تولید محتوا را چگونه یاد بگیریم و از آن کسب درآمد کنیم؟

0

رپورتاژ

در دنیای امروز اینترنت نقش مهمی را ایفا می‌کند. افراد جهت رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در کسب‌وکار خود سعی می‌کنند تا با ارائه مطالب و محصولات گوناگون در سایت و یا شبکه‌های اجتماعی به جایگاه‌های خوبی دست پیدا کنند. اساس دیده شدن مطالب در سایت و شبکه‌های اجتماعی، توجه ویژه به تولید محتوا است. با توجه به رونق‌ کسب‌وکارهای اینترنتی، شغل تولید محتوا بسیار طرفدار پیدا کرده است؛ اما تولید یک محتوای ارزشمند نیاز به درک اصول و قواعد مختلفی دارد که طی این مطلب قصد داریم به شکل کامل آن‌ها را شرح دهیم.

تولید محتوا

تعریف تولید محتوا و انوع آن

سوال اصلی این است که واقعا تولید محتوا چیست؟ ساده‌ترین تعریف تولید محتوا بدین شرح است: تولید یک محتوا به معنای تولید، طراحی، نوشتن و یا ضبط هرچیزی است که انسان قادر به درک آن بوده و با آن ارتباط برقرار می‌کند. یک فرد به روش‌های مختلفی می‌تواند یک محتوای جذاب خلق کند. تولید یک محتوا می‌تواند در قالب متن، تصویر، صدا، ویدئو و یا گرافیک باشد. محتوای ارزشمند تولید شده توسط شما می‌تواند در پلتفرم‌ها و رسانه‌های مختلفی جهت شنیده شدن و دیده شدن قرار بگیرد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وبلاگ، اینستاگرام، تلویزیون، اپلیکیشن و رادیو اشاره کرد.

نکات لازم جهت تولید یک محتوای ارزشمند

در نخستین گام جهت تولید محتوایی ارزشمند، باید به خوبی مطالب آموزش تولید محتوا را مطالعه کرده و دوره‌های مربوط به آن را بگذرانید. توجه داشته باشید که اگر بدون آگاهی و شناخت از این مبحث وارد آن شوید، شاهد آن خواهید بود که محتوایتان مورد استقبال قرار نگرفته و دیده نخواهد شد؛ بنابراین در گام نخست باید به خوبی دنیای بزرگ ایجاد محتوا را مورد بررسی قرار داده و بر اطلاعات خود در این زمینه بیفزایید.

ویژگی‌های یک تولیدکننده محتوای خوب

یک نویسنده و تولیدکننده محتوا باید دارای ویژگی‌های خاصی جهت خلق یک محتوای فوق‌العاده و کاربردی باشد تا در کار خود به موفقیت برسد و توسط شرکت‌های بزرگ جذب شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تولیدکننده محتوای حرفه‌ای و ارزشمند را شرح خواهیم داد.

1. مطالعه زیاد و دانش بالا در مباحث مختلف

یک نویسنده جهت تولید محتواهایی متنوع و ارزشمند، باید مطالعه بسیار زیادی داشته باشد و مباحث مختلف را مورد بررسی قرار دهد. اگر مطلبی به وی سپرده شد که اطلاعات کافی از آن نداشت، می‌تواند پیش از نگارش یا تهیه مطلب به خوبی راجع‌به آن تحقیق کند تا اطلاعاتی غلط را در اختیار مخاطبانش قرار ندهد. توجه داشته باشید که نویسنده نباید به‌هیچ‌وجه آغازگر یک زنجیره از باورهای غلط و اشتباه باشد. ممکن است مطلب و محتوای تولیدی شما در پلتفرمی منتشر شود که توسط هزاران مخاطب دیده شود. اگر درون‌مایه محتوای شما باعث ایجاد باور غلظ در مخاطبان شود، با گذر زمان ارزش خود را از دست می‌دهد و شما نیز به‌عنوان نویسنده زیر سوال خواهید رفت. بنابراین پیش از نگارش و یا تهیه هر محتوایی، به خوبی در مورد عنوان آن تحقیق کرده و درست‌ترین محتوا را به مخاطبان خود ارائه کنید.

2. برخورداری از دایره لغات بالا

یکی از بارزترین ویژگی‌های یک فرد تولیدکننده محتوا توانایی بالای آن در برقراری ارتباط و همچنین چینش درست کلمات در کنار یکدیگر است. یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا باید بداند از کلمات و عبارات گوناگون چگونه به بهترین شکل ممکن استفاده کند تا محتوایش به خوبی دیده شود. در کنار یک محتوای کاربردی، استفاده درست از کلمات می‌تواند جذابیت‌های متن شما را دوچندان کند و باعث افزایش رضایت مخاطبان شود.

3. رعایت اصول نگارشی

واضح‌ترین اصل در نوشتن یک مطلب و تولید محتوا، رعایت اصول نگارشی و عدم وجود هرگونه غلط املایی در متن است. اگر مطلب شما دارای غلط‌های املایی گوناگون باشد و اصول نگارشی در آن رعایت نشده باشد، ارزش آن از دید مخاطب به شدت پایین می‌آید. مخاطب با مطالعه متن پراشتباه به این نتیجه می‌رسد که مطلب فوق توسط فردی با سواد نه‌چندان بالا نوشته شده و فاقد صلاحیت لازم جهت ارزشگذاری است. در کنار زیر سوال رفتن نزد مخاطب، اگر مطلب خود را برای یک سایت نوشته باشید، الگوریتم‌های سخت‌گیر گوگل نیز آن را بررسی کرده و درصورت تشخیص غلط املایی یا نگارشی، سایت مورد نظر را جریمه خواهند کرد.

4. درک بالا از پرسونای مخاطب

پیش از نوشتن یک متن و یا تولید محتوا در موضوعی خاص، باید به خوبی پرسونای مخاطب را درک کنید. درک نیازهای مخاطب و پاسخ به سوالات مدنظر آن‌ها نیاز به تجربه زیادی دارد. بسیاری از کارشناسان تولیدکننده محتوا اعتقاد دارند با شناخت نیازهای مخاطبان و پاسخ درست به آن‌ها می‌توانید باعث دیدن شدن مطلب یا محتوای خود به بهترین شکل ممکن شوید. اگر محتوایی که تولید می‌کنید کاربردی نباشد و پاسخ مخاطبان را به خوبی ندهد، آنگاه ارزش خود را از دست داده و باعث سر رفتن حوصله مخاطب می‌شود. بنابراین اگر دارای تجربه زیادی برای تولید یک محتوای مخاطب‌پسند نیستید، حتما مطالب موفق در زمینه مدنظر خود را مطالعه کنید تا پی ببرید نیازهای اصلی کاربران و مخاطبان چیست و در محتوای خود به آن‌ها پاسخ دهید.

یکی از بهترین راه‌ها جهت شناخت پرسونای مخاطب، توجه به کامنت‌های آنان در زیر مطالب پربازدید است. به‌عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید محتوایی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ بنویسید. ممکن است به‌عنوان نویسنده هیچ ایده‌ای نداشته باشید که مخاطب‌تان جهت درک مبحث دیجیتال مارکتینگ با چه مشکلاتی مواجه خواهد شد و چه سوالاتی در ذهنش شکل خواهد گرفت. در این مورد بهترین راه آن است که به سایت‌های موفق در زمینه تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ مراجعه کرده و مطالب آن را با دقت بسیار مطالعه کنید. در ادامه نیز کامنت‌های قرار گرفته در زیر مطلب را مطالعه کرده و سوالات متداول کاربران را یادداشت کنید. درنهایت هنگام نوشتن مطلب خود تنها به نکاتی اشاره کنید که ممکن است سوال تعداد زیادی از مخاطبان و کاربران باشد. با این روش می‌توانید به بهترین شکل ممکن پرسونای مخاطبان خود را بسنجید.

ویژگی‌های یک محتوای ارزشمند

هنگام تولید محتوا و نوشتن یک مطلب خاص باید توجه داشته باشید که متن شما کاملا ساده و روان باشد. جمله‌بندی‌های پیچیده و استفاده از کلمات نامتعارف منجر به دوری مخاطبان از خواندن متن می‌شود؛ درنتیجه مطلب تولیدی شما مورد توجه قرار نخواهد گرفت. در درجه بعدی سعی کنید به ظاهر متن توجه زیادی داشته باشید و تمام اصول نگارشی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. یک محتوا در صورتی که تمامی موارد ذکر شده را در درون خود داشته باشد و بتواند پاسخ مخاطبان را به خوبی بدهد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

کسب درآمد از طریق تولید محتوا

همان‌طور که ذکر کردیم با توجه به گستردگی دنیای اینترنت، شغل تولید محتوا نیز بسیار رونق پیدا کرده است. شرکت‌ها، مجموعه‌ها و سایت‌های مختلف جهت دیده شدن و جلب توجه مخاطبان، به افراد خلاق در زمینه تولید محتوا نیاز دارند. این نیاز با توجه به پیشرفت‌ کسب‌وکارهای اینترنتی هرروزه بیشتر نیز می‌شود. تولیدکنندگان محتوا هم به شکل حضوری و هم به شکل غیرحضوری می‌توانند با مجموعه‌های مختلف همکاری داشتند باشد. تولید محتوا دورکاری یا غیرحضوری نوعی از همکاری است که در آن فرد بدون حضور نزد کارفرما و یا مجموعه، همکاری خود را در خانه و به شکل دورکاری آغاز می‌کند و با توجه حوزه کاری‌اش و توافقات صورت گرفته، کسب درآمد می‌کند. در این نوع همکاری با توجه به نوع محتوای تولیدی (ویدئویی، متنی یا غیره) فرد تولیدکننده محتوا دستمزد خود را دریافت می‌کند. معمولا یک تولیدکننده محتوای دورکار با توجه به دشواری موضوع و نوع درخواست کارفرما، به ازای هر کلمه مبلغ مشخصی را دریافت می‌کند؛ البته در برخی از همکاری‌ها هزینه به صورت پروژه‌ای و یا مطلبی پرداخت می‌شود.

همکاری به صورت دورکاری یکی از رایج‌ترین انواع کسب درآمد از تولید محتوا است. نوع دیگر کسب درآمد از محتوا، همکاری به شکل حضوری است. شرکت‌های زیادی وجود دارند که جهت نظارت بیشتر روی محتوای تولیدی خود، تصمیم می‌گیرند تا افراد ماهر تولیدکننده محتوا را استخدام کنند. توجه داشته باشید که روش‌های زیادی برای کسب درآمد از محتوا وجود دارد. شما می‌توانید در زمینه‌ای خاص که به آن علاقه دارید محتوای ویدئویی تولید کنید و این محتوای ویدئویی را جهت درآمدزایی در یوتیوب یا شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. اگر محتوای شما خاص و منحصربه‌فرد باشد، طی مدت زمان کمی دیده می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که تولید محتوای ویدئویی و فرآیند دیدن شدن آن کمی زمانبر است؛ بنابراین پس از آغاز کار خود در این زمینه باید صبور باشید. اگر عجله دارید و از کیفیت محتوای خود مطمئن هستید، می‌توانید با تبلیغات مختلف محتوای خود را به مخاطبان معرفی کنید. تولید محتوای ویدئویی در صورت جذب مخاطب می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

یادگیری تولید محتوا

تولید محتوا دارای اصول و قوانین مشخصی است که تنها در صورت گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه، به آن‌ها پی خواهید برد. جهت درک کامل این مبحث و موضوعات مرتبط با آن حتما به سایت‌های آموزشی متخصص در این زمینه مراجعه کرده و زیرنظر بهترین اساتید دوره‌های آموزشی خود را بگذرانید. مدیر وب یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی در زمینه تولید محتوا، سئو، دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکارهای اینترنتی است که همواره با دوره‌های آموزشی کاربردی و جذاب خود توانسته مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این مجموعه جهت آموزش کامل محتوا نویسی، یک دوره فوق‌العاده را تهیه‌ کرده که هم‌اکنون با مراجعه به آدرس https://modireweb.com/mohtava می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.