خواص روغن آرگان برای مو

0

رپورتاژ

روغن آرگان برای قرن‌ها یکی از مواد اصلی سلامتی در جهان بوده است، نه تنها به دلیل طعم لطیف و آجیلی آن، بلکه به دلیل طیف گسترده‌ای از مزایای بالقوه سلامتی آن است.

این روغن گیاهی طبیعی از هسته میوه درخت آرگان به دست می آید، اگرچه روغن آرگان بومی مراکش است، اما اکنون در سراسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

عصاره‌ای که در بخش زیادی از ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد، اما این روغن علاوه بر اینکه به محصولات زیبایی پوست و مو کیفیت بخشیده، محبوبیت زیادی نیز در میان خانم‌ها به دست آورده است. به طوریکه نمونه خالص آن جایگزین انواع لوسیون‌های پوست و مو برای خانم‌ها شده است.

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع (اسید اولئیک و لینولئیک) و آنتی اکسیدان‌ها ( ویتامین E و پلی فنول‌ها ) است که به این ماده موثر کمک می‌کند تا موها را آبرسانی کند، از ریزش آب جلوگیری کند و رادیکال‌های آزاد را خنثی کند تا از فولیکول‌های مو و پوست سر محافظت کند.

هر آنچه لازم است در مورد فواید و کاربرد های روغن آرگان بدانید در این مقاله توضیح داده شده :

موهای خود را مرطوب و حالت دهی کنید :

روغن آرگان معمولا به عنوان یک درمان موضعی برای آبرسانی به مو استفاده می شود، این ماده سرشار از اسیدهای چرب مانند اسید اولئیک و لینولئیک است این دو ماده ای است که معمولاً در مرطوب کننده های پوست و نرم کننده های مو یافت می شود .

اسیدهای اولئیک و لینولئیک ماده آبگریز کننده تار های مو هستند که وقتی این روغن‌های را روی موهایتان بمالید، می‌تواند با حفظ رطوبت در داخل تارها، جایی که به آن تعلق دارد،  از شکستگی مو جلوگیری کند .و اجازه سریع رطوبت را نمی دهند.

سلامت پوست سر را بهبود می بخشد:

به گفته بهداشت جهانی روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از التهاب جلوگیری کرده و احتمالاً شرایط التهابی پوست سر را بهبود بخشد، التهاب هایی مانند درماتیت سبورئیک و پسوریازیس.

روغن آرگان همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که ممکن است به بهبود سلامت پوست سر و کاهش عفونت‌های محرک خارش مانند فولیکولیت کمک کند.

آرگان از آسیب آفتاب به مو جلوگیری می کند:

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید می‌تواند به موهای شما آسیب برساند، اما روغن آرگان یک لایه محافظتی روی مو ارائه می کند، روغن آرگان سرشار از ویتامین E یک آنتی اکسیدان که می تواند نور UV را جذب کرده و از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از UV جلوگیری کند .

مطالعه‌ای در سال 2013 نشان داد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آرگان می‌توانند از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از نور خورشید محافظت کنند و پزشکان پیشنهاد می‌کنند که از فواید این روغن برای موهای خودمان بهرمند باشیم.

درمان شوره سر و خشکی پوست سر با آرگان:

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک حالت دهنده عمل می کند، بلکه موها و پوست سر شما را عمیقاً مرطوب می کند، استفاده منظم از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی می تواند برای پوست سر شما خشن باشد و حتی باعث خشکی شود که ممکن است منجر به پوسته پوسته شود.

روغن آرگان دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که با تغذیه و مرطوب کردن پوست سر از خشکی پوست جلوگیری می کند. 5 قطره روغن آرگان خالص را روی کف دست خود بریزید و آن را روی پوست سر خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و برای چند ساعت کلاه دوش بگذارید.

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن آرگان:

درمان هایی مانند دکلره و رنگ که از مواد شیمیایی خشن استفاده می کنند می توانند باعث آسیب مو شوند، روغن آرگان حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که به ترمیم مو و ترمیم آسیب ها کمک می کند، همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مو را تقویت کرده و به جلوگیری از شکافتن انتهای مو کمک می کند.

جلوگیری از آسیب حرارتی با روغن آرگان:

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان در واقع از مو و پوست سر در برابر آسیب حرارتی ناشی از ابزارهای حالت دهنده محافظت می کند. برای محافظت از موهای خود هنگام سشوار کشیدن، صاف کردن یا فر کردن، توصیه می شود قبل و بعد از حالت دادن، چند قطره روغن آرگان ساده را روی موهای مرطوب یا خشک بمالید.

روغن آرگان موخوره را کاهش می دهد:

از چند قطره روغن آرگان روی تارهای مرطوب قبل از حالت دادن استفاده کنید تا موها را آبرسانی و آماده کنید، اگر هنوز کمی موخوره وجود دارد، یک قطره را بردارید و به خوبی به دست‌ها بمالید، سپس روی موهای خشک کار کنید، شروع کنید و از انتها تمرکز کنید، به عنوان یک امتیاز اضافی، استفاده از کمی روغن در انتهای موهایتان حتما به کاهش ظاهر موهای دوشاخه کمک کند

تقویت درخشش بیشتر مو با روغن آرگان:

برخلاف روغن‌های دیگر، مانند روغن نارگیل و زیتون، روغن آرگان به راحتی در تار مو جذب می‌شود، بنابراین اثری از چربی باقی نمی‌گذارد مگر اینکه در مصرف آن زیاده روی کنید، به لطف این واقعیت که سرشار از اسیدهای چرب است، به بازگرداندن درخشندگی و براقیت به مو کمک می‌کند بدون اینکه آن‌ها را سنگین کند و باعث تجمع موها شود. برای استفاده، چند قطره را قبل از حالت دادن به موهای مرطوب بمالید. روی موهای خشک، مقدار کمی از آن را با تمرکز روی نوک موها بمالید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو:

پزشکان می‌گویند راه‌های زیادی برای گنجاندن روغن آرگان در روتین مراقبت از مو وجود دارد.

  1. با موهای مرطوب یا خشک شروع کنید.
  2. سه قطره روغن آرگان را به کف دست خود بمالید.
  3. دست‌هایتان را بین موهایتان بکشید و موهایتان را از وسط تا انتها با روغن بپوشانید.
  4. موهایتان را شانه کنید تا روغن به طور یکنواخت پخش شود.
  5. روغن را بگذارید و طبق معمول روزتان را ادامه دهید.

آیا همه می توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟

روغن آرگان خالص به طور کلی برای انواع مو و پوست مناسب است، اگرچه به عنوان یک روغن گیاهی طبقه بندی می شود، به دلیل منبع آن، ممکن است باعث تحریک افرادی شود که به آجیل درختی حساسیت دارند. اگر در این محدوده قرار می گیرید، همیشه بهتر است ابتدا از یک متخصص مشاوره بگیرید.

عوارض جانبی احتمالی

روغن آرگان به طور کلی برای مصرف و استفاده موضعی بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، در برخی افراد، روغن آرگان ممکن است نوعی آلرژی به نام درماتیت تماسی ایجاد کند که با ایجاد بثورات، قرمزی و خارش در محل مصرف مشخص می‌شود.

روغن آرگان همچنین حاوی توکوفرول است، نوعی ویتامین E، که ممکن است لخته شدن خون را کند کند و با داروهای ضد انعقاد مانند کومادین (وارفارین) تداخل داشته باشد، اینکه آیا غلظت توکوفرول ها در روغن آرگان برای تحریک یک تعامل کافی است یا خیر، ناشناخته است.

آیا روغن آرگان فاسد می شود؟
روغن آرگان ماندگاری نسبتاً طولانی (تا دو سال) دارد، اگرچه کیفیت آن می تواند تحت تأثیر گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید باشد.

برای جلوگیری از این امر، روغن آرگان را در ظرف شیشه ای اصلی خود در یک اتاق خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. نگهداری آن در یخچال می تواند به حفظ روغن کمک کند. در حالی که بسته می شود، پس از رسیدن به دمای اتاق به حالت عادی باز می گردد

هر روغنی را که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده، بوی تند یا ناگهانی کدر یا تغییر رنگ داده، دور بریزید

خرید روغن آرگان اورجینال:

بهترین مارک روغن آرگان برای مو به انتخاب ما برند اینکتو و اینوار است که در وبسایت معتبر جیاواز موجود است شما برای خرید این روغن آرگان اصل با قیمت مناسب می توانید وارد فروشگاه کراتین جیاواز بشید و از آنجا با اطمینان یک روغن آرگان اورجینال خریداری کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.