مبارزه با کوید 19 با استفاده از تکنولوژی اتاق تمیز

0

رپورتاژ

نشانه های واضح وجود دارد که پاندمی Covid-19 تأثیر قابل توجهی بر طراحی و ساخت دستگاه های تجهیزات پزشکی، اتاق تمیز وغیره گذاشته است.در این مدت نامشخص، تولید کنندگان اتاق تمیز مجبور به افزایش تولید ،برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان افزایش یافته خود شده اند. این یک واقعیت است که کوید 19 به شدت در جهان ما تاثیر گذاشته است . در دوسال گذشته این بیماری ،بیمارستان ها را فرا گرفته است .برای مبارزه با شیوع بیشتر کوید 19 در بین کارکنان بیمارستان و بیماران، بیمارستان ها توجه بیشتری به روش های کنترل آلودگی خود داشته اند ،جدا از  فیلترهای هپا ،بیمارستان ها از تکنولوژی اتاق تمیز برای جلوگیری از انتقال بیماری و حفاظت افراد استفاده می کنند . اتاق‌های تمیز، خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از صنایع  پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی قرارداده اند، زیرا می‌توان تمیزی را در محیط کنترل‌شده و استریل آنها تضمین کرد و از آلودگی احتمالی ناشی از باکتری‌ها،ویروس هاو یا آلاینده‌های هوا جلوگیری کرد.

کنترل از طریق  اتاق های تحت فشار

دو نوع اتاق تحت فشار وجود دارد : اتاق با فشار مثبت و و اتاق با فشار منفی

 

هر دو نوع اتاق در بیمارستان ها، کلین روم های دارویی ، اتاق های تمیز تجهیزات پزشکی و … استفاده میشوند،  اما ،ما شاهد افزایش گسترده استفاده و تقاضای اتاق های فشار منفی در طول همه گیری بوده ایم .

اتاق های فشار منفی

در یک اتاق تمیز فشار منفی ، هوای داخل اتاق در  فشار کمتری نسبت به هوای بیرون اتاق نگه داشته میشود.از آنجا یی که اتمسفر به دنبال حفظ تعادل میباشد، با باز شدن درب اتاق، هوا به داخل اتاق راه پیدا میکند، تا فشار هوا را یکسان کند، بنابراین تمام ذرات و میکرو ارگانیسم ها در داخل اتاق باقی می مانند.

در اتاق های تمیز دارویی و کلین روم های تجهیزات پزشکی در برخی از موارد شاهد استفاده از فشار منفی خواهیم بود،اگر چه استفاده از اتاق تمیز با فشار مثبت رایج تر است اما در برخی موارد، که مجبور به نگه داشتن آلایندها در داخل اتاق باشیم ،از کلین روم فشار منفی استفاده میکنیم.

این اتاق ها در برخی از کلین روم های دارویی ، آزمایشگاهی ،اتاق های  تمیز تجهیزات پزشکی که در آنها محصول میتواند در خارج از کلین روم مضر باشد قابل استفاده است .

به طور معمول یک ایرلاک یا اتاق با فشار مثبت  جهت حرکت ایمن به داخل  و خارج اتاق فشار منفی قرار دارد، این ایرلاک برای کمک به یکنواخت کردن فشار، بدون خروج هوا  و حمل آلاینده  و همچنین به کارکنان اجازه می‌دهد تا قبل از ورود به اتاق فشار منفی ، با خیال راحت تجهیزات حفاظت شخصی را قرار دهند.

چگونه از اتاق های فشار منفی برای مبارزه با کوید 19 استفاده میشود ؟

اتاق های فشار منفی در بیمارستان ها فقط برای کوید19مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه زمانی که بیمار مبتلا به یک بیماری بسیار عفونی است نیز مورد استفاده قرار میگیرند.این بیماری ها میتواند شامل سرخک ، سل ، سارس ، مرس، کوید 19 و غیره باشند.

 

 

این اتاق های فشار منفی ،اغلب به عنوان اتاق های ایزوله شناخته میشوند. با باز شدن درب ،هوا به داخل هجوم میاورد و میکروبها همگی داخل اتاق با بیمار باقی میمانند.

به طور معمولی هنگامی که یک بیمار در اتاق فشار منفی نگهداری میشود ،بیماری او برای دنیای بیرون خطرناک تر از میکروب های بیرونی برای انهاست ،بنابراین محافظت از کارکنان و سایر بیماران از تنفس هوای مشابه بیمار، بسیار مهم است .

هوای این اتاق ها تحت کنترل است و بطور مرتب تعویض میشود،  CDCپیشنهاد میکند هوای اتاق را 12 بار در ساعت تعویض کنید، هوای خارج شده از اتاق باید از فیلتر های هپا با سیستم های تعویض فیلتر مخصوص و ایمن عبور کند .

بسیاری از بیمارستان ها قبل از کوید19 ،هم کلین روم با فشار منفی و هم اتاق تمیز با فشار مثبت داشتند اما کوید 19 بیمارستان ها را مجبور کرد که با عجله بیشتری اقدام به احداث اتاق فشار منفی کنند . بیمارستان ها اتاق های فشار منفی را به همراه یک پیش اتاق ((Ante-room، یا ایرلاک فشار مثبت قرار میدهند این اتاق به کارکنان اجازه میدهد با خیال راحت تجهیزات محافظ شخصی را قرار دهند.

 

با این حال این بخش از فناوری اتاق تمیز ( به ویژه در آغاز همه گیری ) برای جداسازی بیماران کوید 19 برای کاهش سرعت شیوه بیماری به خصوص محافظت از کارکنان بسیار مفید بوده است .

اتاق های فشار مثبت

اتاق های فشار مثبت برعکس اتاق های فشار منفی بوده و یک مفهوم رایج از فناوری اتاق تمیز هستند. فشار هوای داخل اتاق بیشتر از هوای اتاق مجاور بوده و با باز شدن درب ،هوا به بیرون اتاق هجوم می برد و از ورود ذرات و میکروب ها به داخل اتاق جلوگیری میکند.

در بیمارستان ها از اتاق تمیز با فشار مثبت برای محافظت از بیماران بد حال با نقض سیستم ایمنی استفاده می شود.

فشار مثبت تکنیک رایجی در اتاق های تمیز است که برای کنترل آلودگی استفاده میشود. تمامی هوا ورودی به اتاق تمیز از فیلترها و سیستم های مناسب عبور میکنند تا اطمینان حاصل شود ،که تا حدامکان ذرات کمتری از محیط بیرون وارد اتاق تمیز می شوند.اتاق ها تمیز با فشار مثبت معمولا در صنایع الکترونیک،مواد غذایی،تجهیزات پزشکی ،نظامی، خودروسازی ، دارویی و غیره… استفاده میشود.

فناوری اتاق تمیز هر روز به زندگی روزمره ما تاثیر مثبت میگذارد ،فناوری اتاق تمیز به سادگی نماد کنترل آلودگی است . ما هر روز کنترل آلودگی را می بینیم و ازآن استفاده میکنیم اما کوید19 این موضوع را بسیار آشکارتر کرد.

در کلین روم ها شاهد کنترل آلودگی با پروتکل های مربوط به پوشش کامل سر و صورت، هوا فیلتر شده و ..هستیم .در طول همه گیری ویروس کوید 19 شاهد پروتکل های شستشو مکرر دستها، پوشش دهان و بینی ، فاصله گذاری اجتماعی و موارد دیگر نیز بوده ایم .هر دو چه چیز مشترک دارند؟

اینکه ما در تلاش برای کنترل ذرات و آلودگی هستیم .

www.mana-sanat.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.