی جمع‌آوری می‌کند. محققان کالج امپریال لندن از این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل نحوه واکنش پل در طول زمان و اثر تعاملی عابران پیاده با آن استفاده می‌کنند.

یک مهندس سازه در دانشگاه امپریال می‌گوید: «این سازه فلزی چاپ سه بعدی به اندازه کافی بزرگ و مستحکم برای عبور و مرور عابران پیاده است و پیش از این هرگز چنین چیزی ساخته نشده است. دیدن استفاده عمومی از این پل واقعا خارق‌العاده است.»

ساخت دوقلوی دیجیتالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد پل

برنامه‌های ساخت این پل از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. شرکت MX3D در آن زمان پیشنهاد ساخت یک پل عابر پیاده چاپ سه بعدی فلزی با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و ترکیبی از رباتیک و جوشکاری را داد. بیش از ۶ تن فولاد در ساخت این پل استفاده شده تا تبدیل به یک شاهکار مهندسی و برنده جوایز شود.

روند چاپ این پل فلزی بیش از ۶ ماه طول کشید و در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. به دلیل بازسازی دیواره‌های کانال، پل آماده شده به تاخیر افتاد تا در این ماه سرانجام برای استفاده عموم مردم نصب شد. این پل توسط چهار ربات از راه دور ساخته شده و سپس به محل نصب حمل و با جرثقیل در جای خود نصب شد.

مدریر ارشد فناوری شرکت MX3D اعتقاد دارد موفقیت این پروژه پیامدهای مهیجی برای آینده معماری دارد. او می‌گوید اگر بخواهید یک پل زیبا و تزئین شده داشته باشید؛ ناگهان یک گزینه خوب برای چاپ آن خواهد بود. این فناوری نه تنها کارها را برای شما ارزان‌تر و کارآمدتر می‌کند؛ یک ابزار جدید به دست معماران و طراحان می‌دهد تا بتوانند در طرح‌ها و معماری خود تجدیدنظر کنند.

برای ارزیابی نحوه رفتار این پل فولادی چاپ سه بعدی در طول زمان، یک دو قلوی دیجیتالی از این پل ساخته شده است که با استفاده از داده‌های ورودی سنسورها، وضعیت فیزیکی پل کاملا شبیه‌سازی می‌شود. اطلاعات حاصل از این مدل کامپیوتری به کارشناسان کمک می‌کند تا کاربردهای جدید بالقوه‌ای برای چاپ فولادهای سه بعدی کشف کنند و به پل آموزش دهند چگونه کارهایی مانند شمردن تعداد کاربران عبوری را انجام دهد.

ضمن اینکه به موقع می‌توان هشدارهای خرابی پل را دریافت و برای تعمیر آن اقدام کرد. این اطلاعات شبیه‌سازی شده کمک می‌کنند از خرابی و شکستگی و سقوط پل جلوگیری شود.

این پل به شکل امواج نقره‌ای بسیار زیبایی ساخته شده است و ظاهری کاملا مدرن و آینده‌نگرانه دارد. در محلی بسیار قدیمی از شهر آمستردام نیز نصب شده است و شهردار این شهر امیدوار است باعث رونق گردشگری شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
منبع smithsonianmag
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.