عجیب‌ترین دشمنی‌های خانوادگی در تاریخ

0

اگر تا‌به‌حال سر میز شام خانواده‌ای نشسته باشیدکه چشم دیدن همدیگر را ندارند می‌دانید چقدر هولناک است فامیل با هم دشمن باشند.
تاریخ پر از خانواده‌هایی است که در پی قدرت و شهرت مدام با هم نزاع کرده‌اند. بعضی از این درگیری‌ها از فیلم‌های امروزی تلویزیون هم بدتر بوده است. از این درگیری‌ها اطلاعات خوبی در مورد نحوهٔ زندگی افراد در آن دورهٔ تاریخی به دست‌ می‌‌آوریم. اینکه چه رسم و رسومی رواج داشته‌ است و قدرتمندان با هم چطور رفتار می‌کردند.

در اینجا ماجرای دشمنی تاریخی سه خانواده را نقل می‌کنیم که هر‌کدام جریان جالبی دارد.

برادران داسلر و شهری که دو قسمت شد

آدولف داسلر و کفش‌های ورزشی که طراحی کرده

دعوای خواهر و برادر‌ها چیز عجیبی نیست، اما وقتی آدولف (آدی) و رودلف (رودی) با هم دعوا کردند شهر هرتسوگن‌آوراخ، در ایالت بایرن آلمان به دو قسمت تقسیم شد. حتماً نام دو شرکت آنها را می‌دانید: آدیداس و پوما.

در سال ۱۹۲۴، آنها با هم شرکتی به راه انداختند تا کفش‌های ورزشی و فوتبال تولید کنند. کسب‌و‌کارشان مدام رونق می‌گرفت و هم‌زمان با المپیک ۱۹۳۶ برلین، آنقدر مشهور شده بودند که جسی اونز، قهرمان آمریکایی نامدار دوی سرعت، کفش‌های داسلر را در مسابقه به پا کرد و چندین مدال طلا گرفت.

در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن رابطهٔ دو برادر تیره شد، شاید به دلیل شخصیت و نگرش سیاسی مختلفی که داشتند. در سال ۱۹۴۸، از یکدیگر جدا شدند. هر کدام کارخانهٔ تولید کفش ورزشی خود را دریک طرف رودخانهٔ شهر هرتسوگن‌آوراخ راه انداخت. آدی، آدیداس و رودی، پوما را تأسیس کرد.

طرفداران آدیداس تلاش می‌کردند فقط سراغ کسب‌و‌کارهایی بروند که به مارک آدیداس وفادار باشد و طرفداران پوما هم همین‌کار را می‌کردند. در شهر هرتسوگن‌آوراخ فروشگاه‌ها و هتل‌ها و رستوران‌هایی بود که فقط به یک طرف شهر خدمات ارائه می‌دادند.

رقابت این دو در جام جهانی فیفا سال ۱۹۷۰ وقتی پله، بازیکن برزیلی فوتبال کفش پوما پوشید به اوج خود رسید، هرچند هر دو شرکت توافق کرده بودند با او قرار‌دادی امضا نکنند.

حتی پس از مرگ هم اختلاف ادامه داشت. آدی و رودی در دو گورستان در دو طرف شهر هرتسوگن‌آوراخ و دور از یکدیگر دفن شدند.

اکنون هیچ‌یک از این دو شرکت را خانوادهٔ داسلر اداره نمی‌کند اما در سال ۲۰۰۹ دو شرکت در مسابقهٔ فوتبالی در هرتسوگن‌آوراخ به طور رسمی با هم آشتی کردند. هر تیم از هر دو مارک آدیداس و پوما استفاده کرده بود و توپ فوتبال هم نشان هر دو شرکت را داشت.


این مطلب را هم بخوانید:

چگونه اختلاف خانوادگی باعث ایجاد دو شرکت بزرگ لوازم ورزشی “آدیداس” و “پوما” شد


کلئوپاترای هفتم و خواهران و برادران بیچاره‌اش

اگر خواهر کلئوپاترای هفتم، ملکهٔ مصر باشی ممکن است عواقب وخیمی در انتظارت باشد.

کلئوپاترا پس از مرگ پدرش در سال ۵۱ قبل‌از‌میلاد به سلطنت رسید. هرچند بنا بر رسم مصر باستان او باید همراه با فرمانروای مذکری حکمرانی کند از این رو کلئوپاترا با برادر خردسالش بطلمیوس سیزدهم ازدواج کرد.

وقتی بطلمیوس در سال ۴۹ قبل‌ازمیلاد به ۱۳ سالگی رسید نقشه کشید که خواهرش را از سر راه بردارد و به تنهایی حکومت کند. کلئوپاترا ناچار شد از کشور فرار کند و لشکری برای خودش راه انداخت و مصر را درگیر جنگ داخلی کرد. هم‌زمان جنگ داخلی در روم هم جریان داشت که در آن ژولیوس سزار با سردار رومی، پومپه می‌جنگید.

دو خواهر و برادر درگیر جنگ داخلی روم شدند و هر کدام در یک طرف ماجرا بودند. کلئوپاترا از سزار حمایت می‌کرد که رابطهٔ عاشقانه‌ای با او آغاز کرده بود. ماجرا با مرگ بطلمیوس پایان یافت که پس از شکست لشکرش از نیرو‌های سزار رومی در نبرد نیل در حال گریز بود.

الیزابت تیلور بازیگر نقش کلئوپاترا

خواهر کلئوپاترا، آرسینوی چهارم پس از مخالفت با خواهرش در جنگ اسیر شد. او را به معبد آرتمیس در اِفِسوس تبعید کردند و چند سال بعد به فرمان مارک آنتونی معشوقهٔ دیگر کلئوپاترا کشته شد.

برادر دیگر او، بطلمیوس چهار‌دهم، به طور اسرار‌آمیزی جان خود را از دست داد، گمان بر این است که کلئوپاترا او را مسموم کرده باشد. خواهر و برادر‌های دیگر پس از مرگ برادر به جانشینی او فکر کردند اما کلئوپاترا پسر سه‌سالهٔ خود سزار بطلمیوس پانزدهم (سزاریون) را جانشین خود اعلام کرد.

هنری دوم و پسران سرکش

پادشاه انگلستان هنری دوم و ملکه الینور آکیتن چهار پسر داشتند که به بزرگسالی رسیدند: هنری (پادشاه جوان)، شاه ریچارد اول، جفری و شاه جان. داشتن چند فرزند پسر بقای سلطنت را تضمین می‌کند اما باعث مشکلاتی هم برای هنری دوم شد.

تا پیش از مرگ هنری دوم هر کدام از آنها در قلمروی خود فرمانروایی می‌کردند و تا آن زمان نفوذ و قدرت آنها محدود بود.

مجسمهٔ ریچارد اول

در سال ۱۱۷۳، هنری پادشاه جوان سرانجام کاسهٔ صبرش لبریز شد و همراه با ریچارد و جفری بر ضد پدرش شورش کرد. دشمنان هنری دوم هم از آنها حمایت کردند از جمله لویی دوازدهم پادشاه فرانسه و همسر سابق ملکه الینور که پدرزن پادشاه جوان هم شده بود.

ملکه الینور در این منازعه طرفِ پسرانش را گرفت اما میزان مشارکت و انگیزه‌های او کاملاً روشن نبود. اوایل سال ۱۱۷۴ نیرو‌های شوهرش او را دستگیر کردند و در انگلستان به مدت ده سال زندانی کردند.

هنری دوم در جنگ با پسرانش پیروز شد اما شورش‌های آنها تا هنگام مرگ او در سال ۱۱۸۹ ادامه داشت. پس از مرگ او شاه ریچارد اول به سلطنت رسید که دستور آزادی ملکه الینور را از زندان صادر کرد و املاک و دارایی‌ها و قدرت سیاسی انگلستان را به او بازگرداند.

منبع: بی‌بی‌سی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5