علائم وجود انگل دمودکس چیست؟

0

رپورتاژ

امروزه شاید نام دمودکس را بیشتر از قبل در ارتباط با عارضه‌های پوست و مو می‌شنویم. بسیاری از افراد کنجکاو هستند که انگل دمودکس دقیقا چیست و چطور متوجه شوند که به تراکم بالای این انگل مبتلا هستند. برای آن‌هایی که هنوز این انگل را نمی‌شناسند باید گفت که دمودکس‌ها انگل‌هایی میکروسکوپی هستند که در غدد چربی یا فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. افزایش تراکم این انگل‌ها باعث بروز یا تشدید عارضه‌های پوست و مو می‌شود. علاوه بر آن تراکم بالای آن‌ها سبب ایجاد مقاومت به درمان عارضه‌های پوست و مو خواهد شد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که علارغم درمان‌های مختلف، عارضه پوست یا مو شما درمان نشده باشد. در ادامه این مقاله در خصوص علائم وجود دمودکس و سایر موضوعات مرتبط از جمله تشخیص و درمان دمودکس صحبت شده است.

علائم وجود انگل دمودکس

جوش‌های مقاوم به درمان یکی از علائم انگل‌های دمودکس است. دمودکس‌ها می‌توانند باکتری‌های ایجاد کننده‌ی جوش را درون خود نگه دارند به صورتی که داروهای مصرفی برای درمان جوش بر آن‌ها نتواند اثر بگذارد. این در حالی است که بعد از مرگ دمودکس بدن او متلاشی شده و اجزای آن از جمله باکتری‌های ایجاد کننده جوش بیرون می‌ریزد و موجب التهاب، قرمزی، خارش و جوش می‌شود.

از دیگر علائم دمودکس می‌توان به التهاب و قرمزی لبه‌ی پلک و عارضه‌هایی نظیر بلفاریت، گل‌مژه و روزاسه چشمی اشاره کرد. افزایش تراکم انگل دمودکس در این ناحیه می‌تواند به مژه‌ها، پلک‌ها و غدد میبومین صدمات جبران ناپذیری وارد کند و نیازمند رسیدگی فوری است.

یکی دیگر از علائم دمودکس قرمزی پوست در نواحی بینی، چانه و گونه است که روزاسه نامیده می‌شود. علت ایجاد روزاسه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما حتی اگر دمودکس‌ها در ایجاد اولیه‌ی آن نقش نداشته باشند به طور قطع در تشدید آن موثر هستند و به منظور کنترل روزاسه لازم است که تراکم انگل‌های دمودکس کنترل شود.

همان طور که گفته شد دمودکس‌ها در فولیکول‌های مو نیز زندگی می‌کنند. در صورت افزایش تراکم آن‌ها در این نواحی موهای سر نازک شده و دچار ریزش می‌شود. این موضوع به دو دلیل ایجاد می‌شود: 1) اشغال فیزیکی فولیکول مو توسط دمودکس؛ 2) تغذیه دمودکس‌ها از مواد مغذی در این ناحیه. شوره و پوسته پوسته شدن سطح پوست از دیگر علائم دمودکس در ناحیه سر است.

دمودکس‌ها می‌توانند سبب تشدید بیماری‌هایی نظیر درماتیت سبورئیک شوند. علاوه بر آن افرادی که بیماری‌های خودایمنی مثل پسوریازیس، لوپوس و لیکن پلان دارند یا به نقص سیستم ایمنی دچار هستند بیشتر در معرض ابتلا به انگل دمودکس قرار می‌گیرند.

با توجه به این که دمودکس‌ها نورگیز هستند، شب هنگام که روشنایی کم است، به سطح پوست می‌آیند .خزیدن آن‌ها در این ناحیه سبب ایجاد خارش شبانه می‌شود که بسیاری از افراد مبتلا به تراکم بالای دمودکس از این موضوع شکایت دارند. با توجه به این که دمودکس‌ها از چربی پوس تغذیه می‌کنند گاها می‌توانند باعث ایجاد خشکی پوست شوند. در نتیجه یکی دیگر از علائم دمودکس خشکی شدن پوستی است که در گذشته چرب بوده است.

از کجا بفهمیم که دمودکس داریم؟

داشتن دمودکس به تنهایی نشان دهنده مشکل خاصی نیست؛ درواقع افزایش تراکم دمودکس است که مشکل ایجاد می‌کند. در نتیجه سوال درست این است که از کجا بفهمیم که تراکم بالای دمودکس داریم؟ بررسی علائم دمودکس می‌تواند به شما کمک کند که حدس بزنید آیا مبتلا به انگل دمودکس هستید یا خیر. البته با توجه به این که دمودکس‌ها معمولا عارضه‌های پوست و مو را تشدید می‌کنند، نمی‌توان فهمید که عارضه موجود از علائم دمودکس است یا به خودی خود ایجاد شده است. علاوه بر علائم دمودکس، یکسری از عادت‌ها نیز می‌تواند سرنخی از تراکم بالای انگل‌های دمودکس باشد. برای این موضوع شما می‌توانید به سایت لووین کر بروید و در آن جا تست آنلاین دمودکس را انجام دهید. این تست به صورت نسبی می‌تواند مشخص کند که چقدر احتمال دارد که به انگل دمودکس مبتلا باشید.

چنانچه در نظر دارید که از تراکم انگل‌های دمودکس خود مطمئن شوید لازم است که به مراکز انجام تست آزمایشگاهی تشخیصی دمودکس مراجعه کنید. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی یا پوست و مو این تست را انجام می‌دهند. تست آزمایشگاهی تشخیص دمودکس بسیار راحت بوده، درد خاصی ندارد و در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است.

درمان تراکم بالای دمودکس

استفاده از محصولات دمودکسیلین نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به عارضه‌ها و علائم دمودکس دارد. علاوه بر آن استفاده از این محصولات در روتین پوستی می‌تواند به زیبایی و شادابی موها و پوست شما منجر شود. برای درمان دمودکس و از بین بردن آن با توجه به میزان و نوع مایت‌ها داروها و درمان های لازم برای شما تجویز خواهد شد. اگر با نتیجه‌ی مثبت تست آزمایشگاهی روبرو شدید در اولین قدم باید دقت بیشتری روی رعایت اصول بهداشت فردی خود داشته باشید. دمودکس به دلیل قدرت حرکتی که دارد می‌تواند در اثر تماس با شخص دیگر انتقال یابد و در صورت مساعد بودن شرایط پوست میزبان جدید، او را هم مبتلا کند. این انگل‌ها با استفاده از محصولات دمودکسیلین که دارای مواد تشکیل دهنده‌ی گیاهی بوده و هم برای پوست صورت و هم پوست سر تولید شده، از بین می‌روند. تنها مواردی که در درمان دمودکس باید به آن توجه نمود، صبوری و استمرار در مصرف محصولات است. گاها در موارد شدیدتر طبق صلاح‌دید پزشک نیاز به درمان موازی بوده که یا با محصولات موضعی دیگر یا با داروهای خوراکی خواهد بود. درمان هر عارضه‌ی پوستی مسلما احتیاج به زمان داشته ضمن این که ممکن است برخی پوست‌ها در شروع مصرف محصولات دمودکسیلین برای درمان، با واکنش روبرو شوند. علت تشدید عارضه در شروع درمان، از بین رفتن جمعی دمودکس‌ها بوده که باعث آزاد شدن ناگهانی حجم زیادی مواد سمی روی پوست می‌شود؛ پس طبیعی است که عارضه‌ی پوستی شما تشدید پیدا کند که با گذشت زمان رو به بهبود خواهد رفت. محصولات دمودکسیلین جهت درمان دمودکس، شامل شامپو، محلول پوست، ژل شستشوی صورت، کرم مرطوب‌کننده، کرم دور چشم، کرم ضد آفتاب و تونیک ضد ریزش می‌باشد. هیچ محدودیتی در استفاده‌ از آن‌ها وجود ندارد و حتی اگر قصد پیشگیری از ابتلا به دمودکس را دارید یا در محیطی کار می‌کنید که با پوست و موی افراد دیگر تماس مستقیم یا غیرمستقیم دارید، می‌توانید این محصولات را در روتین پوستی خود جای دهید تا با عارضه‌های پوستی مربوط به دمودکس مواجه نشوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.