اکنون بیش از 5 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کنند، 63 درصد از کل مردم روی زمین اکنون آنلاین هستند

0

گزارش جدید Digital 2022 Global Statshot DataReportal – که با مشارکت We Are Social و Hootsuite منتشر شده، نشان می‌دهد که اکنون بیش از 5 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند که نقطه عطف مهم دیگری به سمت دسترسی جهانی به اینترنت است. به عبارت دیگر  63 درصد از کل جمعیت جهان اکنون آنلاین هستند.

گزارش کامل تقریباً 300 اسلاید و بیش از 10000 کلمه دارد. من در اینجا تنها نکات جالب آن را ذکر می‌کنم. گزارش کامل را در سایت اسلایدشیر می‌توانید ببینید و بخوانید.

برآورد می‌شود که جمعیت کنونی دنیا 7.93 میلیارد نفر باشد که 57 درصد از این افراد در مناطق شهری ساکن هستند.

کاربران موبایل: اکنون 5.32 میلیارد نفر در سراسر جهان از تلفن همراه استفاده می‌کنند که معادل 67 درصد از کل جمعیت جهان است. چهار پنجم گوشی‌های دنیا اکنون هوشمند هستند.

کاربران اینترنت: در حال حاضر 5.00 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. یعنی تقریباً 200 میلیون نفر در عرض یک سال به تعداد کاربران آنلاین افزوده شده است.

اکنون 63 درصد از جمعیت جهان آنلاین هستند، اما هنوز تفاوت‌های مهمی در “کیفیت” دسترسی به اینترنت در سراسر جهان وجود دارد.

کاربران رسانه های اجتماعی:  4.65 میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا وجود دارد که معادل 58.7 درصد از کل جمعیت جهان است.

اگر جمعیت بالای ۱۳ سال را در نظر بگیریم، تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به سه چهارم کل جمعیت می‌رسد.

این در شرایطی است که تنها حدود 50 سال پیش نخستین انتقال داده ها از طریق شبکه‌ای شبیه به اینترنت در اکتبر 1969 شروع شد.

ایمیل در اوایل دهه 1970 شروع شد، اما  زمانی که تیم برنرز لی حدود 20 سال بعد، وب جهانی را توسعه داد، توسعه اینترنت به صورت جهشی شروغ شد.

جالب است بدانید که هنگامی که اولین وب سایت در آگوست 1991 راه اندازی شد، کمتر از 4 میلیون نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده کردند.

مجموع کاربران جهانی مدت کوتاهی پس از حذف محدودیت‌های تجاری اینترنتی در سال 1995 از 50 میلیون نفر گذشت و در آغاز هزاره، بیش از یک چهارم میلیارد نفر آنلاین بودند.

در سال 2005 یک میلیارد نفر آنلاین بودند، اما تنها 6 سال دیگر طول کشید تا این رقم کاربر جهانی دو برابر شود و به 2 میلیارد برسد.

کمتر از 5 سال بعد، در اوایل سال 2015، رقم جهانی کاربران آنلاین از مرز 3 میلیارد گذشت و تا اوایل سال 2017، بیش از نیمی از کل جمعیت جهان از اینترنت استفاده می کردند.

تعداد کاربران جهانی در اوایل سال 2018 از مرز 4 میلیارد عبور کرد، این بدان معناست که بیش از چهار سال طول کشیده است تا کل کاربران اینترنت جهانی از 4 میلیارد به 5 میلیارد افزایش یابد. این روندها نشان می‌دهد که نرخ رشد کاربران اینترنت در سال‌های اخیر کاهش یافته است،

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران اینترنت همچنان در طول ۱۲ ماه گذشته تقریباً ۲۰۰ میلیون افزایش یافته‌اند که نشان‌دهنده رشد سالانه کمی بیش از ۴ درصد است.

زمان آنلاین بودن کاربران

کاربران اینترنت در جهان اکنون به طور متوسط ​​6 ساعت و 53 دقیقه هر روز  آنلاین هستند. این مقدار کمی نسبت به ابتدای سال کاهش یافته.

5 میلیارد کاربر اینترنت در جهان  در مجموع بیش از 2 تریلیون دقیقه در هر روز آنلاین هستند.

باز اگر این آمار را تبدیل کنیم و از زاویه دیگری به آن نگاه کنیمُ می‌بینیم که یک کاربر معمولی اینترنت در حال حاضر بیش از 40 درصد از عمر خود را به صورت آنلاین سپری می‌کند.

به طور متوسط، افراد جوان بیشتر از نسل‌های قدیمی‌تر زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می‌کنند و زنان جوان بیشترین زمان را صرف استفاده از اینترنت می‌کنند.

زنان 16 تا 24 ساله در حال حاضر به طور متوسط ​​8 ساعت در روز را به صورت آنلاین سپری می‌کنند، به عبارت دیگر بسیاری از زنان در این جمعیت در حال حاضر به اندازه زمان خواب خود از اینترنت استفاده می کنند.

در طرف دیگر، مردان 50 سال به بالا  کمتر از 5 ساعت و نیم در روز را آنلاین می‌گذرانند.

میلیاردها نفر هنوز آفلاین هستند

با وجود این ارقام چشمگیر، هنوز 2.9 میلیارد نفر در آوریل 2022 از اینترنت استفاده نمی‌کنند که 37 درصد از کل مردم روی زمین را تشکیل می دهد.

جنوب آسیا بزرگترین جمعیت آفلاین را در خود جای داده  و بیش از یک سوم از جمعیت “بی ارتباط” جهان در این منطقه زندگی می‌کنند.

744 میلیون نفر در هند آفلاین هستند که معادل بیش از نیمی (53 درصد) از جمعیت این کشور و بیش از یک چهارم مردم غیرمرتبط جهان است.

در ضمن، 145 میلیون نفر در پاکستان در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند (63.7 درصد از جمعیت)، و 114 میلیون نفر در بنگلادش آفلاین هستند که معادل بیش از دو سوم جمعیت این کشور (67.9 درصد) است. با وجود اینکه تعداد کاربران اینترنت این کشور در حال حاضر به بیش از 1 میلیارد نفر می‌رسد، همچنان دارای جمعیت غیرمرتبط زیادی است.

داده های CNNIC نشان می دهد که تقریباً 415 میلیون نفر در چین آفلاین هستند که معادل 28.7 درصد از کل جمعیت این کشور است. جمعیت آفلاین چین بیش از 14 درصد از جمعیت غیرمرتبط جهان در آوریل 2022 را تشکیل می دهد.

ضریب نفوذ اینترنت در سه کشور – کره شمالی، اریتره و کومور – زیر 10 درصد باقی مانده است و تنها یک چهارم جمعیت در  18 کشور به اینترنت دسترسی دارند. 15 کشور از این 18 کشور در آفریقا واقع شده‌اند.

در برخی کشورها – مانند کره شمالی – به نظر می رسد سطوح پایین غیرمعمول دسترسی به اینترنت عمدتاً نتیجه تصمیمات سیاسی برای “مسدود کردن” دسترسی عمومی است.در سایر کشورها سطوح پایین اتصال دیجیتال اغلب نشانه چالش‌های زیرساختی گسترده‌ است.

در 6 کشور از 18 کشوری که ضریب نفوذ اینترنت در آنها کمتر از 25 درصد است، طبق اطلاعات بانک جهانی، کمتر از نیمی از جمعی به خدمات اولیه آب آشامیدنی دسترسی دارند. به طور مشابه، در 16 کشور از این 18 کشور، کمتر از نیمی از جمعیت به خدمات اولیه بهداشت دسترسی دارند.

در حال حاضر در 5 کشور دنیا، قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند قابل تهیه در آنها، بیشتر از میانگین درآمد ماهانه است و نسبت هزینه به درآمد در مجموع 20 کشور بالای 50 درصد باقی مانده.

هزینه داده‌های تلفن همراه نیز در تعدادی از کشورها بسیار گران است

در میان کشورهایی که پذیرش اینترنت در آنها کمتر از 25 درصد جمعیت است، بر اساس گزارش A4AI، ارزان‌ترین طرح داده تلفن همراه برای 1 گیگابایت داده گوشی همراه همچنان بیش از 5 درصد از میانگین درآمد ماهانه است.

در آمریکا پنج درصد درآمد متوسط ماهانه شهروندان، چیزی حدود ۲۷۰ دلار است! در حالی که در جمهوری آفریقای مرکزی برای خرید 1 گیگابایت داده همراه بایستی یک چهارم کل درآمد متوسط خود را صرف کنید!

این در حالی است که 1 گیگابایت داده تلفن همراه فقط 0.07 درصد از میانگین درآمد ماهانه در ماکائو و لیختن اشتاین و 0.7 درصد از میانگین درآمد ماهانه در ایالات متحده است.

A4AI همچنین یک ” شاخص مقرون به صرفه ” بودن هم دارد که مقایسه کشورها با هم را آسان می‌کند.

آخرین به‌روزرسانی‌های این شاخص نشان می‌دهد که مردم در جمهوری دموکراتیک کنگو با بزرگترین چالش‌ها برای آنلاین شدن مواجه هستند.

اتصال معنی دار

ارتباط معنی‌دار یعنی اینکه اینترنت چقدر در دسترسی به آموزش، بانکداری، و مراقبت‌های بهداشتی موثر بوده است.

برای این کار باید دسترسی روزانه به اینترنت و  دستگاه‌های مناسب و «طرح» یا بسته اتصال مناسب وجود داشته باشد.

موانع اصلی برای پذیرش اینترنت و استفاده معنادار

به طور کلی، GSMA Intelligence شش حوزه کلیدی را شناسایی کرده که موانع اصلی برای پذیرش اینترنت و استفاده معنادار هستند:

دانش: آیا مردم از اینترنت به خصوص از نظر اینترنت موبایل و مزایای بالقوه آن آگاهی دارند یا خیر.
دسترسی: در دسترس بودن زیرساخت شبکه لازم، و همچنین توانمندسازهای مرتبط مانند دسترسی به برق، داشتن فرم‌های شناسایی رسمی مورد نیاز برای دسترسی به شبکه، و در دسترس بودن دستگاه‌های کاربری نهایی مرتبط (مانند گوشی‌های هوشمند).
مهارت‌ها: سطح سواد و «ذکاوت» دیجیتالی لازم برای استفاده معنادار از اینترنت مردم
مقرون به صرفه بودن: هزینه های مربوط به خرید یا دسترسی به دستگاه‌های متصل، هزینه طرح های داده، و سایر هزینه‌ها و هزینه های خدمات مرتبط (مانند هزینه برق).
ارتباط: میزانی درک افراد از محتوا، خدمات و محصولات
ایمنی و امنیت: مردم چقدر نگران خطرات بالقوه و تجربیات منفی هستند که ممکن است از طریق اینترنت در معرض آنها قرار گیرند، مانند محتوای مضر، آزار و اذیت آنلاین، کلاهبرداری، و حفاظت از داده های شخصی.

دلایل استفاده از اینترنت در سال 2022

تحقیقات جدید GWI نشان می‌دهند که «یافتن اطلاعات» همچنان انگیزه اصلی برای استفاده از اینترنت است.

«در ارتباط ماندن با دوستان و خانواده» با 54.7 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.

دسترسی به اخبار سومین دلیل  برای آنلاین شدن است.

و بیش از نیمی از کاربران (50.3 درصد) گفته‌اند که برای یافتن محتوای ویدیویی سرگرم کننده آنلاین می‌شوند.

برترین وب‌سایت‌های جهان

یوتیوب پربازدیدترین وب سایت در فوریه 2022 شد، یعنی یکی از موارد نادری است که Google.com رتبه نخست خود را از دست داد.

داده های Semrush نشان می‌دهد که وب سایت یوتیوب در ماه فوریه میزبان تقریباً 50 میلیارد جلسه بازدید داشت و  بازدیدکنندگان به طور متوسط ​​بیش از 25 دقیقه را در سایت صرف کرده بودنمد.

اما Semrush گزارش می‌دهد که Google.com همچنان بیشترین تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد را در بین همه سایت‌های دنیا دارا است و بیش از 5.5 میلیارد  بازدیدکننده منحصربه‌فرد را در فوریه 2022 جذب کرده.

ویکی‌پدیا یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های جهان است و اهمیت نقش «یافتن اطلاعات» در فعالیت‌های اینترنتی جهان را نشان می‌دهد.

با تغییر به تجارت الکترونیک، Amazon.com در ماه فوریه بیش از 3 میلیارد بازدید از وب سایت خود داشت که برای قرار دادن پربازدیدترین سایت تجارت الکترونیک جهان در بین 10 سایت برتر کافی بود.

سایت اپل هم در بین 20 وب سایت برتر برای فوریه 2022 وارد شده است، این سایت در طول ماه 2.4 میلیارد بازدیدکننده داشته است.

جالب است که Yahoo! همچنان یک سایت برتر در رسانه‌های آنلاین استو دامنه اصلی آن دردر فوریه 2022 در رتبه سیزدهم قرار گرفته بو د!

باز جالب است بدانید که سایت‌های به اصطلاج «بزرگسالان» چهار مکان از 20 مکان برتر را به خود اختصاص داده‌اند!

دستگاه‌هایی که برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌شوند

بیش از 92 درصد از کاربران اینترنت از طریق گوشی همراه آنلاین می‌شوند.

با این حال، بیش از دو سوم (68 درصد) از کاربران اینترنت جهان هنوز از طریق لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی آنلاین می‌شوند. سال قبل‌تر این عدد ۷۲ درصد بود.

از هر 10 نفر 3 نفر از طریق تلویزیون خود به اینترنت متصل می‌شود و تعداد افرادی که اکنون از طریق تلویزیون آنلاین می‌شوند بیشتر از آنلاین شدن از طریق دستگاه‌های تبلت است.

گوشی‌ها همراه بیش از 56 درصد از ترافیک وب جهانی را در مارس 2022 به خود اختصاص داده رودند، در حالی که این میزان در سال گذشته 54 درصد بوده است.

سرعت اتصال به اینترنت به صورت کلی افزایش یافته است

کاربران اینترنت موبایل جهان اکنون از سرعت دانلود متوسط ​​29.9 مگابیت بر ثانیه برخوردار هستند ، که به این معنی است که بیش از نیمی از کاربران اینترنت  همراه در جهان اکنون می‌توانند ویدیوی 4K را با گوشی بدون افت کیفیت ببینند.

92 درصد از کاربران اینترنت می‌توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را از طریق اینترنت استریم کنند.

میانگین سرعت داده‌های همراه از این زمان در سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است. با این وجود، اتصال اینترنت ثابت همچنان دو برابر سریع‌تر از همراه است.

سرعت دانلود ثابت در سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته و 14.5 مگابیت در ثانیه رسیده است.

سرعت اتصال به اینترنت بر اساس محل

امارات متحده عربی در حال حاضر سریع‌ترین سرعت متوسط ​​داده همراه را در جهان را داراست! سرعت اینترنت موبایلی این کشور 133.4 مگابیت بر ثانیه است.

این در حالی است که سرعت متوسط ​​دانلود هنوز در یازده کشور در سراسر جهان زیر 10 مگابیت در ثانیه است.

کاربران اینترنت همراه در فلسطین در حال حاضر از کندترین اتصالات تلفن همراه رنج م‌ برند، به طوری که پهنای باند دانلود متوسط ​​در این کشور در فوریه 2022 تنها 5.34 مگابیت بر ثانیه بود.

در قسمت اینترنت ثابت هم، هنوز ۳۸ کشور دنیا سرعت متوسط ​​کمتر از 10 مگابیت در ثانیه دارند و نیمی از تمام کاربران در افغانستان سرعت کمتر از 1.63 مگابیت در ثانیه را تحمل می‌کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.