جراحی بای پس معده چیست؟ الزامات، افراد واجد شرایط و …

0

رپورتاژ

زمانی که برای مشاوره اولیه جراحی لاغری با بهترین جراح لاغری انتخابی خود ملاقات می‌کنید، او شرایط جراحی بای‌پس و اسلیو و سایر انواع جراحی لاغری را برایتان توضیح می‌دهد و برخورداری شما از شرایط لازم برای جراحی بای پس را ارزیابی می‌کند. معیارهای جراحی بای‌پس شامل مؤلفه‌هایی مانند شاخص توده بدن، هرگونه بیماری مرتبط با چاقی و سلامت روانی و عاطفی شما است.

تعداد زیادی از افراد دارای اضافه‌وزن می‌خواهند با نحوه انجام جراحی بای پس معده آشنا شوند. اما باید بدانید که این عمل جراحی فقط برای افرادی است که از چاقی عذاب می‌کشند. حتی اگر شما از معیارهای اولیه برخوردار باشید، تحت یک فرایند غربالگری دقیق قرار می‌گیرید و امکان دارد به این نتیجه برسید که شما کاندید جراحی بای پس نیستید. جراحی لاغری برای همه افراد مناسب نیست. بهتر است تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برخورداری از شرایط انجام جراحی بای‌پس با یک جراح باتجربه صحبت کنید.

شرایط لازم جراحی بای‌پس معده چیست؟

شرط اولیه جراحی بای‌پس شاخص توده بدنی (BMI) شما است تا تعیین شود که آیا شما چاق هستید یا خیر. اگر شما دچار هرگونه شرایط سلامت مرتبط با چاقی باشید که با انجام جراحی لاغری بهبود پیدا می‌کند، به‌سادگی از شرایط لازم برای جراحی لاغری بای پس برخوردار هستید. اما آنچه جراحی بای‌پس معده را به گزینه‌ای مناسب برای شما تبدیل می‌کند، صرفاً شاخص توده بدنی و بیماری‌های مرتبط با چاقی نیست. تیم پزشکی شما چند معیار دیگر برای بای‌پس معده از جمله موارد زیر را در نظر می‌گیرد:

معیارهای جراحی بای پس

  • وضعیت روانی و هیجانی شما
  • سابقه تغذیه و ورزش
  • این که آیا تاکنون تحت برنامه کاهش وزن قرار گرفته‌اید یا خیر.
  • هرگونه شرایط پزشکی که ریسک جراحی شما را افزایش می‌دهد.
  • آیا سابقه استعمال دخانیات، الکل یا مواد مخدر را دارید یا خیر.
  • آیا به رژیم قبل و بعد از عمل بای پس از عمل متعهد هستید.
  • دلیل شما برای انتخاب این عمل جراحی.

 شاخص توده بدنی (BMI) لازم برای جراحی بای‌پس

شاخص توده بدنی (BMI) مهم‌ترین عامل در تعیین این مسئله است که آیا جراحی بای‌پس مناسب شما است؟ یا خیر.

  • حداقل شاخص توده بدنی برای جراحی بای‌پس برابر با ۴۰ است. اگر شاخص توده بدنی شما ۴۰ یا بالاتر باشد، از شرایط لازم برای جراحی بای‌پس برخوردار هستید.
  • اگر جراح تشخیص دهد که این عمل می‌تواند علائم بیماری‌های مربوط به چاقی مانند دیابت، فشارخون بالا، وقفه تنفسی در خواب یا بیماری کبد چرب را بهبود بخشد، شاخص توده بدنی موردنیاز شما ۳۵ یا بالاتر خواهد بود.
  • در شرایط استثنایی، اگر بیماری‌های مرتبط با چاقی شما در وضعیت حاد باشند، حتی شما با شاخص توده بدنی ۳۰ تا ۳۴ نیز می‌توانید جراحی بای‌پس انجام دهید.

 الزامات سنی جراحی بای‌پس معده

معمولاً سن به‌عنوان یک عامل مهم برای جراحی بای‌پس معده در نظر گرفته نمی‌شود. به دلیل پیشرفت‌های تکنیک‌های جراحی، این عمل برای بیشتر گروه‌های سنی بی‌خطر است. بااین‌حال، تا چند سال پیش نوجوان‌ها و سالمندانی که افراد پرخطر محسوب می‌شدند امکان انجام جراحی بای‌پس را نداشتند.

امروزه می‌توان جراحی لاغری را با خیال آسوده بر روی افراد بزرگسال در رده سنی ۶۰ سال به بالا نیز انجام داد. درعین‌حال، این عمل در بعضی از موارد گزینه‌ای مناسب برای نوجوان‌ها است. اگر نوجوان‌ها دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشند، حداقل شاخص توده بدنی برای انجام جراحی بای‌پس بر روی آنها ۳۵ است.

 

الزامات پیش از عمل جراحی بای پس معده

تعداد زیادی از بیماران می‌خواهند بدانند که وزن آنها باید چقدر باشد تا از شرایط لازم برای انجام جراحی بای‌پس برخوردار باشند. واقعیت این است که مهم‌ترین معیار برای جراحی بای‌پس شاخص توده بدنی است نه وزن. حتی اگر شما از شرایط لازم این جراحی برخوردار باشید، باید پیش از جراحی نیز از الزامات خاصی برخوردار باشید. این الزامات برای ایمنی شما در نظر گرفته شده‌اند و باید طبق دستور جراحتان حتماً از آنها پیروی کنید.

در روزها یا هفته‌های منتهی به تاریخ جراحی، تیم پزشکی از شما می‌خواهد تا از یک رژیم غذایی محدود شده پیروی کنید. باید برای چند هفته سیگار را ترک کنید، مصرف الکل را به حداقل برسانید. از خوردن بیش از اندازه غذا و نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید و به‌اندازه کافی آب بنوشید. بهترین جراح لاغری انتخابی شما را تشویق می‌کند تا بر حسب توانتان فعالیت فیزیکی داشته باشید یا ورزش کنید تا قبل از جراحی آمادگی بدنی‌تان را افزایش دهید.

حتی زمانی که تاریخ جراحی شما تعیین شده است، تیم جراحی در صورت تشخیص موارد زیر می‌تواند عمل را لغو کرده یا به تأخیر بیندازد:

  • عدم آمادگی‌تان از لحاظ ذهنی یا احساسی
  • ایجاد مشکل پزشکی غیرمنتظره‌ای که ممکن است در عمل جراحی لاغری اختلال ایجاد کند.
  • عدم رعایت رژیم غذایی بای‌پس قبل از عمل جراحی
  • اینکه دیگر از شرط لازم شاخص توده بدنی برای جراحی بای‌پس برخوردار نباشید.

تا زمانی که به یک جراح لاغری خوب مراجعه کنید و به توصیه‌های قبل از جراحی او عمل کنید، فرهم کردن شرایط جراحی بای‌پس دشوار نیست. اگر در طول دوره آماده‌سازی پیش از عمل متوجه شدید که برآورده‌سازی شرایط خاص برایتان دشوار است، خودتان را از جراحتان پنهان نکنید و به‌سرعت نگرانی‌هایتان را با او در میان بگذارید.

 شرایط لازم برای پوشش بیمه جراحی بای‌پس

معمولاً شرکت‌های بیمه الزامات سختگیرانه‌ای برای جراحی بای‌پس اعمال می‌کنند. در نتیجه، بسیاری از بیماران حتی زمانی بیمه آنها جراحی بای پس معده را پوشش می‌دهد، نمی‌توانند هزینه این جراحی را از بیمه دریافت کنند. الزامات مربوط به بیمه برای جراحی بای‌پس عمدتاً بر اندازه شاخص توده بدنی شما متمرکز است. شرکت بیمه‌گر به‌منظور ارزیابی، متخصص پزشکی خود را تعیین می‌کند و شما باید فرایند ارزیابی پزشکی آنها را پشت سر بگذارید.

حتی اگر شاخص توده بدنی شما با الزامات جراحی بای‌پس تفاوت جزئی داشته باشد، ممکن است شرکت بیمه‌گرتان درخواست شما را رد کند. حتی زمانی که می‌خواهید الزامات جراحی بای‌پس تحمیلی توسط شرکت بیمه‌تان را برآورده کنید، بهتر است از دستورالعمل‌های جراح لاغری خودتان پیروی کنید.

 

 نحوه برآورده‌سازی الزامات جراحی بای‌پس

می‌توانید چند اقدام ساده انجام دهید که به شما کمک می‌کند از شرایط لازم برای انجام جراحی بای‌پس معده برخوردار شده و واجد شرایط عمل بای پس شوید. به‌جای پیروی از توصیه‌های افراد غیرمتخصص صرفاً از توصیه‌های پزشکی جراحتان پیروی کنید.

 مرحله 1: با یک جراح لاغری ملاقات کنید

در طول مشاوره اولیه، یکی از اولین سؤالاتی که باید بپرسید این است «چگونه می‌توانم واجد شرایط جراحی بای پس شوم؟». جراح به طور دقیق شاخص توده بدنی شما را اندازه‌گیری کرده و سوابق پزشکی‌تان را بررسی می‌کند. جراح بر اساس ارزیابی حرفه‌ای خود به شما می‌گوید که آیا از شرایط لازم برای جراحی بای‌پس برخوردار هستید یا خیر.

مرحله ۲: هرگونه وضعیت پزشکی که می‌تواند باعث شود واجد شرایط بای پس نباشید را برطرف کنید.

اگر جراحتان تأیید کند که از شرایط جراحی بای پس برخوردار هستید، دیگر واجد شرایط بودن شما برای انجام جراحی بای‌پس جای نگرانی نخواهد داشت. اما اگر جراح متوجه شود که شما دارای وضعیت سلامت خاصی هستید که شما را به یک متقاضی پرخطر بدل می‌سازد، باید در وهله اول بر روی درمان مشکل تمرکز کنید.

 مرحله ۳: توصیه‌های پیش از عمل جراح خود درباره ورزش و رژیم غذایی را رعایت کنید.

آنچه باعث میشود شما کاندید مناسبی برای بای پس باشید صرفاً شاخص توده بدنی شما نیست بلکه جدیت شما در پیروی از رژیم غذایی و ورزش پیش از عمل نیز حائز اهمیت است. به هدف کاهش وزن خود متعهد باشید و با تمرکز و جدیت، فرایند آماده‌سازی پیش از عمل جراحی را دنبال کنید.

 

 اگر نتوانستم الزامات جراحی بای‌پس را برآورده سازم، باید چه کاری انجام دهم؟

جراحی بای‌پس برای همه مناسب نیست. هرکس ممکن است به هر دلیلی از شرایط لازم جراحی بای‌پس برخوردار نباشد. یک جراح لاغری مسئول و قابل‌اعتماد به طور دقیق به شما توضیح می‌دهد که چرا از شرایط لازم برای انجام جراحی بای‌پس برخوردار نیستید. همچنین جراح درباره اقداماتی که می‌توانید برای خلاص شدن از شر چاقی انجام دهید به شما توصیه‌هایی می‌کند.

 برای کاهش وزن بر روی رژیم غذایی و ورزش تمرکز کنید

اگر حداقل شاخص توده بدنی (BMI) جراحی بای‌پس را نداشته باشید، به‌خاطر اینکه از لحاظ بالینی چاق محسوب نمی‌شوید باید خوشحال باشید. بنابراین، به‌جای اینکه سعی کنید با افزایش BMI واجد شرایط جراحی بای پس شوید، در وهله اول بر روی بهبود رژیم غذایی‌تان و ورزش تمرکز کنید. با تلاش جدی، می‌توانید بدون عمل جراحی به هدف کاهش وزنتان برسید.

 بیماری‌های زمینه‌ای را درمان کنید

اگر شرایط پزشکی خاص یا بیماری باعث شده است تا از شرایط جراحی بای‌پس برخوردار نباشید، باید با پزشکتان مشورت کنید. پزشک به شما کمک می‌کند تا برای حل این شرایط، درمان مناسب را دنبال کنید..

 یک روش جراحی لاغری دیگر را مدنظر قرار دهید

اگر شما واجد شرایط جراحی بای پس نیستید، می‌توانید این جراحی را نادیده بگیرید و به دنبال انجام عمل جراحی لاغری دیگری باشید. جراحی بای‌پس گزینه مناسبی برای بعضی از بیماران نیست اما ممکن است یک عمل جراحی جایگزین مانند عمل جراحی اسلیو معده گزینه مناسبی برای آنها باشد. زمانی که در حال بررسی شرایط لازم برای جراحی بای‌پس هستید، دربارۀ این گزینه با جراحتان صحبت کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5