اهمیت رعایت ویرایش نیتیو در مقالات انگلیسی

0

رپورتاژ

گاهی لازم است مقاله و یا مطالبی را به زبان انگلیسی نوشته و آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا چاپ کنید، ویرایش نیتیو کمک می‌کند تا متن انگلیسی شما به شکل کاملا حرفه‌ای ترجمه و ویرایش شود به طوری که با استانداردهای زبان انگلیسی منطبق باشد و خواننده انگلیسی زبان به طور کامل مطلب شما را درک نماید. ویرایش نیتیو مقاله اغلب برای متون و مطالبی که نیاز است در مجلات و بولتن‌های انگلیسی زبان درج شود، بسیار ضروری می‌باشد. اما اینکه چه میزان دقت در این امر نیاز است و چه نکاتی برای ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی باید در نظر گرفته شود، موضوعی است که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

ویرایش نیتیو به چه نوع ویرایشی گفته می‌شود؟

پیش از آن که به نکات و شرایط اصولی ویرایش مقاله بپردازیم لازم است ببینیم ویرایش نیتیو انگلیسی به چه نوع ویرایشی گفته می‌شود؟ پس از آن که شما برای نوشتن یک مقاله انگلیسی مراحلی از قبیل یافتن منابع، به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز و نگارش را پشت سر گذاشتید، لازم است آن را ویرایش کنید تا محتوای انگلیسی شما از استانداردهای علمی و گرامری زبان انگلیسی بهره‌مند شود. زیرا شما می‌توانید با نوشتن یک مقاله انگلیسی منظور خود را به خواننده انگلیسی زبان برسانید اما طبیعتا این محتوا از نظر نکات دستوری و ویرایشی دارای ایراداتی خواهد بود که یک ویرایشگر انگلیسی زبان می‌تواند آن‌ها را رفع نماید.

ویرایشگر انگلیسی زبان یا نیتیو چه کسی است؟ کسی که زبان مادری‌اش انگلیسی باشد و یا به لحاظ زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان از تسلط کامل بر این زبان بهره‌مند باشد و بتواند ویرایش مقاله شما را به زبان مقصد یعنی انگلیسی ویرایش نماید زیرا در حال حاضر اغلب مقالات و آثار علمی به زبان بین‌المللی انگلیسی نوشته می‌شود و به این ترتیب خوانندگان بیشتری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. نکته مهم دیگر در این خصوص آن است که چنانچه نکات دستوری و ویرایشی در ویرایش مقاله انگلیسی بر طرف نشود مجله مورد نظر می‌تواند چاپ آن را رد کرده و به این ترتیب تمامی زحمات شما از بین برود، زیرا همان‌طور که می‌دانید هر زبانی از چم و خم و ریزه کاری‌هایی برخوردار است که تنها فردی که به صورت نیتیو صحبت می‌کند از آن‌ها آگاه خواهد بود.

در ویرایش نیتیو چه نکاتی باید مدنظر قرار گیرد؟

طبیعتا شما هیچ نویسنده‌ای را نخواهید یافت که نوشته‌اش بدون ایراد و عاری از مشکلات ویرایشی و نگارشی باشد بخصوص اگر یک مقاله انگلیسی توسط یک فرد غیر انگلیسی زبان نوشته شده باشد می‌تواند دارای اشکالات فراوان باشد که نیاز است به یک ویراستار حرفه‌ای سپرده شود تا وی بتواند آن را در فرآیند ویرایش نیتیو به یک مقاله روان و عاری از ایراداتی تبدیل نماید که از چشم نویسنده دور مانده است. به طورکل مواردی که در ادامه به آن می‌پردازیم نکاتی است که ویراستار نیتیو از عهده آن برمی‌آید.

  • ویرایش متن از نظر زبان و گرامر

مهم‌ترین نکته در ویرایش‌ مقاله انگلیسی زبان توجه به نکات گرامری و زبانی است که شامل ساخت جملات از نظر کاربرد افعال، استفاده از کلمات مناسب، به کارگیری حروف اضافه صحیح، ضمایر، قیود، صفات و همچنین لحن و .. می‌شود.

  • ویرایش متن از نظر نگارشی

نکته دیگری که یک ویراستار نیتیو به آن‌ها توجه می‌کند، استفاده از ویرگول علام نقل قول، دو نقطه و نقطه انتهای مطلب و … می‌شود. زیرا رعایت تمامی این نکات می‌تواند متن را از نظر لحن و تکیه‌ها و .. به درجه‌ای از حالت استاندارد برساند که خواننده هنگام مطالعه آن دچار گیجی و کج فهمی نشود.

  • ویرایش سبک و پیوستگی متن

همان‌طور که می‌دانید هر نوشته‌ای مانند خبر، رمان، داستان و یا مطالب علمی نیاز به رعایت سبک خاصی از نویسندگی دارد، در نوشتن مقالات علمی و تخصصی نیز این امر صدق می‌کند بنابراین در ویرایش نیتیو مقاله لازم است سبک نوشتاری یک متن اعم از رعایت بزرگ‌ نویسی و کوچک‌ نویسی حروف، استفاده از عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها، استفاده از عبارات مختصر و .. در نظر گرفته شود.

  • رعایت نکات مهم در ارائه منابع و رفرنس‌ها

در انتهای مقالات و یا در صفحات هر متن ممکن است نیاز به ارائه منبع و یا درج پاورقی و همچنین ارجاعات درون‌متنی باشد که لازم است ویراستار نیتیو بتواند آن‌ها را با هم و همچنین با منابع اصلی مطابقت دهد.

  • ویرایش فنی متن

گاهی نویسنده مقاله از کلماتی در متن استفاده می‌کند که ممکن است منظور را برساند، اما در حقیقت این کلمه از نظر فنی به درستی استفاده نشده باشد، در این شرایط ویراستار نیتیو می‌تواند کلمات متناسب با آن علم را در جمله بگنجاند. دیگر آن که در ویرایش نیتیو مقالات انگلیسی تصحیح نام‌های خاص به کار رفته در متن، استفاده از واحدهای اندازه‌گیری، نمادها و.. نکته مهمی است که ویراستار باید حتما به آن‌ها توجه نماید.

  • رعایت دستور‌العمل‌های نشر هر مجله

نکته دیگری که ویراستار در ویرایش نیتیو مقاله باید مدنظر قرار دهد توجه به ساختار مجله از نظر چاپ و همچنین تطبیق آن با دستورالعمل‌هایی است که یک نشریه یا مجله برای چاپ مقاله در نظر دارد. مسائلی از قبیل انتخاب فونت مناسب، سایز آن و همچنین رعایت فاصله خطوط و صفحه‌بندی نهایی و درج شماره صفحه و .. نکاتی است که ویراستار باید آن‌ها را رعایت نماید.

  • ویرایش بخش مهم چکیده و مقدمه

همان‌طور که می دانید تمامی مقالات علمی که در نشریه‌ها و مجلات اختصاصی درج می‌شوند نیاز به یک چکیده و مقدمه دارند. این بخش‌ها در مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا خواننده را در جریان خلاصه یک مقاله قرار می‌دهد و مشخص می‌کند که در مقاله به چه مطالبی پرداخته شده و هدف آن چیست؟ بنابراین در ترجمه چکیده مقاله عموما توجه و دقت بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

چطور می‌توان گفت یک ویراستار حرفه‌ای و نیتیو است؟

بی‌شک با ارائه چند نمونه کار منسجم و استاندارد شما می‌توانید به نیتیو بودن ویراستار پی ببرید اما برای ما که قصد داریم ویرایش تنها یک مقاله را به یک ویراستار بسپاریم، یا چنین فردی را استخدام کنیم، شناخت چنین قابلیت‌هایی چگونه امکان‌پذیر است؟ ما در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند در شناخت و انتخاب یک ویراستار نیتیو حرفه‌ای کمک نماید.

  • ویراستار باید زاده یا اهل یک کشور انگلیسی ‌زبان باشد.
  • ویراستار می‌تواند از تحصیلات در هر رشته‌ای بهره‌مند باشد.
  • باید به زبان مقصد تسلط کامل داشته باشد.
  • از توجه و دقت بالایی برخوردار باشد.
  • باید بتواند با نویسنده مقاله ارتباط داشته باشد.
  • ویراستار باید دارای روحیه مسئولیت‌پذیری و نظم و تعهد کاری باشد.
  • ویرایشگر باید در ویرایش مقاله حریم خصوصی نویسنده را در نظر گرفته و متعهد شود که از اطلاعات وی سوء استفاده‌ای نمی‌شود.
  • پس از ویرایش‌مقاله انگلیسی ویراستار باید مدرک معتبری ارائه نماید تا نویسنده بتواند از این گواهی جهت چاپ مقاله استفاده نماید.

 موسسه ویرایش نیتیو لینگالاین

چنانچه مقاله و یا متنی را به زبان انگلیسی آماده کرده‌اید، ولی می‌دانید که از مشکلات نگارشی و ویرایشی برخوردار است. لازم است آن را به یک ویراستار نیتیو بسپارید تا بتواند آن را برای چاپ در مجلات و نشریه‌های معتبر ویرایش کرده و آن را به یک متن روان و استاندارد و البته نیتیو تبدیل نماید. برای ویرایش نیتیو مقاله بهتر است به موسساتی مراجعه کنید که بتوانند محتوای شما را با کیفیت بالایی ویرایش نمایند. موسسه لینگالاین یکی از این موسسات می‌باشد که قادر است با ارتقای سطح نگارشی و ویراستاری مقالات انگلیسی از نظر ویرایشی و نگارشی آن‌ها را تا حد مجلات‌ های‌ایمپکت استانداردسازی نماید. برای اطلاع از ویرایش نیتیو در لینگالاین،سایر خدمات، هزینه ویرایش نیتیو و انجام ویرایش مقاله انگلیسی و .. می‌توانید سایت لینگالاین را به آدرس الکترونیکی https://www.lingaline.com/  مشاهده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.