اپل دیگر آیفون‌های دزدیده شده را تعمیر نخواهد کرد تا جلوی سرقت بیشتر را بگیرد

0

از یک یادداشت داخلی اپل که به تازگی به دست آمده، چنین برمی‌آید که اپل سیستم‌های مورد استفاده توسط تکنسین‌های تعمیر مجاز اپل را به رجیستری دستگاه GSMA متصلک رده. با این کار اگر آیفونی که برای تعمیر آورده شده، قبلا گم شده یا گزارش سرقتش داده شده باشد، به فروشگاه‌های اپل و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل، هشدار خودکار داده می‌شود که از انجام چنین کاری خودداری کنند.

GSMA Device Registry یک پایگاه داده جهانی است که برای کمک به جلوگیری از سرقت بنا شده و با مسدود کردن دسترسی شبکه در تلفن‌های مفقود یا سرقتی، کار خودش را انجام می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر آیفون شما دزدیده شده باشد، شما می‌آیید و با اپراتور خود تماس می‌گیرید و دزدی را به آنها گزارش می‌دهید تا در قبال هرگونه اتهامی که استفاده نامشخص دزد ممکن است در بر داشته باشد، سلب مسئولیت کنید.  اپراتور نیز به نوبه خود، شماره‌شناسه بین المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI) آیفون شما را به رجیستری دستگاه GSMA گزارش می‌دهد.

این رجیستری یک سرویس بررسی دستگاه GSMA را در اختیار مشاغلی مانند فروشندگان، شرکت‌های بیمه، سازمان‌های مجری قانون، بازیافت‌کنندگان و اپراتور‌های شبکه تلفن همراه قرار می‌دهد. این اپراتور‌ها معمولاً از فعال کردن تلفن یا دستگاه دیگری با IMEI که در رجیستری ظاهر می‌شود خودداری می‌کنند.

با این حال، تا به حال، تکنسین‌های اپل به این پایگاه داده دسترسی نداشتند، به این معنی که در بسیاری از موارد، تکنسین‌های اپل به طور ناآگاهانه تعمیرات آیفون‌های سرقت شده را انجام داده‌اند!

مطابق خبر جدید، تکنسین‌های اپل از این پس، پیامی را در سیستم‌های داخلی MobileGenius یا GSX خود خواهند دید که نشان می‌دهد دستگاه گم شده. اگر این اتفاق بیفتد، به آن‌ها دستور داده می‌شود که از تعمیر خودداری کنند، اگرچه مشخص نیست که چگونه باید این امتناع را به شخصی که آیفون را وارد می‌کند، اعلام کنند.

مشخص نیست که چرا از ابتدا این سیاست اپل نبوده . اپراتور‌های ایالات متحده از اواخر سال 2012 این خدمات را ارائه می‌دادند .

اپل رویکرد متفاوتی برای جلوگیری از سرقت در پیش گرفته بود و در سال 2013 با انتشار iOS 7، چیزی به نام Activation Lock را معرفی کرد، که امروزه همچنان به ویژگی Find My iPhone وابسته است.

Activation Lock در کاهش سرقت‌های آیفون موفق بوده، اما مانند هر اقدام امنیتی تکنولوژیکی، کلاهبرداران باهوش راه‌هایی برای دور زدن آن پیدا کرده‌اند. راهبرد جدید به بستن این رخنه‌ها کمک می‌کند.

البته اپل احتمالاً می‌خواهد از به خطر انداختن کارمندان خود جلوگیری کند و همچنین مشکلات قانونی نیز در این زمینه وجود دارد. کارمندان اپل، مجری قانون نیستند و در موقعیتی نیستند که آیفون را صرفاً به این دلیل که شماره IMEI آن دزدیده شده، مصادره کنند.

رجیستری دستگاه GSMA تا 10 سال سابقه دستگاه را ارائه می‌دهد، اما به دلیل حفظ حریم خصوصی، این شامل هیچ اطلاعات شخصی در مورد صاحب قبلی دستگاه نمی‌شود و بنابراین  حتی اگر یک تکنسین اپل بخواهد یک آیفون را به صاحب واقعی آن بازگرداند، هیچ راهی برای دانستن این موضوع نخواهد داشت.

رجیستری دستگاه GSMA برای مصرف‌کنندگان عادی نیست، اما CTIA (انجمن ارتباطات تلفن همراه و اینترنت) از اوایل سال 2017 یک چک‌کننده تلفن سرقتی ارائه کرده که به مصرف‌کنندگان آمریکایی اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج شماره IMEI را در روز استعلام کنند.

این ابزار برای این است که هنگام خرید گوشی‌ها، شخص ندانسته گوشی دزدی نخرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.