برندگان مسابقه عکاسی پهپاد‌ها مناظر خیره‌کننده‌ای از جهان را به تصویر کشیدند – گالری عکس

چیزهایی که از سیاره‌مان نمی‌دانستیم یا از زاویه بالا هرگز ندیده بودیم

2

سیاره ما از آسمان چگونه است؟

برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد امسال، مناظری خیره‌کننده از جهان را ثبت کرده‌اند. از ارتفاع بالا، یک میدان چمن سبز روشن در ویتنام شبیه خز مصنوعی و یک منطقه یخ‌زده در قزاقستان شبیه تکه‌های شیشه شکسته به نظر می‌رسند.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی Drone Photo Awards در حالی برندگان خود را شناخت که نزدیک به ۲۹۰۰ عکاس آماتور و حرفه‌ای از ۱۰۵ کشور جهان در آن شرکت کردند.

«کن گایگر»، عکاس برنده جایزه پولیتزر و یکی از داوران مسابقات عکاسی با پهپاد امسال می‌گوید در دسترس بودن هواپیماهای بدون سرنشین ارزان‌تر و بهتر نسبت به سال گذشته، باعث محبوبیت بیشتر این سبک از عکاسی شده است. او می‌گوید عکاسی با پهپادها نه تنها فوق‌العاده سرگرم‌کننده است؛ بلکه راهی برای یافتن چیزهایی درباره سیاره‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم ولی قبلا نمی‌دانستیم.

این مسابقات برای همه نوع عکاسی هوایی آزاد است؛ نه تنها با پهپاد بلکه با شلیک، بادبادک، چترنجات، هلیکوپتر، بالن‌های هوای گرم و وسایل دیگر.

در این مسابقات سعی شده به کشورهای کم درآمد و فقیر توجه ویژه‌ای شود. در بیشتر عکس‌ها می‌توان ردپایی از همه‌گیری ویروس کرونا را مشاهده کرد که نشات گرفته از این واقعیت هستند که کل سیاره زمین درگیر این پاندمی بوده است.

درختان رنگ واقعی خود را نشان می‌دهند

عکس «Fishing in Mangrove Forest» یا ماهی‌گیری در جنگل‌های حرا از Pham Huy Trung که در استان Hue از کشور ویتنام گرفته شده است؛ تعادل میان انسان و طبیعت را نشان می‌دهد.

این عکاس می‌گوید وقتی پهپادها می‌خواهند برای عکاسی پرواز کنند؛ باید قبل از آن باد و مه و جهت حرکت آن را ارزیابی کرد؛ چون هر دو این پارامترها می‌توانند روی کیفیت عکس‌ها تاثیرگذار باشند. او می‌گوید هدف نهایی یافتن لحظاتی است که انسان با جهان درون و بیرون خود احساس آرامش می‌کند.

مقیاس و رنگ نقش مهمی در این عکس ایفا می‌کنند. رنگ سفید درختان، یک طبیعت زیبا و دیدنی را به تصویر می‌کشند و رنگ قرمز لباس ماهی‌گیر نشان‌دهنده زیبایی انسان است. کوچک و بزرگ، قرمز و سفید، خیلی چیزها باید با هم در زندگی هماهنگ شوند.

برداشت فلفل قرمز

دکتر «تانویر حس روهان»، عکاس مستقر در شهر نیویورک، همیشه سعی کرده است از بالاترین نقاط ممکن عکاسی کند؛ حتی پیش از ورود پهپادها به دنیای عکاسی. او می‌گوید: «من سعی می‌کنم جایی را پیدا کنم که بتوانم منطقه را از بالا ببینم. مانند پشت‌بام؛ چون این به من اجازه می‌دهد واقعا این مکان را کامل تماشا کنم.»

او می‌گوید وقتی هواپیماهای بدون سرنشین تجاری برای عکاسی عرضه شدند؛ می‌دانست که باید یکی از آن‌ها را داشته باشد. او می‌گوید: «سعی می‌کنم از تجمع در جایی که تعداد زیادی پهپاد در حال پرواز هستند؛ خودداری کنم.» این عکاس به مناطق ناشناخته سفر می‌کند و پهپاد خود را در یک منطقه امن به پرواز درمی‌آورد تا بتواند سوژه‌های نابی یافته و شکار کند.

یکی از این مکان‌هایی که با پهپاد عکاسی کرده است؛ حیاط یک کارخانه تولید چیلی در بوگوارای بنگلادش است؛ کمی بیش از ۱۰۰ مایل از محل تولد و رشد او در شهر داکا. در عکس «Red Chiles Harvesting» زن‌ها در حال فرش کردن زمین با چیلی‌های قرمز روشن هستند تا خشک و برای نگهداری مهیا شوند.

سایر عکس‌های منتخب و برنده مسابقه Drone Photo Awards را در زیر مشاهده کنید:

زنان در حال جمع‌آوری آب از بستر خشک یک رودخانه در خولنا بنگلادش هستند. یکی از عکس‌های بسیار تحسین شده مسابقه امسال (عکاس: Sujon Adhikary)

مردم در یک رستوران موقتی در دره برفی Kongdoori جامو و کشمیر هند (عکاس: Dipabrata Sur)

زنانی در ویتنام مشغول علف‌چینی هستند. علف‌هابرای آن‌ها کاربردهای زیادی دارند؛ از جمله برای تهیه کود یا غذای حیوان (عکاس: Khanh Phan)

قرنطینه خودخواسته کرونایی – عکسی که موفق شد جایزه امسال عکاسی با پهپاد را دریافت کند و از یکی از خیابان‌های لیتوانی گرفته شده است (عکاس: Adas Vasiliauskas)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
منبع npr
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. میلاد می گوید

    من از این ها سر در نمیارم؟؟؟؟؟

    1. ستاره می گوید

      باید هنر مند باشی تا سر دربیاری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.