صنعت استریم گیم‌ها، بیم‌ها و امید‌ها

0

نتفلیکس برای بازی‌ها، عنوانی بسیار جذاب می‌نماید. رقابت برای ساخت چنین پلتفرمی مدت‌هاست که آغاز شده. در مرکز این رقابت مایکروسافت و سونی قرار دارند و پس از آن شرکت‌های کمتر بازی محور مانند اپل، آمازون و نتفلیکس هستند که همگی خدمات اشتراکی را در تلاش برای جذب گیمرها به پلتفرم‌های خود راه‌اندازی کرده‌اند.

مایکروسافت چهار سال وقت صرف کرده تا سرویس اشتراکی گیم خود، Xbox Game Pass را ایجاد کند که دسترسی نامحدود به بیش از 100 بازی را برای کنسول‌های خانواده Xbox با هزینه ماهیانه 10.99 پوند فراهم می‌کند.
در ماه مارس، سونی اعلام کرد که قصد دارد وارد رقابت با Game Pass شود و با سرویس  PlayStation Plus خود، امکان دسترسی به 700 عنوان بازی با قیمت 13.49 پوند در ماه (یا 99. 99 پوند در سال) را بدهد. گرچه بیشتر این عناوین قدیمی هستند.

در کنار این دو سازنده کنسول، دیگر شرکت‌ها خدمات مشابهی را راه‌اندازی کرده‌اند. اپل آرکید، برای آیفون و اپل تی وی، دسترسی نامحدود به بیش از 200 بازی موبایل را با 4.99 پوند در ماه ارائه می‌دهد. سرویس Luna آمازون که در حال حاضر در ایالات متحده در دسترس است، به مشترکین اجازه می‌دهد 100 بازی را با قیمت 5.99 دلار استریم کنند و نتفلیکس در حال آزمایش مجموعه‌ای از بازی‌ها به صورت رایگان در کنار فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی خود است.

این رقابت منجر به هجوم نقدینگی به صنعت گیم شده. مایکروسافت، دومین شرکت ثروتمند جهان، تنها از سال 2017 به بعد، ناشر Call of Duty و Warcraft یعنی Activision Blizzard و نیز توسعه دهنده Skyrim، Bethesda و 9 استودیو مستقل را خریده.

آمازون و اپل، دو شرکت ثروتمند دیگر، سرمایه عظیمی را وارد کرده‌اند. سونی، با ارزش بازاری بسیار کوچکتر از غول‌های فناوری، تلاش کرده است تا با Halo و Destiny توسعه دهنده Bungie ادغام شود.

استریم بازی، مقداری از ریسک عرضه عناوین جدید را کاهش داده. شرکت‌های مستقل از این مدل عرضه بازی خوششان آماده و مبلغ قابل توجهی از شرکت‌های استریم بابت این مسئله دریافتی دارند.

تام دیویس، ناشر سوئدی Thunderful، می‌گوید که شانس موفقیت توسعه‌دهندگان مستقل، بسیار کم است. ولی وقتی که بازی خود را به ۲۵ میلیون مشترک Game Pass یا پلی‌استیشن پلاس  عرضه کنید، اوضاع فرق می‌کند.

تام مید، مدیر هنری و یکی از بنیان‌گذاران سیرکز اسپیرال مستقر در بریستول، می‌گوید با قرارداد با این پلتفرم‌ها بدون نگرانی از میزان فروش، می‌توان ایده‌ها را توسعه داد.

اینگونه فروش جاری بازی‌ها باعث می‌شود که عناوین کوچک اما خلاقانه یا با ایده عجیب هم بازاری برای خود دست و پا کنند. با Game Pass، در واقع همه، به همه نوع گیم موجود، دسترسی دارند. البته ممکن است یک کاربر فقط چند دقیقه یک گیم ناشناخته را بازی کند، اما این گزینه را دارد که ببیند آیا یک گیم، مورد پسندش واقع می‌شود یا نه.

البته نگرانی‌هایی هم وجود دارد. برخی توسعه‌کننده‌های می‌ترسند که پس از دوره گذار آغازین و تمام شدن سرمایه اولیه سونی، این شرکت هزینه اشتراک را کاهش دهد و درآمد شرکت‌های آنها نزولی شود.

یک جنبه دیگر استریم گیم‌ها این است که کار و کسب‌هایی مانند فروش نسخه فیزیکی گیم‌های قدیمی ممکن است، فراموش و نابود شود. البته برخی مانند مدیر شرکت بریتانیایی Super Rare Games تصور می‌کنند که استریم و فروش نسخه فیزیکی می‌توانند با هم همزیستی داشته باشند. او معتقد است که با مالکیت فیزیکی یک گیم، تضمین می‌کنید که همیشه آن را خواهید داشت، چیزی که با خرید اشتراک یک سرویس استریم گیم، حاصل نمی‌شود.

منبع: گاردین


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

عکس‌هایی از طراحی‌های داخلی و خارجی بسیار زیبا و بی‌نظیر

طراحی‌های داخلی و خارجی هم این روزها بسیار تکراری شده‌اند و فاکتورهایی مانند هزینه مواد، هزینه طراح و تخیل او و انتظارات سطح پایین کارفرماها از نظر کاربرد یا زیبایی‌شناسی آنها باعث می‌شوند که شاهد طراحی‌های تقریبا همسان در مجموع باشیم.…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.