۳ درس مهمی که می‌توانید از موفقیت سریع بازی Wordle بیاموزید

این بازی آنلاین کلمات طی ۱۳ هفته از ۹۰ بازیکن به ۳ میلیون افزایش یافت

0

تعداد کمی از فناوری‌ها می‌توانند با ظهور یک شبه و سریع بازی Wordle برابر کنند.

یک بازی با کلمات آنلاین که در آن کاربران برای حدس زدن یک کلمه پنج یا شش حرفی تلاش می‌کنند. در هر بار تلاش، اگر حروف در مکان‌های مناسب قرار بگیرند؛ خانه‌ها سبز می‌شوند و اگر در جای مناسب قرار نگیرند؛ خانه‌ها زرد خواهند شد. اگر حروف کاملا اشتباه و بی‌ربط به کلمه حدسی باشند؛ خانه‌ها خاکستری خواهند شد. همه قواعد این بازی همین‌ها بود ولی توانسته میلیون‌ها کاربر را معتاد خود کند.

بازی Wordle در ماه اکتبر و بدون سروصدا یا هیاهویی خاص منتشر شد. در یکم نوامبر فقط ۹۰ کاربر یا بازیکن داشت ولی این هفته، بیش از ۳ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد؛ بدون اینکه تبلیغاتی کرده باشد یا حتی یک نسخه اپلیکیشن موبایل عرضه کند و با یک وب سایت ساده و بدون هیچ‌گونه زرق و برق خاصی!

چه اتفاقی افتاده است؟ پیش‌بینی چیزهایی مانند Wordle دشوار است. اما «جاش واردل»، خالق Wordle چند تصمیم ساده گرفت که باعث ثبت این موفقیت خارق‌العاده شد. هر کارآفرین، مدیر تجاری و فردی که بخواهد توجه عموم مردم را به خود جلب کند؛ باید از این تصمیم‌های ساده درس بگیرد.

۱- چیزی که دوست دارید را بسازید

ایلان ماسک یک بار به همه مدیرعامل‌ها توصیه کرد این سوال را از خودشان بپرسند: «آیا محصول شما به همان اندازه که می‌تواند عالی است؟» ایلان ماسک گفت در بیشتر موارد پاسخ منفی است. اگرچه بازی Wordle بسیار ساده است اما در واقع به همان اندازه که می‌تواند، عالی است. دلیلی هم برای آن وجود دارد و آن اینکه به معنای واقعی کلمه حاصل یک کار دلی و عشقی است.

بازی Wordle ابتدا توسط «جاش واردل» به عنوان هدیه‌ای از طرف او به شریک خود، «پالاک شاه» ساخته شد. یک بازی ساده که آن دو می‌توانستند در طول پاندمی کرونا با هم بازی کنند.

وقتی مشخص شد خانواده و دوستانش نیز این بازی را دوست دارند؛ واردل تصمیم گرفت آن را برای کل جهان منتشر کند. در واقع، این بازی یک پروژه جانبی بود که برای لذت خاصی ایجاد شده و تا به امروز از این بازی هیچ گونه درآمدزایی نشده است (اگرچه برخی نسخه‌های تقلبی و کپی آن دارند خوب درآمدزایی می‌کنند).

وقتی چیزی درست می‌کنید که از انجام آن به طور رایگان خوشحال می‌شوید؛ این احتمال وجود دارد که دیگران نیز آن را به همان اندازه شما دوست داشته باشند.

۲- مردم را محدود کنید تا تمایل بیشتری داشته باشند

واردل به نیویورک تایمز گفت که موفقیت او زمانی اتفاق افتاده که تصمیم می‌گیرد این بازی را به یک کلمه در هر روز محدود کند. به این معنا که بازی زود تمام می‌شود؛ معمولا در ۵ دقیقا یا کمتر!

بسیاری از ما این تجربه را داشتیم که یک ساعت یا بیشتر را بدون اینکه متوجه شویم؛ صرف یک بازی کردیم. این روال برای بازی Wordle اتفاق نمی‌افتد. واردل می‌گوید یکی از رازهای موفقیت این بازی همین است که یک کاربر باید جدول Wordle را تکمیل کرده و تا فردا صبر کند!

۳- مردم را وادار به صحبت کنید

یکی دیگر از دلایل درخشان بودن سیاست حدس زدن یک کلمه در روز واردل این است هر کس در هر لحظه از روز سعی می‌کند فقط به یک کلمه فکر کند و آن را حدس بزند.

پیرو آن، یکی از تصمیم‌های هوشمندانه دیگر بازی Wordle، اشتراک‌گذاری موفقیت با دیگران بدون لو رفتن کلمه است. کاربرانی که موفق به حل مسئله شدند؛ می‌توانند روی یک لینک کلیک کرده و شبکه‌ای از دنبال‌کنندگان در رسانه‌های اجتماعی را در جریان موفقیت خود قرار دهند. در این روش، هریک از حدس‌های شما را با مربع‌های خاکستری، زرد و در نهایت سبز نشان می‌دهد ولی خبری از حروف نیست.

واردل به نشریه تایمز گفت که در نظر داشته لینکی برای اشتراک‌گذاری یک جدول Wordle در شبکه‌های اجتماعی بسازد ولی تصمیم می‌گیرد جدول بدون حروف باشد تا کنجکاوی مردم بیشتر شود و در نهایت نیز این‌طور می‌شود.

به هر دلیلی، این ایده توانست شبکه‌های اجتماعی را به آتش بکشاند. به ویژه در توییتر که آمار نشان می‌دهد توییت‌های روزانه مربوط به این بازی روزانه ۲۶ درصد افزایش پیدا می‌کند. هر زمان بتوانید تجربه‌ای ایجاد کنید که مردم در شبکه‌های اجتماعی درباره آن صحبت کنند و موفقیت‌های خود را به اشتراک بگذارند؛ احتمالا یک محصول ویرال ساخته‌اید و محتوای پیرامون محصول شما رشد خواهند داشت.

اگر بتوانید اشتراک‌گذاری آن را هم ساده و سرگرم‌کننده کنید؛ مطمئنا مردم از آن استقبال می‌کنند.

برخی از تصمیم‌ها و کارهایی که پیرامون بازی Wordle گرفته شده؛ هوشمندانه و در جای خود درست بودند که باعث شد این بازی طی چند هفته این همه رشد کرده و اولین پدیده موفقیت‌آمیز سال ۲۰۲۲ شود. می‌توانید از این درس‌ها و تصمیم‌ها در خدمات و محصولات آنلاین بعدی خود استفاده کنید و البته اگر هنوز می‌توانید  را بازی نکردید؛ شاید بهتر باشد زودتر آن را امتحان کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…
منبع Inc
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.