10 مورد از بهترین روش های تامین گرمایش خانه در فصل سرما

0

از چراغ‌ها و بخاری‌های نفتی سال‌های خیلی دور، امروزه به پکیج‌ها، کلکتورهای برقی و بخاری‌های گازی رسیده‌ایم؛ وسایل گرمایشی خانه‌ها که در فصول سرد به سراغشان می‌رویم و پس از سرویس و تعمیر، مورد استفاده روزانه ما قرار می‌گیرند. اما اگر برای شما نیز بهترین روش‌های تامین گرمایش خانه سوال شده است، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

1- تمام آپارتمان را لوله کشی کنید

یکی از کارهای خوب برای تامین گرمایش تمام ساختمان، نصب موتورخانه در پایین‌ترین بخش آن است. به این ترتیب، سیستم گرمایش همگانی برای تمام واحدهای آپارتمان ایجاد می‌شود که علاوه بر فراهم کردن گرمایش خانه، امکان تامین آب گرم را برای تمام روزهای سال دارد.

البته برای استفاده از این روش، باید در مراحل ساختمان سازی، تمهیدات لازم برای ساخت موتورخانه در نظر گرفته شود. بنابراین اگر در مراحل ساخت هستید، پیشنهاد می‌کنیم پس از برآورد هزینه های راه اندازی و سرویس موتورخانه، به دنبال نصب موتورخانه و شوفاژ در ساختمان باشید. شرکت‌هایی وجود دارند که مراحل صفر تا 100 خدمات تاسیسات موتورخانه، سرویس و نگهداری آن را برایتان انجام می‌دهند.

2- تجهیزات مدرن گرمایش مرکزی را فراهم کنید

عایق‌کاری تجهیزات موتورخانه، یکی از اولین اولویت‌ها بعد از تهیه وسایل با کیفیت مرغوب است. چرا که در غیر اینصورت، بخشی از گرمای تولید شده، به راحتی در محیط موتورخانه هدر خواهد رفت. در مرحله بعد از نصب شوفاژخانه، باید رادیاتورها در واحدها و اتاق‌های مختلف، قرار گیرند. در این مرحله، ابتدا محاسبات لازم بر حسب مساحت اتاق‌ها انجام می‌گیرد تا اندازه‌های مناسب رادیاتورها انتخاب شود.

3- سرویس و نگهداری را جدی بگیرید

پس از نصب موتورخانه و رادیاتورها، نوبت به نگهداری از آنها می‌رسد تا علاوه بر افزایش طول عمر آنها، در طول فصل سرما، با مصرف انرژی بهینه گرمای لازم را برای ساختمان فراهم کنند. برای اینکار لازم است سالانه و قبل از استفاده مجدد رادیاتورها برای گرمایش از تعمیرکار موتورخانه و شوفاژ بخواهید تا کار  نصب و تعمیرات شوفاژ را انجام دهند. به این ترتیب، هواگیری رادیاتورها انجام می‌شود، اگر نشتی در شوفاژ و یا دیگر تجهیزات موتورخانه به وجود آمده است گرفته می‌شود تا عملکرد بهینه برای این سیستم‌های گرمایشی ایجاد شود.

4- بخاری‌های گازی مناسب را انتخاب کنید

اگر در ساختمانی زندگی می‌کنید که به سیستم موتورخانه مجهز نیست، بنابراین باید از بخاری‌های گازی برای تامین گرمای مورد نظر کمک بگیرید. اما در انتخاب آنها باید دقت کنید. اگر مساحت ساختمان بزرگ است، دیوارها عایق‌بندی نشده‌اند و پنجره‌ها دو جدار نیستند، باید اندازه بخاری گازی را به نحوی انتخاب کنید که گرمای اتاق‌ها و سالن را تامین کند. معمولا هرچه اندازه بخاری بیشتر می‌شود، حداقل و حداکثر گرمادهی آن هم بیشتر می‌شود. میزان گرمادهی نیز با واحد کیلو کالری سنجیده می‌شود.

5- از راه‌های جانبی برای افزایش گرما استفاده کنید

جدا از سیستم گرمایشی که برای ساختمان انتخاب می‌کنید، راه‌های دیگری را نیز باید در نظر بگیرید تا گرمایش خانه به شکل بهتری تامین شود و از هدر رفت گرما جلوگیری شود. برخی از این موارد را در ادامه اشاره کرده‌ایم

6- در طول روز از تابش آفتاب استفاده کنید

اگر خانه شما، نورگیری مناسبی دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای ساعات میانی روز، پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید گرمای خورشید، محیط ساختمان را گرم کند. البته این موضوع در مناطقی که سرمای زیادی تجربه می‌کنند، چندان اثربخش نخواهد بود.

7- پرده‌ها را بکشید

اگرچه ممکن است این توصیه، متناقص از مورد بالا باشد، اما استفاده از پرده‌های ضخیم برای فصول سرد و کشیدن کامل آنها روی پنجره‌ها، مانع از انتقال بخشی از حرارت به خارج و داخل شدن سرما به داخل خانه می‌شود. پس برای همه ساعاتی از شبانه‌روز که امکان تابش آفتاب مستقیم به خانه وجود ندارد، با کشیدن پرده‌ها از خروج بخشی از انرژی گرمایی جلوگیری کنید.

8- از پوشش‌های نایلونی برای پنجره‌ها استفاده کنید

اگر پنجره‌هایی دوجداره ندارید، نصب پوشش‌های نایلونی از داخل و یا بیرون خانه، می‌تواند نقش پنجره دو جداره را برایتان ایفا کند. البته اینکار در روزهای سرد زمستان تا حدی سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود، اما مطمئن باشید از نتیجه راضی خواهید بود و تغییر محسوسی در کاهش هدر رفت گرمایش خانه احساس خواهید کرد.

9-به فرش‌ها مجال دیده شدن بدهید

کف ساختمان، یکی از بخش‌هایی است که به راحتی حرارت داخل خانه را به بیرون انتقال می‌دهد و برای جلوگیری از این کار، استفاده از فرش‌ها، مناسب خواهد بود. بنابراین اگر کف خانه، سرامیک و سنگ است، پیشنهاد می‌کنیم برای روزهای سرد سال، فرش‌ها را زینت بخش آنها کنید.

10- از ترموستات استفاده کنید

ترموستات‌ها دستگاه‌های ویژه‌ای برای تعیین میزان حرارت خانه هستند و می‌توانید آنها را در کنار وسایل گرمایشی مانند رادیاتورها نصب کنید و یا در کنار سیستم گرمایشی اصلی ساختمان قرار بگیرد تا به صورت خودکار کار تنظیم گرمایش خانه را انجام دهند. این تجهیزات راه‌حل مناسبی برای مصرف انرژی بهینه است و اگر مایلید بیشتر درباره آنها بخوانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تخصصی ترموستات و مزایا و معایب آن را مطالعه کنید.

سخن پایانی

علاوه بر سیستم گرمایشی که برای خانه انتخاب می‌کنید، سعی کنید برای مصرف بهینه انرژی، از لباس‌های گرم مناسب برای فصول سرد استفاده کنید. مصرف مایعات گرم نیز یکی دیگر از کارهای مناسب برای گرم شدن می‌باشد، به ویژه اگر به تازگی و بعد از پیاده‌روی طولانی به خانه برگشته‌اید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.