اولین ماشین چاپ سه‌بعدی اتانازی (خودکشی خودخواسته) جهان رونمایی شد

0

در نمای اول شبیه یک ماشین پرنده است. ماشین‌هایی که قرار است رویای بلندپروازانه بشر برای پرواز را کامل کنند و جایگزین ماشین‌های سواری شوند. البته؛ شباهت‌های زیادی به ماشین پرنده دارد و برای سفر انسان ساخته شده است.

اما بهتر است از این ماشین فاصله بگیرید و آرزو کنید هیچ‌گاه حتا برای لحظه‌ای فکرش را نکنید. چون «ماشین مرگ» است.

بشر همان‌طور که دارد هر روز برای راحتی زندگی خود دست به اختراع و توسعه فناوری می‌زند؛ برای مرگ خود نیز برنامه‌هایی دارد.

دکتر فلیپ نیچکه (Phillip Nitschke) پزشک استرالیایی که به «دکتر مرگ» مشهور است؛ اولین ماشین سه‌بعدی مرگ یا خودکشی خودخواسته (اتانازی) در دنیا را رونمایی کرد. این ماشین مرگ به نام Sarco (نوعی تمساح) برای افرادی ساخته شده است که تصمیم دارند به زندگی خود پایان بدهند.

نیچکه برای سال‌های متمادی مشاور مرگ خودخواسته بود و بیماران زیادی به وی مراجعه کردند. او می‌گوید ماشین Sarco یک نیز ضروری برای مردم است.

این ماشین مرگ شبیه به یک کپسول است. فرد که در آن می‌نشیند؛ شروع به باد کردن می‌کند و به دو برابر حجم اصلی خود می‌رسد. در نهایت به شکل یک تابوت در می‌آید. دکتر نیچکه به همراه یک دوست مهندس خود به نام الکساندر بانیک این دستگاه را در هلند ساختند.

مرگ خودخواسته در غروب آفتاب

درون این ماشین از ماده نیتروژن مایع پر شده است. دکتر نیچکه می‌گوید افرادی که سوار آن می‌شوند؛ پس از ۶۰ ثانیه احساس غرور می‌کنند، پس از چند دقیقه هوشیاری خود را از دست می‌دهند و در مدت زمانی کمتر از ۵ دقیقه می‌میرند.

ماشین مرگ Sarco را می‌توان در هر کجایی قرار داد و هر زمان که دوست داشت؛ استفاده کرد. در واقع، این ماشین برای افرادی است که می‌خواهند خودکشی کنند ولی شاید دوست داشته باشند در یک جنگل سرسبز و در حال تماشای درختان جان بدهند یا در حال تماشای غروب خورشید به آن دنیا سفر کنند.

چه کسانی دوست دارند از این ماشین مرگ استفاده کنند؟ دکتر نیچکه می‌گوید افرادی که دچار افسردگی ذهنی هستند و دیگر مطمئن شدند که نمی‌خواهند به زندگی خود ادامه بدهند. همین‌طور؛ افرادی که خودآگاهانه و با اختیار تمام تصمیم می‌گیرند که به زندگی خود پایان دهند. آن‌ها از زندگی خود راضی نیستند یا زندگی‌شان همراه با بیماری و شکنجه و درد است.

در برخی از ایالت‌های امریکا درخواست برای مرگ و به اتمام رساندن زندگی قانونی است اما در سراسر ایالات متحده چنین قانونی وجود ندارد. همچنین؛ در برخی کشورها مانند هلند نیز از سال ۲۰۰۱ مرگ قانونی فراهم شده است.

ماشین Sarco اولین بار در اکتبر امسال در خلال کنفرانسی در کانادا رونمایی شد و قرار است به‌زودی و از طریق آنلاین به فروش برسد. افراد متقاضی باید یک پرسش‌نامه روان‌شناسی را پر کرده و کد خرید چهار رقمی دریافت کنند.

به نظر می‌رسد این ماشین یکی از اختراع‌های غیرانسانی و غیراخلاقی تاریخ بشر باشد که با افتخاز ازش یاد می‌شود. چون «زندگی» در بسیاری از فرهنگ‌ها و ادیان یک امر مقدس و هدیه الهی محسوب می‌شود.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.