علت کمر درد در بدنسازی و نحوه درمان آن

0

رپورتاژ

ورزش بدنسازی می‌تواند عضلات شما را تقویت کند و کمک کند بدنی سالم‌تر داشته باشید. با وجود تمام مزیت‌های ورزش کردن، ممکن است شما هم تجربه آسیب‌دیدن در ورزش را داشته باشید یا افرادی با این تجربه را دیده باشید. کمر درد یکی از شایع‌ترین مشکلات افراد در ورزش بدنسازی است. اما علت کمر درد در بدنسازی چیست و چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟

چند علت کمر درد در بدنسازی را باهم مرور کنیم

اگر دلایل کمر درد را بدانید پیش‌گیری از آن برای شما آسان‌تر می‌شود. سعی کنید با آگاهی ورزش کنید تا بدنی سالم داشته باشید.

انجام حرکات اشتباه

حرکات بدنسازی در ظاهر خیلی ساده هستند. ممکن است شما فکر کنید تنها چیزی که برای انجام حرکات نیاز دارید قدرت است. این اشتباه مشترک همه افرادی است که دچار آسیب‌دیدگی در بدنسازی شده‌اند. سعی کنید درباره هر حرکت و اصول آن مطالعه کنید. به توصیه‌های مربی خودتان با دقت گوش دهید و نحوه ایستادن و دست گرفتن صحیح وسایل ورزشی را به‌خوبی یاد بگیرید. شما در صورتی در این ورزش پیشرفت می‌کنید که حرکات آن ‌را درست و اصولی انجام دهید. اگر حرکت را درست انجام دهید فشار به یک یا چند عضله وارد می‌شود و آن‌ها را تقویت می‌کند. اما اجرای اشتباه حرکت به مفاصل و بیشتر از همه به کمر شما فشار وارد می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که تکرار حرکت اشتباه علت کمر درد شما در بدنسازی خواهد بود.

گرم نکردن

حتما قبل از شروع ورزش بدن خود را گرم کنید. گرم کردن بدن هم باید با توجه به حرکاتی که در آن روز می‌خواهید انجام دهید باشد و می‌توانید از حرکات کششی کمک بگیرید. گرم کردن باعث گردش بهتر خون در عضلات می‌شود. به همین دلیل احتمال آسیب‌دیدگی در هنگام ورزش کاهش پیدا می‌کند. اما اگر گرم نکنید، بدن شما ناگهان فشار حرکات ورزشی را تحمل می‌کند. این فشار ناگهانی بدن را در یک موقعیت نامناسب قرار می‌دهد و از آن‌جایی که بیشتر حرکات بدنسازی با وزنه انجام می‌شود، کمر فشار زیادی تحمل می‌کند. به گفته بسیاری از مربیان، انجام حرکات سنگین بدنسازی بدون گرم کردن علت کمر درد در بدنسازی است. با استفاده از دمبل سبک عضلات خود را گرم کنید و بعد از اینکه عضلات گرم شدند حرکات را با دمبل سنگین‌تر انجام دهید.

تمرین سنگین

داشتن بدنی خوش‌فرم و عضلانی، نیاز به صبر دارد. ممکن است بخواهید با تمرین‌های خیلی سنگین خیلی سریع به اندامی زیبا برسید. اما باید بدانید که این راه جز آسیب رساندن به بدن شما نتیجه دیگری ندارد. حتما تمرین‌های خود را با توجه به توان بدنی‌تان انجام دهید.

چطور از کمر درد در هنگام ورزش جلوگیری کنیم

حالا که با چند علت کمر درد در بدنسازی آشنا شدید می‌توانید با آگاهی بیشتری ورزش کنید. حتما قبل از شروع ورزش گرم کنید و حرکات را درست انجام دهید. در کنار این موارد می‌توانید از چند راه‌کار دیگر هم کمک بگیرید که در ادامه خواهیم گفت.

تقویت قدرت بدنی

سعی کنید حرکاتی را که قدرت بدنی شما را افزایش می‌دهند، در برنامه تمرینی خود داشته باشید. یکی از بهترین حرکات بارفیکس است. این حرکت با کمک وزن بدن انجام می‌شود. وقتی شما بارفیکس می‌روید چند عضله مهم را تقویت می‌کنید. می‌توانید یک بارفیکس مناسب تهیه کنید و در خانه هم این حرکت را انجام دهید. وقتی قدرت بدنی شما بیشتر شود فشار کمتری به کمر شما خواهد آمد. پیشنهاد می کنیم برای خرید بارفیکس، به فروشگاه اینترنتی تیمچه مراجعه کنید.

از لباس ورزشی مناسب استفاده کنید

برای بدنسازی نیاز به لباس ورزشی دارید که احساس راحتی کنید. انواع ست ورزشی مردانه و زنانه در بازار موجود است. از بین آن‌ها لباسی را انتخاب کنید که برای شما نه خیلی تنگ و نه خیلی بزرگ باشد. لباس ورزشی مناسب، تعریق شما را کنترل می‌کند و مزاحم شما در طول ورزش کردن نخواهد شد. سعی کنید از رنگ‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید که انرژی مثبتی در طول تمرین داشته باشید.

مربی خوب انتخاب کنید

هرکس که یک باشگاه بدنسازی افتتاح کرده باشد لزوما یک مربی خوب نیست. اگر مربی خوبی ندارید و توصیه‌های مناسبی به شما نمی‌کند، حتما به‌دنبال مربی مناسب باشید. یک مربی خوب به شما آموزش می‌دهد که بتوانید حرکات را به‌درستی انجام دهید و راه‌های پیش‌گیری از درد و آسیب‌دیدگی را به شما نشان می‌دهد.

علت کمر درد در بدنسازی را از طریق پزشک پیگری کنید

اگر درد کمر شما چند روز ادامه داشت، حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورتی که علت کمر درد در بدنسازی خیلی جدی نباشد، پس از یک یا دو روز از بین می‌رود. اما اگر این درد ادامه‌دار بود باید آن‌را درمان کنید. درد واکنشی از بدن است که شما را نسبت به بروز یک مشکل در آن‌ ناحیه آگاه کند. با مراجعه به پزشک می‌توانید از یک آسیب‌دیدگی جدی جلوگیری کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.