اولین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی مبتنی بر معماری آرم معرفی شد

0

اپل در مراسم «One More Thing» امشب، پس از معرفی مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ و مک مینی ۲۰۲۰، سومین محصول مبتنی بر معماری آرم خود را معرفی کرد. یک مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با پردازنده M1 که دستاوردهای جدید برای اپل در پی داشته است.

مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید اپل از نظر ظاهری تفاوتی با مدل‌های پیشین ندارد و بزرگ‌ترین تغییر و ارتقا آن به پردازنده آرم M1 معطوف می‌شود که به طور اختصاصی توسط اپل طراحی و ساخته شده است. در حقیقت، ما با اولین مک‌بوک پرو تاریخ اپل با یک پردازنده غیر اینتلی روبرو هستیم.

همان‌طور که در مقاله معرفی پردازنده اپل سیلیکون M1 اشاره شد؛ این چیپ‌ست به ۸ هسته پردازشی مجهز شده است که ۴ هسته پردازشی در سطح بالا و ۴ هسته پردازشی در سطح پایین‌تری با تمرکز روی مصرف بهینه انرژی کار می‌کنند.

به علاوه، مجهز به ۸ هسته پردازشی گرافیکی و ۱۶ هسته شبکه عصبی به همراه ۱۲ مگابایت حافظه کش و فناوری ساخت ۵ نانومتری است.

اپل می‌گوید با این پردازنده، شاهد افزایش سرعت ۲.۸ برابری عملکرد CPU نسبت به نسل قبلی این دستگاه هستیم. همین‌طور، عملکرد GPU یا پردازنده گرافیکی ۵ برابر شده است. در یادگیری ماشینی نیز عملکرد مک‌بوک پرو جدید ۱۱ برابر سریع‌تر و بهتر شده است.

اپل می‌گوید مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ تا ۳ برابر سریع‌تر از بهترین لپ‌تاپ ویندوز رقیب‌اش است و اعتقاد دارد سریع‌ترین لپ‌تاپ حرفه‌ای و کامپکت دنیا است.

اپل یک باتری ۵۸.۲ وات ساعتی روی این لپ‌تاپ انداخته است تا ۱۷ ساعت وب‌گردی و ۲۰ ساعت پخش فیلم در یک بار شارژ داشته باشد. شارژر همراه این دستگاه ۶۱ واتی و از نوع USB-C است.

این دستگاه به کمک فناوری Secure Enclave در پردازنده M1 از ویژگی Touch ID استفاده می‌کند تا امنیت بالاتری فراهم کند. مانند مک‌بوک ایر و مک مینی به درگاه‌های USB 4 و تاندربولت ۳ مجهز شده است و از نمایشگرهای 6K پشتیبانی می‌کند.

اپل برای خنک کردن مک‌بوک پرو خود از یک سیستم خنک‌کننده اکتیو مجهز به فن استفاده کرده است. در مک‌بوک ایر شاهد خنک‌کننده نبودیم.

این لپ‌تاپ در دو مدل رم ۸ و ۱۶ گیگابایتی با ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا ۲ ترابایت SSD وارد بازار می‌شود. این لپ‌تاپ به صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل مک او اس Big Sur عرضه خواهد شد.

قیمت پایه مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ همانند مدل اینتلی و ۱۲۹۹ دلار است و پیش‌خرید آن از امروز آغاز می‌شود. فروش رسمی این لپ‌تاپ حرفه‌ای از ۱۷ نوامبر آغاز خواهد شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5