توصیه های مهم برای مراقبت از پوست صورت | روش های مراقبت از پوست

0

رپورتاژ

پوست به عنوان یکی از مهمترین بخش های بدن، در زیبایی ظاهری ما تاثیر چشمگیری دارد و لوازم آرایشی و بهداشتی گوناگونی در این راستا تولید و به بازار عرضه می شود. از این رو برای بسیاری از افراد، به خصوص بانوان، بسیار مهم است که بدانند روش های اصولی مراقبت از پوست صورت چیست و چگونه می توان به بهترین شکل از پوست خود مراقبت به عمل آورد؟ لذا در این مطلب قصد داریم با ذکر توصیه هایی مهم در این باره، به شما کمک کنیم تا روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و پوستی شاداب و سفت داشته باشید.

شناخت نوع پوست و برنامه ای منظم برای مراقبت از پوست صورت

شاید شما هم شنیده باشید که هر نوع پوستی مراقبت های خاص خود را داشته و بنابراین هر نوع محصول مراقبتی برای پوست شما مناسب نمی باشد. در همین رابطه باید بدانید که اولین و مهمترین گام برای طراحی یک روتین مراقبت از پوست صورت، شناخت نوع پوست می باشد.

ابتدا باید بدانید که در بین انواع پوست معمولی، خشک، چرب یا مختلط، کدام یک را دارا می باشید. از آنجایی که وراثت در تعیین نوع پوست هر فرد نقش ویژه ای را ایفا می کند، پس شما باید با نوع پوست خود کنار بیایید و سپس در جهت رفع مشکلات رایج و یا شرایط پوستی چون پوستی چون لکه ها، آکنه، حساس شدن و خطوط پوست، مراقبت های لازم را انجام دهید.

اما فارغ از نوع پوست، یک برنامه روزانه و مشترک جهت مراقبت از پوست صورت وجود دارد که هر فرد خواهان پوست سالم و شاداب باید از آن پیروی کند. در ادامه به این روتین مراقبت از پوست خواهیم پرداخت.

روتین مراقبت از پوست صورت | مهمترین محصولات مراقبت از پوست و صورت

یک روتین مراقبت از پوست صورت شامل چهار مرحله پایه ای می باشد که شما می توانید آن را دوبار، یک بار صبح و یک بار شب، تکرار کنید.

پاکسازی صورت

با استفاده از شوینده ای مناسب، در روز دو بار صورتتان را بشویید. برای افراد دارای پوست خشک، یک بار شستن کفایت می کند. شما می توانید این شوینده ها را که هم به صورت عمومی و هم به شکل اختصاصی برای انواع پوست ساخته شده اند، تهیه نمایید.

مرطوب کننده و آبرسان پوست

تنها تفاوت بین این دو محصول در چرب بودن مرطوب کننده ها است که به منظور پیشگیری از تبخیر رطوبت پوست می باشد، آبرسان ها معمولا چرب نیستند، چرا که ترکیبات بکار رفته در آنها، چون هیالورونیک اسید، سبب جذب و حفظ رطوبت پوست می شود.

شاید فکر کنید که چون پوستتان چرب است، پس نیازی به مرطوب کننده ندارید، که این فکر اشتباه است. چرا که حتی پوست های چرب هم نیاز به مرطوب کننده یا آبرسان دارند. اگر پوستی چرب دارید می توانید از آبرسان های بر پایه ی آب که ضد آکنه هستند، استفاده کنید.

ضد آفتاب

تنها پانزده دقیقه پیش از خروج از منزل، با زدن یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 قادرید تا حد زیادی از پوست خود در برابر خطرات قرار گرفتن طولانی مدت در  آفتاب، چون چین و چروک ها و لک های پوستی، محافظت کنید!

افراد دارای پوست های تیره تر لازم است تا نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری از خود نشان دهند؛ چرا که رفع لکه های تیره ی پوست دشوار تر است. ضد آفتاب های طیف وسیع (Broad-spectrum) در این مورد، مناسب ترین انتخاب برای این دسته از افراد خواهد بود.

سرم های تقویتی

سرم های دارای ویتامین ث، افکتور های رشد یا پپتید ها را می توانید در صبح ها و پیش از زدن ضد آفتاب استفاده کنید. اگر هم از رتینول ها و رتینوئید ها استفاده می کنید، بهترین زمان شب خواهد بود. شما می توانید این مورد را نادیده گرفته و تنها سه مراقبت پیشین را رعایت کنید.

مطالعه دستور مصرف محصول، برچسب یا لیبل محصولات، در کنار توجه به نوع و میزان حساسیت پوستتان به شما کمک می کند تا محصولاتی کاملا همخوان با نوع پوست خود را برگزینید.

در ادامه به روش های مراقبت از انواع پوست می پردازیم.

روش های مراقبت از پوست خشک

این نوع پوست که در خانم ها شیوع بیشتر نسبت به آقایان دارد، یکی از رایج ترین مشکلات پوستی در عصر حاضر می باشد.

افراد دارای پوست خشک، کاهش تولیدات چربی(سبوم) سبب می شود تا لایه ی چرب روی پوست، که نقش محافظت از آن را دارد، به مرور نازک شده و قادر به حفظ رطوبت نباشد. از آنجایی که خشکی پوست در درجات مختلفی در بین افراد وجود دارد، لذا در مواقعی امکان تشخیص آن دشوار خواهد بود.

علاوه بر چربی های سطح پوست، کمبود دیگر فاکتور های طبیعی مرطوب کننده پوستی چون اوره، آمینو اسید ها و لاکتیک اسید نیز در خشکی پوست نقش بسزایی دارند.

اگر پوست خشکی دارید، رعایت مراقبت های عمومی زیر می تواند به شما کمک فراوانی بکنند:

حمام آب ولرم( در حد 10-5 دقیقه ) جهت مراقبت از پوست صورت خشک

استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از حمام یا حتی شستن دست ها

استفاده از صابون ها و شوینده های دارای مرطوب کننده

تهیه و استفاده از ماسک ها و اسکراب ها و دیگر محصولات مرطوب کننده قوی و همینطور غلیظ، در زمستان و لوسیون های سبک تر در تابستان

ضمنا توصیه می کنیم حتما از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست های خشک ساخته شده اند تا علاوه بر حفظ چربی، رطوبت کافی نیز برای پوستتان فراهم شود.

در صورتی که با وجود رعایت مراقبت های گفته شده، باز هم همه یا بخشی از پوست شما خشک باقی بماند، این احتمال وجود دارد که خشکی پوست ناشی از وجود بیماری ها یا مشکلات پوستی باشد.

توصیه های مهم برای مراقبت از پوست صورت چرب

منافذ پوستی بزرگ و قابل مشاهده، براق شدن پوست و ضخیم و رنگ پریده بودن پوست، سه نشانه بارز پوست های چرب می باشد.

جالب است بدانید که جوش های سرسیاه و سرسفید و همینطور انواع و اقسام آکنه ها، از دردسر های رایج و بسیار مهم در افراد دارای پوست چرب می باشد.

در همین رابطه با رعایت توصیه هایی، که در ادامه به منظور مراقبت از پوست صورت مختلط  بیان می کنیم، شما می توانید تا حد زیادی شرایط را برای بهبود آکنه ها فراهم نمایید.

  • استفاده از شوینده های ضد آکنه؛
  • شستن ملایم پوست صورت؛
  • ور نرفتن و آسیب نزدن به آکنه ها؛
  • سابیدن پوست و ترکاندن جوش ها از شایع ترین علل زخم شدن در افراد با پوست چرب است، پس از این دو کار اجتناب کنید.
  • استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده بر پایه آب و ضد آکنه؛

بانوان توجه داشته باشند که حتما از محصولات آرایشی فاقد روغن و ضد آکنه استفاده کنند و بدانند که آرایش سنگین در بدتر شدن وضع آکنه ها و بسته شدن منافذ پوست تاثیرگذار می باشد.

پوست مختلط به چه پوستی می گویند؟

پوست صورت این افراد، ترکیبی از بخش های چرب و خشک می باشد. به خصوص در ناحیه T، که شامل پیشانی، بینی و چانه است، و نواحی گونه ممکن است کمی چرب یا بسیار چرب تر از دیگر بخش های صورت باشد.

همچنین منافذ بزرگ در ناحیه تی و گونه های دارای پوست معمولی تا خشک، از دیگر مشخصه های پوست مختلط یا ترکیبی به شمار می آید. اما راه های مراقبت از پوست صورت ترکیبی چیست؟

راه های مراقبت از پوست مختلط

همانطور که گفتیم، پوست مختلط ترکیبی از پوست معمولی تا خشک است، لذا نمی توان روش های مراقبتی خاصی را برای این نوع پوست لحاظ نمود و یا از یک محصول واحد برای نواحی مختلف استفاده کرد. با این حال شما می توانید از دو نوع مرطوب کننده قوی و ضعیف برای بخش های مختلف صورت تان استفاده کنید. همچنین اگر در ناحیه تی جوش های سرسیاه دارید، یک کرم آکنه مسلما به کارتان خواهد آمد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5