عکس سرباز در حال سقوط: آیا عکس جنگ معروف و نمادین رابرت کاپا در واقع توسط گردا تارو گرفته شده بود؟

0

عکس سرباز در حال سقوط، یکی از مشهورترین عکس‌های جنگی است که تا به حال گرفته شده، اما سال‌هاست که در مورد آن شک و تردیدهایی وحود دارد. مثلا گفته می‌شود ممکن است این عکس صحنه‌سازی شده باشد.

اما به تازگی یک علامت سوال دیگر هم در مورد آن ایجاد شده: نکند این عکس را رابرت کاپا نگرفته و عکس را شریک زندگی او، گردا تارو ، گرفته باشد؟

عنوان کامل این عکس نمادین، نظامیان وفادار در لحظه مرگ، سرو موریانو، 5 سپتامبر 1936 است، و گفته می‌شود که این عکس سیاه و سفید توسط کاپا در جریان نبرد سرو موریانو در جنگ داخلی اسپانیا گرفته شده است.

این عکس ظاهراً لحظه‌ای را به تصویر می کشد که یک سرباز جمهوری خواه فدراسیون جوانان ایبری لیبرتارین (FIJL) پس از اصابت گلوله به سرش توسط دشمن کشته می‌شود.

پس از انتشار جهانی این عکس، این عکس به معروف‌ترین اثر کاپا تبدیل شد و باعث شد که مجله بریتانیایی پیکچر پست در سال 1938 این عکاس 25 ساله را “بزرگترین عکاس جنگ جهان” لقب بدهد.

اولین بار این عکس، در مجله تصویری فرانسوی VU منتشر شد و در آن هنگام سکانس دیگری از همان سری عکس هم چاپ شده بود. این دو سکانس از این صحنه، دیگر هرگز منتشر نشدند.

توجه کنید که چگونه افق عکس معروف سرباز در حال سقوط در مقایسه با تصویر زیر آن در نشریه VU کمی تنظیم و دستکاری شده. به وضوح رشته کوه در دوردست توجه کنید.

کاپا در این مورد گفته بود که من تصویر سرباز در حال سقوط را دوباره تنظیم کردم تا با افق تصویر زیر مطابقت داشته باشد.

پس‌زمینه یکسان دو عکس نشان می‌دهد که دوربین یا روی سه‌پایه نصب شده بود یا حداقل ایمن نگه داشته شده است.

در تصویر دوم نشریه VU شما می توانید به وضوح دو جسم سفید را در سمت چپ قاب ببینید. نقاط برش در سمت چپ و پایین تصویر سرباز در حال سقوط با این نشانگرها مطابقت دارد.

به نظر می رسد که عکس سرباز کمی کراپ شده.

برای درک اندازه اصلی قاب، برش مجله LIFE بر روی عکس‌های VU اعمال کردیم.

حالا این سوال مطرح می‌شود که عکس با فرمت متوسط ​​گرفته شده بود؟

جالب اینجاست که اندازه فریم تقریباً با یک دوربین با فرمت متوسط ​​مطابقت کامل دارد.

در زمانی که عکس معروف گرفته شد، رابرت کاپا از لایکا 35 میلی متری استفاده می‌کرد. با این حال، همسرش، عکاسی به نام گردا تارو،  با رولی‌کورد Rolleicord با فرمت متوسط عکس برمی‌داشت.

در اینجا عکس‌ها روی هم قرار داده شده‌اند و در حالت قاب متوسط ​​و قاب 35 میلی متری مقایسه شده است.

آیا گردا تارو عکاس واقعا عکس نمادین بود؟

در حال حاضر شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد  عکس نمادین صحنه‌سازی شده باشد، اما آیا ممکن است که کاپا اصلاً عکاس  این عکس نباشد؟

رابرت کاپا و گردا تارو به ترتیب در خانواده‌های یهودی، اندره ارنو فریدمن و گرتا پوهوریل به دنیا آمدند. به دلیل افزایش نابردباری مذهبی و سیاسی در اروپا، او نتوانست کار با نام واقعی خود پیدا کند و اسمش تغییر داد.

«من فکر کردم که چیزی شبیه رابرت بسیار آمریکایی به نظر می‌رسد و در ضمن متوجه شدم که کاپا هم اسم امریکایی مناسبی با تلفظ آسان است.»

پس از ایجاد روابط عاشقانه و حرفه ای، کاپا و پوهوریل شروع به فروش عکس‌های خود با نام مستعار رابرت کاپا کردند. اینها قبل از آن رخ دادند که پوهوریل نام حرفه ای خود یعنی گردا تارو را برگزینمد و آثارش را به طور مستقل منتشر کند.

کشف مجدد «چمدان مکزیکی» در دهه 2000 نشان داد که عکس‌هایی که مدت‌ها به کاپا نسبت داده می‌شد، در واقع توسط تارو گرفته شده بود.

بنابراین، کاملاً قابل قبول به نظر می رسد که یکی از تعیین کننده ترین عکس های کاپا در واقع توسط تارو  گرفته شده باشد.

صرف‌نظر از این تئوری‌ها چیزی از ارزش کاپا کم نمی‌شود. او پدربزرگ عکاسی جنگ است.

توضیح ضروری: این مقاله ترجمهُ مقاله حسن امینی عکاس و فیلمساز پیشکسوت است. او پس از پوشش درگیری های یوگسلاوی، لیبریا و سومالی در دهه 90 به عنوان عکاس برای AP، به فیلمسازی روی آورد. مستند او “انحطاط و سقوط: حزب نهایی شاه ایران” Decadence and Downfall: The Shah of Iran’s Ultimate Party در سال 2016 نامزد دریافت جایزه گریرسون شد.


باز در این مورد این دو مقاله قبلی یک پزشک را هم بخوانید:

به بهانه پیدا شدن عکس هنگام مرگ گردا تارو (بلوند کوچک)، یاور رابرت کاپا و نخستین بانوی عکاسی که به خطوط نخست جنگ رفت

تقلب کوچک عکاس جنگ


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5