انواع کاربردهای تزریق بوتاکس (از زیبایی تا درمان)

0

رپورتاژ

احتمالاً در مورد بوتاکس برای درمان چین و چروک، که رایج ترین کاربرد تزریق بوتاکس است، می‌دانید. اما بسیاری کاربردهای دیگر برای بوتاکس وجود دارد که ممکن است نام آنها را نشنیده باشید، در سالهای آینده ممکن است حتی کاربردهای بوتاکس بیشتر هم شود. بوتاکس حتی می‌تواند راه حلی دائمی برای عارضه‌ی شما باشد. به همین دلیل با متخصصین کلینیک لیا گفتگویی ترتیب دادیم تا نظرشان را درباره انواع کاربردهای تزریق بوتاکس جویا شویم:

لطفا بفرمایید بوتاکس چیست؟

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام بوتاکس برای درمان مشکل خود، ابتدا باید اطلاعات کافی از چیزی که تزریق می‌شود داشته باشید، مثلا اینکه بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد. بطور خلاصه، بوتاکس یا سم بوتولینوم، تزریقی است که در درجه اول به عنوان ابزار کاهش یا پیشگیری از چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که بوتاکس توسط متخصص انجام شود، به طور موقت انقباضات ماهیچه‌های صورت را از کار می‌اندازد، که به خودی خود باعث کاهش علائم پیری و چین و چروک در نواحی مختلف صورت می‌شود.

آیا بوتاکس کاربردهای دیگری جز زیبایی دارد؟

بله بوتاکس غیر از زیبایی کاربردهای درمانی هم دارد: به عنوان مثال:

درمان میگرن مزمن با تزریق بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای میگرن مزمن یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از بوتاکس از زمان تایید درمان میگرن در سال 2010 توسط FDA  بوده است. برای درمان میگرن با تزریق بوتاکس به طور معمول چندین دور تزریق نیاز است، تسکین درد در کسانی که از میگرن مزمن رنج می‌برند ارزش رفتن به مطب برای تزریق بوتاکس را دارد.

تعریق بیش از حد

کسانی که از هایپرهیدروز اولیه زیر بغل یا تعریق زیاد زیر بغل رنج می‌برند، نتایج مثبت بوتاکس برای تعریق را مشاهده کرده‌اند. برای کسانی که از روش‌های سنتی برای تعریق زیاد، مانند داروهای ضد عرق قوی، استفاده نکرده‌اند، این درمان جدید می‌تواند به معنای نجاتشان از این عارضه خجالت‌آور باشد. تزریق بوتاکس زیربغل نتایج چشمگیری برای بیماران به همراه دارد.

مطالعه‌ای در مورد بوتاکس به عنوان راهی برای درمان کف دست‌های خیلی سرد وجود دارد. محققان با تزریق بوتاکس به عنوان راهی برای شل کردن ماهیچه‌های دست بیماران، و امکان جریان خون بیشتر، در بین افرادی که از سندرم دستان سرد رنج می‌برند نتایج خوبی کسب کردند.

تنش فک و سندروم مفصل گیجگاهی فکی

بوتاکس برای سندروم مفصل گیجگاهی فکی، یا اختلالات مفاصل گیجگاهی فکی و اطراف فک شما، نتایج دلگرم کننده‌ای را در بین بیماران مبتلا به تنش و درد فک به همراه داشته است. تزریق در ناحیه پیشانی، شقیقه و عضلات فک بیمار معمولاً طی چند روز و در بعضی مواقع تا چند هفته باعث تسکین می‌شود، اما برای کاهش فشردن فک، دندان قروچه و تنش اضافی به تکرار جلسات بوتاکس نیاز دارید.

مثانه بیش فعال

مجموعه‌ای از تزریقات بوتاکس برای مثانه بیش فعال یک درمان تأیید شده توسط FDA برای جلوگیری از نشت و حوادث ناگوار است. بوتاکس با هدف قرار دادن عضله مثانه، اعصاب مسئول مثانه بیش فعال را آرام می‌کند و منجر به نشت بسیار کمتری نسبت به زمانی که درمانی صورت نگرفته می‌شود.

اسپاسم گردن و گردن درد

بوتاکس تنها برای درمان خطوط چین و چروک در گردن مفید نیست. در صورتی که از درد ماهیچه‌های گردن رنج می‌برید، بوتاکس می تواند ناراحتی شما را کاهش دهد.

بوتاکس حتی برای درمان اختلال کشیدگی گردن، یک اختلال عصبی دردناک که باعث کج شدن گردن و گردن درد شدید می‌شود، نیز توسط FDA تأیید شده است. در این موارد شدید، بوتاکس در کاهش گردن درد و علائم قابل مشاهده مربوط به این اختلال بسیار موثر است.

کاهش آکنه

وقتی روشهای سنتی مانند درمانهای موضعی و حتی تجویز قرص‌های قوی موثر واقع نشوند، تزریق بوتاکس هدفمند در مدیریت تولید چربی در پوستهای مستعد آکنه اثبات شده است. اگرچه این بدان معنا نیست که تزریق حداقل بوتاکس، بلافاصله باعث برطرف شدن آکنه می‌شود، اما می‌تواند به این معنی باشد که به لطف چربی‌های کمتری که منافذ شما را مسدود کرده است، در نهایت صورت شما شروع به پاکسازی می‌کند.

لوچ چشمی

بوتاکس از سال 1970 هنگامی که FDA این روش را به عنوان یک روش درمانی تأیید کرد، برای لوچ چشمی یا استرابیسم استفاده می‌شد. در این روش نیز، مانند سایر کاربردهای بوتاکس، تزریق بوتاکس باعث شل شدن ماهیچه‌های چشم می‌شود و به طور موقت چشم‌های بیمار را از لوچ شدن باز می‌دارد. برای نتایج طولانی مدت، چندین جلسه تزریق مورد نیاز است.

آیا تزریق بوتاکس برای لبخند لثه‌ای هم کاربرد دارد؟

بله، کسانی که لبخند لثه‌ای دارند، یا لبخندی که بیش از 2 میلی متر از لثه بالایی را نمایان می‌کند، ممکن است از این اتفاق ناراضی باشند. خوشبختانه بوتاکس برای لبخندهای لثه‌ای نیز کاربرد دارد. این روش شامل تزریق بوتاکس به لب بالایی است و این امکان را فراهم می‌کند که لب بالایی به اندازه کافی شل شود تا هنگام لبخند زدن به اندازه کافی لثه‌ها را بپوشاند و لبخند طبیعی جلوه داده شود. این یک جایگزین سریع برای روش‌های جراحی است که راه حل‌های دائمی‌تری ارائه می‌دهند.

لب‌های نازک

در بین روش‌های زیبایی، مزایای بوتاکس چیزی فراتر از کاهش چین و چروک است. کسانی که از تزریق فیلر و ژل لب برای حجیم کردن لب‌های خود مطمئن نیستند، بوتاکس را انتخاب می‌کنند. تزریق بوتاکس باعث حجیم به نظر رسیدن لب‌ها می‌شود.

آیا تزریق بوتاکس میتواند جایگزین جراحی های زیبایی شود؟

بله پزشکان از روش‌های مختلف بوتاکس به عنوان جایگزینی برای جراحی زیبایی استفاده می‌کنند. تزریق بوتاکس می‌تواند ظاهری لیفت شده در صورت را با تزریقات در اطراف فک، بینی، چشم‌ها، پیشانی و یا حتی عمل بینی با تزریق در قسمت پایه بینی ایجاد کند. که این امکان را فراهم می‌کند که بینی بعد از افتادگی طبیعی ناشی از بالا رفتن سن، کمی لیفت شود. در حالی که تزریق بوتاکس به این روش موقتی است، مطمئناً ممکن است برای بیمارانی که به دنبال رفع مشکلات زیبایی فراتر از کاهش چین و چروک هستند مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.