فواید خارق‌العاده‌ی تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی

0

رپورتاژ

گاهی اوقات واقعا جای سوال است که چرا کسانی که به پزشکی علاقه دارند، به دندان‌پزشکی توجهی نمی‌کنند؟ دندان‌پزشکی یکی از آسان‌ترین زیرشاخه‌های پزشکی است که دوره‌ی تحصیلی کوتاهی نیز دارد و آینده‌ای درخشان و فوق‌العاده را برای شما تضمین می‌کند. در حقیقت، به تعداد دندان‌پزشکان حاضر در دنیا، برای دندانپزشک شدن دلیل وجود دارد. این شغلی است که پاداش‌ها و چالش‌های فراوانی را فراهم می‌کند و همچنین فرصتی برای کمک به مردم فراهم می‌کند.

همچنین با رشد جمعیت، تغییر در قوانین مراقبت‌های بهداشتی و بازنشستگی آتی گروه بزرگی از دندانپزشکان که در دهه‌های 1960 و 1970 تحصیل کرده‌اند، نیاز به حضور دندان‌پزشکان جدید به سرعت در حال افزایش است. بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، نسبت دندانپزشک به جمعیت بسیار متفاوت است، اما از حدود 42 تا 108 دندانپزشک در هر 100000 نفر متغیر است.

با توجه به این توضیحات، ممکن است دانشجویانی که به مهاجرت تحصیلی علاقه‌مند هستند، این رشته را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کنند. اگرچه مهاجرت تحصیلی به کشورهایی چون کانادا و آمریکا واقعا سخت است، اما تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه، پیچیدگی‌های کانادا، آمریکا یا انگلستان را ندارد.

چرا مردم تصمیم می‌گیرند دندان‌پزشک شوند؟

مردم ممکن است به دلایل مختلفی این رشته را انتخاب کنند. ما در ادامه، از فواید رشته‌ی دندانپزشکی می‌گوییم و سپس، ساده‌ترین روش مهاجرت تحصیلی به ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

دگرگونی زندگی بیماران  تنها با یک جلسه ویزیت

فرقی نمی‌کند که دندان‌پزشک سعی کند مراقبت‌های پیشگیرانه را ارائه دهد یا روش‌های ترمیمی دندان، از بین بردن درد یا اصلاح زیبایی دندان‌ها را برعهده بگیرد، او اغلب در یک ویزیت، می‌تواند رضایت، امتیاز و لذت تغییر مثبت در زندگی بیمار را با بازگرداندن سلامت دهان و دندان تجربه کند.

این رشته حقوق و مزایای خوبی دارد

بر اساس نظرسنجی 2018 موسسه سیاست سلامت ADA میانگین درآمد خالص برای یک پزشک عمومی خصوصی مستقل که مالک تمام یا بخشی از مطب خود باشد، 190440 دلار بود. این در حالی است که همین حقوق برای متخصصان دندان‌پزشکی، سالانه 330180 دلار بود. گرچه میزان درآمد یک دندان‌پزشک در سراسر کشور ترکیه متفاوت است و به نوع عمل بستگی دارد.

گزینه‌های شغلی زیادی برای یک دندان‌پزشک وجود دارد

گرچه 80 درصد از فارغ التحصیلان دانشکده دندان‌پزشکی به بخش خصوصی در دندانپزشکی عمومی می‌روند، اما این حرفه طیف گسترده‌ای از فرصت‌های بالینی، تحقیقاتی و آکادمیک را برای فارغ‌التحصیلان جدید و دندانپزشکان ارائه می‌دهد.

دندان‌پزشکان در حرفه‌ی خود مستقل هستند

اگر برای رشته‌ی دندان‌پزشکی، تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده باشید، پس خوب است بدانید که دندان‌پزشکان در این کشور، این فرصت را دارند که بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوند. این به آن‌ها استقلال زیادی می‌دهد اجازه می‌دهد اهداف تجاری و شغلی خود را تعیین کنند.

سبک زندگی دندان‌پزشک‌ها منعطف خواهد بود

از آنجایی که در دندان‌پزشکی گزینه‌های مختلف شغلی و عملی وجود دارد، پزشکان می‌توانند نوع سبک زندگی و اغلب ساعات و روزهای کاری محبوب خود را دلبخواهی انتخاب کنند.

دندان‌پزشکان، تاثیر مثبتی در رعایت بهداشت دهان و دندان می‌گذارند

علاوه بر تمرین بالینی، دندانپزشک همچنین می‌تواند با درگیر شدن در آموزش و پژوهش دندان‌پزشکی، کمک قابل توجهی به جهت‌گیری آینده‌ در مراقبت از سلامت دهان و دندان داشته باشد. اساتید دندان‌پزشکی توانایی ویژه‌ای در شکل دادن به برنامه‌ی درسی دانشکده دندانپزشکی خواهند داشت. آن‌ها همچنین می‌توانند با تثبیت خود به عنوان اعضای هیئت علمی در آموزش دندانپزشکی، نقش مهمی را ایفا کنند. دندانپزشک به عنوان یک محقق دندانپزشکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و فناوری‌ها استفاده می‌کند و با کشف پدیده‌های جدید سلامت دهان یا جستجوی راه‌حلی برای انبوهی از مسائل بهداشت دهان و دندان، یافته‌های علمی پیشرفته را برای پیشبرد این حرفه به پیش می‌برد.

دندان‌پزشکان از احترام خاصی در جامعه برخوردار هستند

دندانپزشکان با کمک به سلامت عمومی مردم و همچنین تلاش آن‌ها برای بهبود زندگی اطرافیانشان بسیار مورد توجه جوامعی هستند که به آن‌ها خدمت می‌کنند.

آن‌ها در کار روزانه خود خلاقیت به خرج می‌دهند

دندانپزشکی اغلب به عنوان یک هنر شناخته می‌شود. در واقع، یک دندان‌پزشک نیاز به تسلط و تکنیک منحصر به فردی در این حرفه دارد. دندانپزشکی عمدتاً مبتنی بر حفظ سلامت دهان و دندان است، اما از نظر زیبایی نیز یک عمل متمرکز است. بخش بزرگی از دندانپزشکی شامل ترمیم دندان‌ها و زیبا کردن لبخند است، لبخندی که بیمار از نشان دادن آن به دیگران خوشحال می‌شود.

آن‌ها می‌توانند کارهای خود را به صورت تیمی پیش ببرند

اگرچه دندانپزشک اغلب به عنوان «پزشک تنها» به تصویر کشیده می‌شود، ولی در واقع، دندان‌پزشکی یک حرفه‌ی تیم محور است. حال برای انجام کارهای خود ممکن است در تیم دندان‌پزشکی (دستیار و تکنسین آزمایشگاه) حضور داشته باشد، که با بیمار برای اطمینان از بازیابی و حفظ سلامت دهان و دندان کار می‌کنند، یا به عنوان دندانپزشک در یک تیم بین حرفه‌ای کار کند و با سایر متخصصان بهداشت برای بهبود سلامت کلی بیماران بکوشد. به طور کلی، دندانپزشک به عنوان بازیکن اصلی تیم رضایت زیادی دریافت می‌کند و این امر کاملا لذت‌بخش است.

آن‌ها می‌توانند کارهای خیرخواهانه‌ای انجام دهند

دندانپزشکان با داشتن درآمد سالانه‌ای که بسیار بالاتر از استاندارد ملی است و با همراه داشتن یک برنامه‌ی کاری منعطف، این امتیاز و توانایی را دارند که خدمات بهداشتی دهان و دندان رایگانی را برای جوامع و جمعیت‌های محروم ارائه دهند.

تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی با آرال گام

مطمئنا کشورها و فرصت‌های مختلفی برای مهاجرت تحصیلی وجود دارد که ترکیه یکی از این کشورهاست. اگر شما قصد دارید که در آینده، در رشته‌ای مطمئن و پردرآمد و پرفایده‌ای مثل دندان‌پزشکی مشغول تحصیل شوید، پس بهتر است روشی را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید که برای شما بهتر است. تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی در کشوری مثل آمریکا یا کانادا، مثل هفت‌خان رستم است. اما کشور مقرون‌به‌صرفه و نزدیکی مثل ترکیه، راه شما را ساده‌تر می‌کند و آزمون‌های ورودی کمتری را برای اخذ پذیرش در این رشته ارائه می‌دهد.

گرچه همچنان آگاهی از اینکه باید چه مدارکی داشته باشید، در چه درس‌هایی اطلاعات کاملی کسب کنید و به چه زبان‌هایی مسلط باشید را دانشگاه مورد نظر مشخص می‌کند. اگر در این مسیر ترجیح می‌دهید از یک موسسه مهاجرتی کمک بگیرید، پس بدون شک به شما موسسه مهاجرتی آرال گام  (https://aralgam.com/) را پیشنهاد می‌کنیم که تمام تمرکزش، روی کشور ترکیه است و به شما در چم و خم اخذ پذیرش در رشته‌ی دندانپزشکی در دانشگاه‌های ترکیه، کمک خواهد کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.