درمان هموروئید با شفا کلینیک

0

رپورتاژ

هموروئید که برای برخی با نام بواسیر، آشنا است، مشکلی است که در اثر وارد آمدن فشار زیاد در ناحیه مقعد، بوجود می آید. این فشار باعث می شود که عروق ناحیه مقعد، دچار التهاب شوند. در چنین شرایطی، درد ناشی از این عارضه در سطحی است که بیمار، درمان هموروئید را جستجو می کند تا از شر علائم آزار دهنده ای که گاهی اختلالاتی را در جریانات نرمال زندگی بوجود می آورند، خلاصی یابد.

عوامل مختلفی از قبیل وارد آوردن فشار زیاد در زمان دفع مدفوع، بلند کردن اجسام سنگین تحت شرایط کاری دشوار یا ورزش هایی از قبیل بدنسازی یا وزنه برداری، دچار شدن مکرر به یبوست، چاقی، مصرف غذاهای حاوی فیبر کم و برخی موارد دیگر، می تواند باعث بروز هموروئید در فرد شود.

خوشبختانه امروزه دستاوردهای متعددی به عنوان روش های درمان هموروئید وجود دارد و بیماران می توانند با مراجعه به مراکز ارائه دهنده این خدمات درمان، در قالب یک درمان سرپایی این مشکل را رفع نمایند. شفا کلینیک مجهز به پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی ها و با در اختیار داشتن بهترین متخصصین، خدمات خود را در زمینه های مختلف از جمله درمان هموروئید، بواسیر، کیست مویی و بسیاری مشکلات دیگر مرتبط با ناحیه مقعد، در اختیار بیماران قرار می دهد.

درمان هموروئید با لیزر

یکی از روش های درمان هموروئید، با یک روش ساده و سریع یعنی جراحی بواسیر با لیزر می باشد. بیمار می تواند در مدت زمانی کوتاه، تحت جراحی لیزر به دست متخصص مجرب شفا کلینیک قرار گرفته و بدون درگیر شدن با عوارض جانبی رایج در شیوه ها و متدهای سنتی این درمان، در کمتر از یک ساعت، به نتیجه قطعی دست پیدا کند.

یکی از بزرگ ترین مزیت های این تکنیک، عدم نیاز به بستری شدن یا بیهوشی می باشد که با توجه به زندگی های پر مشغله امروزی، حقیقتاً یک مزیت مثال زدنی محسوب می شود.

درمان بدون جراحی هموروئید

زمانی که بیمار هنوز با علائم شدید بواسیر روبرو نشده و هنوز در مراحل اولیه ابتلا قرار دارد، معمولاً درمان های خانگی، دارویی و سنتی، بعنوان راه کاری برای تسکین علائم این عارضه توصیه می شود. البته باید در اینجا این نکته مهم را متذکر شویم که این دسته درمان ها و راه حل های تسکین علائم بواسیر، در واقع موقتی بوده و نمی توان به عنوان یک درمان قطعی و دائمی به آن نگاه کرد.

اسکلروتراپی

همانطور که در بالا متذکر شدیم، درمان های خانگی، نمی تواند یک راه حل قطعی برای رهایی همیشگی و دائمی از هموروئید و علائم آن محسوب شود. یکی از روش های درمان سنتی، اسکلروتراپی است که این تکنیک نیز به عنوان یک درمان قطعی هموروئید به حساب می آید. در طول این فرایند ماده ای ویژه در عروق خونی بواسیر تزریق می شود و این امر نهایتاً به کوچک شدن بواسیر و بهبود یافتن تورم در آن منجر می شود. این روش درمان نیز یک فرایند سرپایی می باشد که دردی را به همراه نخواهد داشت. اسکلروتراپی، یک روش درمان برای آندسته از هموروئیدهایی است که هنوز به مرحله پیشرفته نرسیده اند.

درمان های خانگی هموروئید

توجه به رژیم غذایی، یک روش درمان خانگی برای بواسیر می باشد. در این شرایط به بیمار توصیه می شود تا مقدار فیبر کافی را در سبد غذایی خود بگنجاند. فیبر ماده غذایی است که در عملکرد صحیح سیستم گوارش بسیار تاثیر گذار بوده و از سفت شدن مدفوع و دشواری در دفع آن جلوگیری می کند.

یکی دیگر گزینه های قابل استفاده، اجرای روشی به نام حمام سیتز می باشد. در این روش، بیمار باید هر روز به تعداد دفعات دو الی سه مرتبه در وان حاوی آب گرمی که تا ارتفاع چند سانتی متری پر از آب شده است، بنشیند. مدت زمان نشستن در آب گرم در هر دوره، حدوداً ده دقیقه می باشد. بعلاوه گاهی توصیه می شود موادی از قبیل سرکه سیب، جوش شیرین یا نمک برای ضد عفونی شدن ناحیه مقعد به آب داخل وان اضافه شود.

قرار دادن کیسه حاوی یخ یا کمپرس سرد نیز یک روش دیگر برای تسکین علائم هموروئید می باشد. قرار دادن کمپرس سرد می تواند نقش موثری در کاهش تورم و التهاب شکل گرفته در بواسیر داشته باشد.

گاهی برای تسکین علائم هموروئید، داروهای مسکن یا پمادهای ضد هموروئید که از داروخانه های محلی قابل تهیه می باشد، توصیه می شود.

علاوه بر هموروئید یا بواسیر، کیست مویی نیز یکی از مشکلاتی است که برخی بیماران را در ناحیه مقعد درگیر می کند. کیست مویی که کیست پیلونیدال، سینوس پیلونیدال یا سینوس مویی نیز نامیده می شود، سوراخی را در عمق کمی از پوست ایجاد می کند. این مشکل در میان برخی افراد، به موی برگشتی شهرت دارد. در صورت بسته شدن این سوراخ شکل گرفته در عمق کم پوست، چرک در آن جمع می شود. محل رایج تشکیل کیست مویی اغلب بین دو باسن در پایین ترین نقطه کمر است.

درست مثل هموروئید، درمان دارویی یا سنتی قطعی برای کیست مویی نیز وجود نداشته و نهایتاً بیمار باید برای خارج نمودن و تخلیه کیست، تحت جراحی قرار گیرد. البته روندهای جراحی برای درمان این مشکل نیز دقیقاً به سادگی روندهای جراحی هموروئید بوده و نیاز به بستری شدن نداشته و به صورت سرپایی در مدت زمان بسیار کوتاه، به اتمام می رسد.

برخی درمان های گیاهی نیز بعنوان عوامل تسکین دهنده موقتی علائم، توصیه شده اند که مانند درمان های دارویی یا درمان های خانگی می توانند به طور موقتی، در موقعیتی که بیمار از نظر زمانی یا علل دیگر، فعلاً شرایط قرار گرفتن تحت درمان جراحی قطعی را ندارد، علائم را تا حدودی تسکین دهد.

استفاده از گیاهانی مانند روغن زیتن، آلوئه ورا، سرکه سیب و روغن نارگیل، مواردی هستند که در زمان جستجوی درمان های گیاهی، با آنها روبرو می شوید.

در بخش آخر مقاله، یکی از نمونه های جدی هموروئید تحت عنوان هموروئید ترومبوزه را معرفی می کنیم که در واقع یک مورد اورژانسی بوده و بلافاصله جهت درمان آن به پزشک مراجعه نمود. ترومبوکتومی، روش درمان هموروئید ترومبوز می باشد که در طول آن، پزشک با ایجاد یک برش کوچک بر روی بواسیر، اقدام به تخلیه خون آن می نماید.

منبع : www.shafacliniconline.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5