معرفی بهترین کتاب های پزشکی

0

رپورتاژ

دانشجویانی که در رشته‌های مختلف پزشکی تحصیل می‌کنند، طبیعتا نیاز به خرید کتاب‌های پزشکی دارند. بنابراین لازم است این دسته از کتاب‌ها با کیفیت بالایی چاپ شده و در انتقال مطالب بسیار گویا و شفاف باشند تا دانشجویان رشته‌های پزشکی بتوانند مفاهیم پیچیده را با درک بهتری فراگیرند. چند کتاب مختلف در رشته پزشکی وجود دارد که مطالعه آن‌ها در بیشتر تخصص‌های پزشکی ضرورت دارد، کتاب فیزیولوژی گایتون، بافت شناسی جان کوئیرا، کتاب آناتومی گری و همچنین جنین شناسی لانگمن از جمله کتاب‌های تخصصی در رشته پزشکی به شمار می‌آید که از اهمیت بالایی در این رشته برخوردار است. ما در ادامه به طور خلاصه به معرفی هر یک از این کتاب‌ها پرداخته و در نهایت سایتی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید خرید کتاب‌های مورد نیاز خود را در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و روانشناسی و … از این مجموعه به راحتی انجام دهید.

کتاب فیزیولوژی گایتون چه کتابی است؟

اگر از اساتید رشته پزشکی و یا دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند درباره کتاب فیزیولوژی گایتون بپرسید با این پاسخ مواجه می‌شوید که این کتاب چند سالی است که جزء برترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های رشته پزشکی به شمار می‌آید، به دلیل آن که هر یک از دانشجویان رشته‌های پزشکی نیاز دارند این کتاب را از همان ترم‌های ابتدایی تهیه کرده و همواره به همراه داشته باشند. همچنین اهمیت کتاب فیزیولوژی گایتون از این جهت بالاست که نه تنها دانشجویان رشته پزشکی بلکه دانشجویان رشته مامایی و پرستاری و همچنین افرادی که علاقمندند اصول و مباحث پایه فیزیولوژی انسانی را فراگیرند، ضروری و بسیار مفید خواهد بود. زیرا در این کتاب مباحث مرتبط با بخش بالینی و پیش بالینی شرح داده شده و ترجمه آن به صورت کاملا شفاف صورت گرفته به طوری که یادگیری و درک مفاهیم پیچیده فیزیولوژی برای دانشجویان ساده شده است.

کتاب فیزیولوژی گایتون در دو بخش مختلف نوشته شده که در بخش اول یعنی مقدمه فیزیولوژی به مباحث عمومی می‌پردازد و بخش دوم به فیزیولوژی غشاء عصب و عضله اخنصاص داده شده است. در این کتاب مباحث مختلف طی فصول کوتاه و خلاصه شرح داده شده و به همین جهت یادگیری آن‌ها را برای خواننده آسان کرده است. ضمن آن که با بهره‎مندی از 1200 تصویر تمام رنگی از بخش‎های مختلف بدن درک مطالب را برای خوانندگان و دانشجویان ساده شده است.

از دیگر مباحث مهمی که در کتاب فیزیولوژی گایتون به بررسی آن پرداخته شده، می‌توان علاوه بر بررسی مکانیسم‌های هومئوستازی بدن و همچنین توضیح عملکردهای غیر طبیعی آن‌ها در بروز بیماری‌های مختلف، به مباحثی از قبیل سلول و فیزیولوژی، فیزیولوژی غشاء عصب و عضله و همچنین بررسی مشکلات چاقی و دلایل مرتبط با آن، اختلالات متابولیکی و قلبی عروقی، دلیل بروز بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های دژنراتیو اشاره کرد.

معرفی کتاب آناتومی گری

یکی دیگر از کتاب‌های پزشکی مهمی که تمامی دانشجویان رشته پزشکی نیاز به مطالعه و یادگیری آن دارند کتاب آناتومی گری است که به عنوان یکی از منابع اصلی در رشته پزشکی به شمار می‌آید و در تمامی کشورهای دنیا به عنوان یک منبع معتبر شناخته و مشهور شده  و در دانشگاه‌های پزشکی تدریس می‌شود. در حال حاضر چند ترجمه مختلف از این کتاب وجود دارد اما بیشتر دانشجویان مایلند بهترین ترجمه آن را خریداری نمایند تا درک مباحث سخت و خشک آناتومی گری را برایشان ساده‌تر نماید. کتاب آناتومی گری در سه جلد به بررسی آناتومی تنه، اندام و سر و گردن می‌پردازد که بررسی هر ناحیه نیز شامل چهار بخش متوالی از قبیل مرور منطقی، آناتومی ناحیه‌ای، آناتومی سطحی و موارد بالینی مرور منطقی، می‌شود. این کتاب اکنون توسط ناشران مختلفی چاپ شده است.

این کتاب به دلیل اهمیتی که در علم پزشکی دارد، دانشجویان رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و حتی داروسازی از همان ترم اول ورود به دانشگاه، نیاز به خرید و استفاده از آن دارند.

کتاب جنین شناسی لانگمن به کدام مراحل تکامل جنین اشاره دارد؟

کتاب جنین شناسی لانگمن یکی از کتاب‌های پزشکی به شمار می‌آید که دانشجویان رشته پزشکی، مامایی و .. نیاز ضروری به مطالعه آن دارند و کتاب بسیار مفیدی در این حوزه به شمار می‌آید. این کتاب توسط پرفسور توماس و. سادلز نوشته شده است و در ایران ترجمه آن توسط افراد مختلفی همچون دکتر مظفر خزاعی، دکتر غلامرضا حسن زاده و دکتر علیرضا فاضل و دیگران صورت گرفته است.

کتاب جنین شناسی لانگمن در دو بخش ارائه شده است. در بخش اول کلیتی از مراحل ابتدایی تکامل یعنی دوره رویانی یا گامتوژنز ارائه شده و نحوه تکامل جفت، جنین و تبدیل سلول‌های زایا به گامت‌های مذکر و مونث را در اولین هفته‌های تکامل که شامل لقاح می‌شود و سپس شکل گیری محورهای بدن در هفته‌های بعدی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده است. همچنین تشخیص بسیاری از ناهنجاری‌های مادرزادی پیش از تولد از جمله مباحث مهمی است که در این کتاب آموزش داده شده است.

بخش دوم کتاب نیز بیشتر به دوره امبریوژنز پرداخته است که به بررسی هر یک از اعضای بدن جنین و رشد آن‌ها می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های خوب کتاب جنین شناسی لانگمن استفاده از تصاویر مناسب و گویا است به طوری که به دانشجویان و خوانندگان این کتاب کمک می‌کند تا مباحث این حوزه را بهتر فراگیرند. ضمن آن که در چاپ‌های جدید کتاب جنین شناسی لانگمن سعی شده مطالب و عکس‌ها بیشتر و به روز رسانی شوند تا بتواند در امر آموزش بهتر دانشجویان عملکرد بهتری داشته باشد.

کتاب بافت شناسی جان کوئیرا به چه مباحثی می‌پردازد؟

یکی دیگر از کتاب‌های پزشکی مهم سال‌هاست در دانشگاه‌های پزشکی دنیا تدریس می‌شود کتاب بافت شناسی جان کوئیرا است که نزدیک به 50 سال است که از تاریخ انتشار آن می‌گذرد و از آن زمان تا کنون به عنوان یکی از منابع مهم و دقیق در رشته پزشکی شناخته شده است. در کتاب بافت شناسی جان کوئیرا، مطالبی در خصوص اطلاعات ساختاری و عملکرد بافت انسانی ارائه شده است و از مباحث بیولوژی آغاز شده و قدم به قدم پیش رفته و سپس به مبحث بافت شناسی می‌پردازد. البته با توجه به ترجمه خوبی که از این کتاب ارائه شده به مباحث مربوط به بیوشیمی، ایمونولوژی، غدد و فیزیولوژی نیز پرداخته شده است. کتاب بافت شناسی جان کوئیرا از آن جا که پایه علوم آسیب شناسی یا پاتولوژی به شمار می‌آید، مطالعه و یادگیری آن برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فروشگاه آنلاین بانک کتاب روز

چنانچه در یکی از رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و همچنین روانشناسی و … تحصیل می‌کنید، نیاز دارید تا با خرید کتاب‌های پزشکی در خصوص رشته تحصیلی خود، اطلاعات و آموزش‌های دریافتی از طریق اساتید را کامل نمایید و از آن جا که برخی از کتاب‌های پزشکی اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند، نیاز است که از ترم اول شروع به تحصیل در رشته های پزشکی تا پایان دوره تحصیلات این کتاب‌ها را در اختیار داشته و به آن‌ها رجوع نمایید. بنابراین لازم است کتاب‌های پزشکی را از انتشاراتی‌هایی که این محصولات را با کیفیت بالایی به چاپ رسانده‌اند، خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی بانک کتاب روز به آدرس الکترونیکی https://ketabrooz.ir  یکی از مجموعه‌هایی است که انواع کتاب‌های پزشکی مانند کتاب فیزیولوژی گایتون، جنین شناسی لانگمن، کتاب آناتومی گری و همچنین بافت شناسی جان کوئیرا که پیشتر به معرفی آن پرداختیم را از بهترین انتشاراتی‌ها جمع آوری کرده و با قیمت مناسب در اختیار دانشجویان و علاقمندان به کتا‌ب‌های پزشکی قرار داده است. ضمن آن که می‌توانید با خرید از این سایت برخی از کتاب‌های پزشکی را با تخفیف‌های قابل ملاحظه‌ای خریداری کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.