سه نوع مهم قرارداد: قرارداد مشاوره پزشکی، قرارداد مشاوره خانواده و قرارداد مشاوره روانشناسی

0

رپورتاژ

قرارداد مشاوره پزشکی یک خدمت نوین در نظام پزشکی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. پزشکی حیطه بسیار گسترده‌ای است و این امکان را ایجاد می‌کند که پزشکان در گرایش‌ها و تخصص‌های مختلف مشغول به تحصیل علم و انجام کار باشند. به همین نسبت نیز، تقاضای مردمی برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های پزشکی بسیار زیاد است. امیدواریم که چنین تجاربی برای شما به ندرت پیش بیاید اما احتمالا تجربه بیماری را داشته‌اید. قاعدتا در بازه زمانی بیماری، به این مساله اندیشیده‌اید که چه راهکار بهتری وجود دارد که بتوانید با سرعت بیشتری دوره نقاهت بیماری را طی کنید.

پاسخ به سوالات شما در زمینه بیماری، مشاهده نسخه پزشکان دیگر یا حتی نوشتن نسخه‌ای جدید، از امکاناتی است که سایت‌های مشاوره پزشکی آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهند. این شیوه از مشاوره پزشکی، باعث شده است که اشخاص مختلف در هر کجا، به راحتی بتوانند با پزشکان متخصص ارتباط بگیرند و در خصوص مشکلات پزشکی خود، راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.

قرارداد خدمات مشاوره پزشکی چه مزایایی دارد؟

احتمالا برایتان پیش آمده است که در روزهای تعطیل دولتی گرفتار عارضه‌ای پزشکی شده باشید. شما در این حالت نگران هستید و نمی‌دانید که چه اقدام مناسبی را می‌توانید انجام دهید و پزشک متخصص خود را نیز پیدا نمی‌کنید که با او مشورت کنید. احتمالا برای شما بسیار مناسب باشد که بتوانید به واسطه استفاده از سایت‌هایی که به صورت اختصاصی مشاوره پزشکی می‌دهند، با پزشک متخصصی ارتباط برقرار کنید یا حتی بتوانید به صورت آنلاین ویزیت شوید.

تصور کنید که در یک روستا زندگی می‌کنید و برای دسترسی به مراکز شهرها یا برای مراجعه به پایتخت، باید مسافت زیادی را طی کنید و زمان زیادی برای مراجعه به یک متخصص صرف می‌شود. اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانید به صورت آنلاین و در روستای خودتان با یک پزشک متخصص مشاوره کنید، بسیار ایده ال خواهد بود. شما می‌توانید از راه دور، مشاوره پزشکی بگیرید، آزمایش‌هایتان را به پزشک نشان دهید و نسخه درمانی خود را تحویل بگیرید. این شیوه از دریافت مشاوره پزشکی، به طور حتم برای بسیاری از اشخاص مفید خواهد بود.

حال اگر پزشک هستید و تمایل دارید که بدانید این کار به چه صورتی انجام می‌شود و چطور می‌توانید به صورت آنلاین، مراجعانی را ویزیت کنید، لازم است که اطلاعاتی درباره قرارداد مشاوره پزشکی کسب کنید.

قرارداد مشاوره پزشکی چه شرایط و ویژگی‌هایی دارد؟

سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که به صورت مجازی و آنلاین، امکان مشاوره پزشکی و نوشتن نسخه را فراهم می‌کنند، با شرایط خاصی با پزشکان و متخصصان همکاری خواهند کرد. این سایت‌ها با تنظیم یک قرارداد مشاوره پزشکی ، همکاری با پزشک یا متخصص را به صورت مکتوب ثبت می‌کنند.

این قرارداد، یکی از انواع قرارداد مشاوره است زیرا موضوع اصلی آن، انجام مشاوره به افراد جامعه و مراجعان به سایت خواهد بود. علاوه براین، از دیدگاه‌ها و ابعاد مختلف دیگری نیز می‌توانیم به این قرارداد نگاه کنیم. برای مثال، ممکن است که نوع قرارداد این سایت‌ها با پزشکان متخصص، به صورت یک قرارداد شراکت باشد یا اینکه مدیر سایت، با پزشک متخصص قرارداد بازاریابی تنظیم کند و در ازای هر کدام از مراجعانی که به واسطه سایت به پزشک مراجعه می‌کنند، درصد مشخصی به سایت تعلق داشته باشد.

قرارداد مشاوره پزشکی قانونی است؟

در ابتدای تمام اقدامات مهم و جدیدی که انجام می‌شوند، متداول‌ترین سوال‌ها در خصوص قانونی بودن آن‌ها است. در ابتدا این نگرانی وجود دارد که آیا این نوع از مشاوره پزشکی و نوشتن نسخه، صحیح خواهد بود؟ آیا مشکل قانونی نخواهد داشت؟

در پاسخ باید بگوییم که برای جلوگیری از هرگونه اختلاف یا مشکل، ابتدا لازم است که پیشینه علمی، مدارک تحصیلی و مجوزهای پزشک مورد نظر، بررسی شود. اگر مدارک پزشک کامل باشد و اجازه ویزیت بیمار و نوشتن نسخه را داشته باشد، می‌تواند این خدمت را به صورت آنلاین و مجازی نیز انجام دهد. بنابراین، از جهت صلاحیت پزشک، برای قرارداد مشاوره پزشکی ایرادی نخواهد بود.

از طرف دیگر، قرارداد خدمات مشاوره پزشکی که میان پزشک و سایت مورد نظر تهیه و تنظیم می‌شود، یک قرارداد معتبر و صحیح است. این قرارداد با رعایت قواعد قانون مدنی، میان مدیر سایت و پزشک تنظیم خواهد شد. قرارداد مشاوره پزشکی را می‌توانیم یک قرارداد خصوصی در نظر بگیریم که تابع قانون مدنی است. اگر بخواهیم به صورت مشخص در این باره به یک ماده اختصاصی اشاره کنیم، باید بگوییم که این گونه قراردادها براساس ماده 10 قانون مدنی نوشته می‌شوند.

ماده 10 قانون مدنی، به این مساله اشاره می‌کند که قراردادهای خصوصی که میان اشخاص تنظیم شده‌اند، با رعایت قانون نافذ هستند. براساس این قرارداد طرفین ملزم خواهند بود که به موضوع قرارداد عمل کنند.

نمونه قرارداد مشاوره خانواده چگونه قراردادی است؟

قرارداد مشاور خانواده ، یکی از انواع قرارداد خدمات مشاوره است. این قرارداد میان مشاور خانواده و شخصی که تمایل دارد از خدمات او استفاده کند، تهیه و تنظیم می‌شود. به واسطه این قرارداد، روانشناس متعهد خواهد بود که با توجه به شرایطی که در قرارداد تعریف می‌شود، به طرف دیگر قرارداد، مشاوره و راهنمایی دهد. در مقابل، طرف دیگر قرارداد نیز متعهد خواهد بود که براساس توافقات، حق الزحمه یا حق مشاوره روانشناس را بپردازد.

این قرارداد نیز دارای دو طرف است که با تمایل و رضایت، تصمیم می‌گیرند که در زمینه دریافت خدمات مشاوره خانواده با یکدیگر قرارداد امضا کنند. در حقیقت می‌توانیم اینطور بیان کنیم که نمونه قرارداد مشاوره خانواده ، نوعی از قرارداد خرید خدمات مشاوره است.

نکته مهم در تنظیم و استفاده از نمونه قرارداد مشاوره خانواده ، این مساله است که به دلیل حساسیت مساله مشاوره و به خصوص حساسیت روابط میان خانواده، بسیار مهم است که قرارداد، با یک شخص متخصص در زمینه روابط خانوادگی تنظیم شود. به همین دلیل لازم است که سابقه کاری و تحصیلی مشاوره خانواده به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. در این قرارداد، مشاور خانواده شخصی است که در یکی از شاخه‌های مشاوره و علوم روان تحصیل کرده است و به صورت اختصاصی، گرایش خانواده را به عنوان حوزه کاری و حرفه‌ای خود انتخاب می‌کند.

انواع نمونه قرارداد مشاوره خانواده

انواع قرارداد مشاور خانواده ، به شرایط همکاری شما با مشاور خانواده بستگی دارد. ممکن است که شما آقا یا خانم باشید و بخواهید که برای آموزش مهارت‌های لازم جهت روابط خانوادگی، با مشاور خانواده گفتگو کنید یا اینکه مشکلی دارید و به خاطر حل آن مشکل، به مشاور خانواده مراجعه کرده‌اید. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های مشاوره خانواده، برای ساعت مشخصی وقت بگیرید.

حال اگر شرایطی داشته باشید و بخواهید که یک دوره مشخص را با مشاور خانواده بگذرانید یا اینکه به صورت مستمر با او ملاقات داشته باشید، می‌توانید قرارداد مشاوره خانواده را تنظیم کنید و برای مدت 10 جلسه یا بیشتر، برنامه ریزی نمایید. به این صورت، روانشناس نیز متعهد خواهد بود که مطابق توافقی که با شما انجام داده است، برای شما وقت بگذارد.

در نوع دیگری از نمونه قرارداد مشاوره خانواده ، موسسات و سازمان‌هایی که به نوعی به کودک و خانواده مربوط هستند، تلاش می‌کنند که با جذب یک مشاور خانواده، امکاناتی که در اختیار خانواده‌ها می‌گذارند را، افزایش دهند. این موسسات می‌‌توانند با استفاده از قرارداد بازاریابی ، نقش واسطه برقراری ارتباط را انجام دهند، یا اینکه می‌توانند با تنظیم قرارداد شراکت با مشاور خانواده، با او همکاری کنند.

البته در مواردی مشاهده شده است که این موسسات تمایل دارند که مشاور خانواده را با استفاده از قرارداد کار، استخدام کنند. این نوع از همکاری، به خصوص زمانی انجام می‌شود که کلینیک‌های مشاوره نیز تمایل داشته باشند که مشاور خانواده را استخدام کنند تا در مرکز مشاوره حضور داشته باشد و بتوانند با او همکاری کنند.

محرمانگی در نمونه قرارداد مشاوره خانواده

مساله محرمانگی در انجام مشاوره، در ایران و در سراسر جهان بسیار دارای اهمیت است. این مساله به اندازه‌ای مهم است که از آن به عنوان یکی از اصول اساسی این رشته یاد می‌شو. اصل رازداری به این معنا است که صحبت‌های مراجعان و مطالبی که در جلسه مشاوره بازگو می‌کنند؛ رازهای آن‌ها محسوب خواهد شد و لازم است که در نزد روانشناس باقی بماند. با این وجود، شما می‌توانید در متن نمونه قرارداد مشاوره خانواده باز هم به مساله رازداری و محرمانگی اطلاعات اشاره کنید.

قرارداد مشاوره روانشناسی برای چه اشخاصی کاربرد دارد؟

می‌دانیم که در سطح شهر، کلینیک‌های روانشناسی و مراکز مشاوره متعددی وجود دارد که می‌توانید برای گفتگو با یک روانشناس به آنجا مراجعه کنید. علاوه بر مراکز مشاوره متعدد، بسیاری از روانشناسان کلینیک اختصاصی خود را دارند و می‌توانید با خواست خود، به هر کدام از روانشناسانی که مناسب می‌دانید، مراجعه کنید. شیوه مراجعه به روانشناسان نیز به این صورت است که در ابتدا یا در انتهای مراجعه، هزینه جلسه روانشناسی پرداخت می‌شود. این شیوه از همکاری، در واقع یک قرارداد شفاهی است. حال سوال پیش می‌آید که منظور نمونه قرارداد مشاوره روانشناسی چگونه قراردادی است و این قرارداد توسط چه اشخاصی استفاده می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که نمونه قرارداد مشاور روانشناسی ، قراردادی است که به واسطه آن، می‌توانید با یک روانشناس گفتگو کنید یا به شیوه‌های دیگری، از خدمات مشاوره او بهره مند شوید. ممکن است یکی از بستگان شما دارای یک اختلال روانی آزار دهنده باشد و لازم بدانید که به صورت اختصاصی با یک روانشناس گفتگو کند یا ممکن است به هر دلیلی تمایل داشته باشید که برای طول 6 ماه تا یک سال از خدمات روانشناسی استفاده کند، در این شرایط، می‌توانید این نوع رابطه را با استفاده از نمونه قرارداد خدمات مشاوره روانشناسی به صورت مکتوب ثبت کنید.

از دیگر اشخاصی که تمایل دارند از نمونه قرارداد مشاوره روانشناسی استفاده کنند، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف هستند که باور دارند استفاده از خدمات روانشناسی می‌تواند موجب افزایش کارآیی مجموعه آن‌ها باشد.

قرارداد مشاوره روانشناسی چگونه توافقی است؟

نمونه قرارداد مشاور روانشناسی یک توافق میان روانشناس و اشخاصی است که تمایل دارند از خدمات مشاوره او استفاده کنند. زمانی که شما یک روانشناس را برای رسیدگی به مساله شخصی یا حتی مسائل بازار کار و صنعت انتخاب می‌کنید، لازم است که برای همکاری با او مذاکراتی انجام دهید. بعد از توافقات نهایی، همکاری شما شروع می‌شود. شما نیاز دارید که نتایج توافقات را در قالب یک سند قانونی ثبت کنید. ثبت مکتوب توافقات، منجر به تهیه قرارداد مشاوره روانشناسی خواهد شد.

محتوای متن نمونه قرارداد خدمات مشاوره روانشناسی حاوی جزئیات و کلیات توافق میان شما و روانشناس است. براساس این قرارداد، شما خدماتی دریافت می‌کنید و در ازای آن، حق الزحمه‌ مشاور را پرداخت خواهید کرد. این قرارداد، مطابق با شرایط طرفین، توافقات آن‌ها و قانون مدنی تنظیم می‌شود و به محض امضا شدن توسط طرفین، لازم اجرا خواهد بود. این قرارداد را می‌توانیم از انواع قراردادهای خرید خدمات در نظر بگیریم زیرا توافقی که انجام شده است، به منظور دریافت خدمات مشاوره، راهنمایی و در مواقع لازم، بررسی، ارزیابی و درمان خواهد بود. در ادامه مقاله، درباره این موارد، بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

منابع:

قرارداد مشاوره پزشکی

قرارداد مشاوره خانواده

قرارداد مشاوره روانشناسی

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.