در سال 2022 چه روندهای استخدامی نسبت به گذشته دچار تغییر و تحول می‌شوند (البته در ابعاد جهانی!)

تمام چیزهایی که برای استخدام بهترین‌ها در سال ۲۰۲۲ باید بدانید

0

در سال‌های اخیر، به دلیل کمبود استعداد و نیروی ماهر در بازار، جذب بهترین افراد برای نقش‌های مناسب به یک چالش مهم برای مشاغل در هر اندازه و کسب‌وکاری تبدیل شده است.

علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا که باعث دورکاری و غیرحضوری شدن کارمندان شد؛ روند استخدام‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌ها متوقف نشده و ما شاهد افزایش روندهای استخدامی بسیاری در همین دو سال اخیر بودیم.

پیشرفت‌های فناوری و ظهور شبکه‌های اجتماعی جدیدی مانند تیک‌تاک، روش‌های جدید استخدامی به مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌دهند و پروسه جذب نیرو را هموارتر می‌سازند. چیزی که هیجان‌انگیزتر است؛ معرفی «متاورس» است که باعث می‌شود در آینده‌ای نزدیک، نحوه معاشرت و تعامل ما با یکدیگر به طور اساسی تغییر کند.

اگر کنجکاو هستید سال ۲۰۲۲ چه روندهای تازه‌ای برای استخدام و جذب نیرو؛ هم برای جویندگان شغل و هم برای مدیران دارد؛ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در اینجا، می‌خواهیم به ۵ روند مورد انتظار در آینده استخدام‌ها اشاره کنیم:

افزایش تمرکز بر تنوع و جامعیت

از نظر آماری، ثابت شده است مکان‌های کاری که استخدام‌هایی از افراد با زمینه‌های کاری متنوع‌تر و فراگیرتر دارند و این روند را در اولویت قرار می‌دهند؛ محیط‌های کاری ایمن‌تر، شادتر و سازنده‌تر هستند.

تنوع ترکیبی از افراد منحصربه‌فرد است و توسط چند دسته اجتماعی مانند جنسیت، نژاد، سن و غیره تعریف می‌شود. اما دقیقا چگونه می‌توان استخدام متنوع‌تری داشت؟ کسب‌وکارها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی، ارزیابی محل کار و آموزش کارکنان منابع انسانی برای حذف سوگیری‌های ناخودآگاه در فرآیند استخدام هستند.

افزایش مشوق‌ها و برنامه‌های ارجاع

با افزایش کمبود استعداد در چندین بخش کلیدی، برخی از شرکت‌ها به سختی می‌توانند استعدادهای برتر را پیدا کنند؛ در نتیجه در حفظ و تضمین کارکرد آن‌ها تلاش بیشتری دارند. برخی دیگر از شرکت‌ها هم از برنامه‌های قدیمی ارجاع به نامزدهای استخدامی استفاده می‌کنند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش چشم‌گیر برنامه‌های تشویقی با ارزش بالا باشیم.

این استراتژی به طور ویژه‌ای می‌تواند مفید باشد؛ چون اساسا استخدام‌ها توسط کارمندی پیشنهاد می‌شوند که دوست خود یا فرد دیگری به او معرفی شده است و یک «پیش غربال‌گری» را پشت سر گذاشته است. استفاده از برنامه‌های مراجعه مجدد به استخدام‌ها نیز می‌تواند تیم‌ها را قوی‌تر و به رشد سازمان کمک کند. حتی این برنامه‌ها می‌توانند نقاط تماس و ارتباط بیشتری برای تیم‌های داخلی فراهم سازند.

تغییر صنعت به سمت کارمندان ترکیبی

عدم قطعیت پایان پاندمی کووید-۱۹ باعث شده بسیاری از کسب‌وکارها کارمندان خود را به بازگشت به دفتر فراخوان نکنند. برخی از آن‌ها یک محیط ترکیبی ایجاد کرده‌اند که به کارمندان اجازه می‌دهد چند روز از هفته دوکاری و چند روز در دفتر کنار هم کار کنند.

بسیاری از کسب‌وکارها به استخدام برای کار از راه دور یا ترکیبی اقدام می‌کنند. استخدام کارمند برای کار از راه دور و مجازی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا به یک مجموعه مستعد بزرگ‌تری دسترسی داشته باشد و انعطاف‌پذیری بالاتری در میان کارمندان و ایجاد انگیزه میان آن‌ها فراهم کند.

بازگشت به نیروهای داخلی

با توجه به اینکه دسترسی به استعدادها، دغدغه شماره یک سال ۲۰۲۲ است؛ پیش‌بینی می‌کنیم مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها سراغ بازسازمان‌دهی و بازاستخدام نیروهای داخلی خود بروند.

هیچ راه‌حلی وجود ندارد. استخدام داخلی راهی بسیار ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای حفظ استعدادها است. مدیران باید از نزدیک، دوباره مجموعه استعدادهای فعلی سازمان خود را ارزیابی کنند و به درک بهتری از نحوه استفاده موثر این نیروهای انسانی برسند. به‌کارگیری کارکنان در تیم‌های داخلی مختلف یا برگزاری مسابقات و برنامه‌های استعدادیابی و تبلیغاتی داخلی می‌تواند آن‌ها را به اهداف‌شان نزدیک کند.

با سوال از کارمندان شروع کنید. بپرسید در حال حاضر چه مشکلاتی دارند که باید رسیدگی شود و چه فرصت‌های کاری در مجموعه می‌بینند که می‌تواند آینده کاری آن‌ها باشد. اگر بدانید کارکنان شما چه احساسی دارند؛ محیطی قابل اعتماد ایجاد می‌کنید که به موفقیت آینده سازمان شما کمک می‌کند.

روی برندسازی و مسایل اجتماعی تمرکز کنید

آیا شرکت شما یک نقشه ماموریتی قوی دارد؟ آیا به تنوع و فراگیر بودن اهمیت می‌دهد؟ وقتی یک جویای کار می‌خواهد برای شرکت شما رزومه بفرستد؛ کاملا درک می‌کند برای چه شرکت و برندی و با چه شهرتی درخواست کار می‌دهد؟

در سال ۲۰۲۲، متقاضیان کار باید اطمینان حاصل کنند که برای شغلی درخواست فرستادند که ارزش بالایی داشته و به‌ویژه با نسل جوان موسوم به Gen Z همسو است. گزارشی از دانشگاه ایالتی واشنگتن بیان می‌کند حدود ۸۳ درصد از کارمندان Gen Z گفتند تمایل دارند برای شرکتی کار کنند که در آن شرکت موثر باشند و بتواند تاثیری مثبت بر جهان بگذارد.

شرکت‌هایی که می‌خواهند بهترین استعدادها را جدب کنند؛ باید فرهنگ شرکت خود را عمیقا بررسی و به طور خاص راه‌هایی برای تاثیرگذاری کارمندان و شرکت در آینده یکدیگر و آینده جهان پیرامون خود پیدا کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
منبع Inc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.