حالت پرتره سلفی پیکسل 6 می‌تواند تک تک تار‌های مو را ببیند، اما چطور؟

0

چه دوربینی، از دوربین‌های دیگر بهتر است؟ ما با این سوال به یاد دوربین‌های حرفه‌ای DSLR یا بدون آینه جدید می‌افتیم. اما جمله جالبی در این مورد وجود دارد: بهترین دوربین، آن دوربینی است که همیشه همراه شماست!

دوربین‌های موبایل متناسب با امکانات سخت افزاری که قابل گنجاندن در فضای کوچک یک گوشی هستند، محدودیت‌های بزرگی دارند و حسگر آنها از نظر سخت‌افزاری هیچ وقت نمی‌تواند به پای حسگرهای دوربین‌های برسد. اما با ارتقای نرم‌افزاری عکس‌ها و هوش مصنوعی، این دوربین‌ها حالا قادر به گرفتن عکسهایی شده‌اند که انتظارش از آنها نمی‌رفت.

گوشی‌های پیکسل‌ گوگل همیشه عکس‌های باورنکردنی گرفته‌اند. حتی اگر زمانی از نظر سخت‌افزار دوربین عقب مانده بودند، گوگل می‌دانست که چگونه هر پیکسل را از نظر نرم‌افزاری به حد بیشینه برساند.

حالا Pixel 6 حتی می‌تواند تار‌های مو را با استفاده از دوربین جلو به صورت مشخص و واضح ببیند.

برای ارتقای بیشتر حالت‌های پرتره سلفی با پیکسل 6، گوگل باید مدل‌های جدیدی را به سیستم یادگیری ماشینی خود می‌داد و عملکرد هوش مصنوعی Tensor را بهتر می‌کرد. هر چقدر نمونه‌های بیشتر و متنوع‌تر به خورد هوش مصنوعی بدهید، بهتر می‌تواند مدل‌سازی کند و بهتر می‌شود.

برای شروع، گوگل به مجموعه‌ای عظیم از عکس‌های افراد از همه زوایای ممکن در همه محیط‌ها نیاز داشت.

چون نورپردازی و پس زمینه در عکس‌ها با هم متفاوت است، کار گوگل مشکل بود. بنابراین گوگل مجموعه داده‌های خود را به همان روشی که جلوه‌های نورپردازی پرتره خود را روی پیکسل 5 پیاده‌سازی کرد، تولید کرد.

گوگل از دوربین ژئودزیکی geodesic  استفاده کرد و از صد‌ها LED، مجموعه‌ای از دوربین‌ها و حسگر‌های عمقی سفارشی با وضوح بالا، بهره برد تا بتواند به صورت دقیق افراد را از پس زمینه آنها جدا کند و پردازش نماید.

این ممکن است برای شروع جادوی محاسباتی کافی به نظر برسد، اما این فقط اولین مرحله است. گوگل از این تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد ایجاد پایگاه بزرگ عکس‌های خود و بعد مدل‌سازی روی آنها استفاده کرد. این طوری عکس‌های پرتره در طیف گسترده‌ای از پس زمینه‌ها و شرایط نوری، در دسترس قرار گرفتند.

بعد این عکس‌ها با برخی عکس‌های «واقعی» که با استفاده از پیکسل‌ها در طبیعت گرفته تطابق داده شد و در نهایت، گوگل از هر دو مجموعه داده برای مدل‌سازی استفاده کرد.

با این حال، این مدل تنها بخشی از نحوه عملکرد حالت پرتره جدید پیکسل 6 است و گوگل چند ترفند هوشمندانه برای صرفه جویی در زمان و منابع هم پیاده کرد.

در واقع مراحل پردازشی پیکسل شش با پردازش صورت بدون در نظر گرفتن جزئیات شروع می‌شود، انگار که نرم‌افزار همه افراد را ماسک‌زده می‌بیند و تنها درگیر پردازش حاشیه صورت می‌شود. گوگل ابتدا این کار را با وضوح پایین و بعد بالا انجام می‌دهد.

در نهایت، عکس ایجاد شده تصویر دقیق‌تری از جاشیه صورت به دست می‌دهد و در همین قسمت می‌تواند تارهای مو، بافت و جهت و پراکندگی را خیلی واضح نشان بدهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5