سامسونگ Galaxy S21 FE رسما معرفی شد؛ یک پرچم‌دار در جمع شلوغ میان‌رده‌های بازار

کاهش شکاف میان گوشی‌های سری S و A سامسونگ

0

پس از چند سال گمانه‌زنی، سرانجام سامسونگ در سکوت خبری و بدون مراسم رونمایی رسمی، گوشی Galaxy S21 FE را معرفی کرد.

همانند نسخه ۲۰۲۰ گوشی گلکسی اس ۲۰ ای اف، (EF مخفف Fan Edition است)؛ این دستگاه نیز دارای اکثر مشخصات گوشی پرچم‌دار گلکسی S21 از جمله تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است ولی با قیمت کمتر: ۶۹۹ دلار برای مدل دارای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی.

به این ترتیب، شاید یک گوشی با مشخصات نزدیک به گلکسی اس ۲۱ ولی قیمت کمتر در میان گوشی‌های میان‌رده پر شلوغ سامسونگ و بازار، به ویژه گوشی Galaxy A52 5G هستیم.

گلکسی S21 FE از یک صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی بهره می‌برد که کمی بزرگ‌تر از پنل ۶.۲ اینچی S21 است. به جز این تفاوت اندازه، از نظر زبان طراحی و ظاهر بسیار شبیه به گوشی S21 است. نمایشگر آن دارای یک پنل اولد مشابه S21 با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی است. در برآمدگی‌های بیرونی ماژول دوربین پشتی و قاب کناره گوشی نیز این دو مشابه یکدیگر هستند.

این گوشی تقریبا پرچم‌دار دارای یک پردازنده موبایل بسیار قدرتمند (اسنپدراگون ۸۸۸ با فناوری ساخت ۵ نانومتری در ایالات متحده و تراشه اگزینوس سامسونگ در بازارهای دیگر) است و از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال سود می‌برد که همین لنز دوربین را هم در گوشی S21 شاهد بودیم.

در ظرفیت باتری بهتر از S21 است و از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند؛ در حالی‌که گوشی گلکسی اس ۲۱ یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپرساعتی داشت. احتمالا چون صفحه‌نمایش گلکسی اس ۲۰ ای اف کمی بزرگ‌تر است؛ از نظر عمر باتری مشابه یا بسیار نزدیک به هم باشند. شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68، پشتیبانی از 5G (هر دو نوع فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و امواج میلی‌متری فوق سریع) همگی ویژگی‌هایی هستند که از گوشی S21 به S21 FE منتقل شدند.

پس پرداخت پول بیشتر برای گوشی S21 شامل چه مزیتی می‌شود؟ شما رم بیشتری روی S21 دارید. در گلکسی اس ۲۱ شاهد ۸ گیگابایت رم هستیم ولی در گلکسی اس ۲۱ ای اف ۶ گیگابایت رم دارید. دوربین تله‌فوتوی گوشی S21 نیز وضوح بالاتری دارد. همه تفاوت‌های گلکسی S21 با گلکسی S21 FE در همین‌ها خلاصه می‌شود.

از نظر قیمتی، Galaxy S21 FE با قیمت ۶۹۹ دلار برای مدل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی یا ۷۶۹ دلار برای مدل ۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت ذخیره‌سازی به فروش می‌رسد. شما روی این گوشی، اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.0 نصب شده را دارید.

وقتی گوشی Galaxy S21 FE را به دست بگیرید و چند روزی با آن کار کنید؛ حس دوگانه‌ای خواهید داشت؛ چیزی میان یک گوشی میان رده با یک گوشی پرچم‌دار؛ انگار از هر رده چند ویژگی قرض گرفته است. مثلا، پنل پشتی پلاستیکی کامپوزیت با روکش مات برای این گوشی خوب نیست ولی از آن سو یک نمایشگر بسیار واضح و شفاف با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، مشابه پرچم‌دارهای بازار اندرویدی‌ها دارید.

کارایی کلی این گوشی، به جز کمی تاخیر در پیش‌نمایش زنده حالت پرتره دوربین، قابل ستایش است و نکته دیگر اینکه هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد!

سامسونگ، سال گذشته گوشی S20 FE را به عنوان یک مدل جایگزین با S20 ولی ارزان‌تر معرفی کرد. این گوشی ۶۹۹ دلار بود و فاصله قیمتی بیشتری با S20 با قیمت ۹۹۹ داشت. این بار داستان فرق می‌کند و گوشی S21 تا ۷۹۹ دلار کاهش قیمت یافته است. همچنین، گوشی بسیار ارزشمند گلکسی A52 5G که یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است؛ با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود. فراموش نکنید که سامسونگ قیمت گوشی‌های تاشو خود را نیز کاهش داده است و گلکسی زد فلیپ ۳ با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار می‌شود.

بنابراین، اصلا تعجب ندارد که برای خرید یک گوشی از سامسونگ یا قانع شدن برای خرید گوشی گلکسی S21 FE، گیج و سردرگم شوید. سامسونگ استراتژی یک گوشی در هر رده قیمتی پیروی می‌کند و اتفاقا برای این شرکت، چنین استراتژی و ترکیب و تطبیق ویژگی‌ها برای قیمت‌های بسیار مختلف، جواب داده و خوب بوده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.