کالری باقلا سبز پخته + طرز پخت باقلا با پوست + باقلا برای سگ

0

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به رژیم غذایی خود بسیار اهمیت می دهید و قصد کاهش وزن دارید باید بگوییم که باقلا سبز پخته یکی از اقلام خواکی کم کالریست نسبت به نوع خشک آن و به عنوان میان وعده یک گزینه ی خیلی عالی برای شما است و پیشنهاد می کنیم حتما این سبزی خوشمزه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

فیبر موجود در باقلا پخته به سیستم گوارش و هضم سریع غذا بسیار کمک می کند.

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد باقلا کم کالری است و همچنین حاوی کلسترول نمی باشد، سرشار از فسفر است که برای هوش کودکان بسیار مفید است. اگر شما به بیماری میگرن و یا روماتیسم دچار هستید در طب سنتی از فواید باقلا پخته برای درمان این بیماری ها بسیار تاکید شده است.

در ادامه به بررسی چند مورد از خواص باقلا می پردازیم؛

این محصول برای کم خونی و افرادی که فقر آهن دارند بسیار خوب می باشد البته حتما دقت داشته باشید اگر حساسیت شدید و یا فشار پایین دارید از این خوراکی میل نکنید.

اگر اخیرا دچار بیماری یبوست شده اید پیشنهاد می کنیم باقلا پخته را در سبد غذایی خود قرار دهید.

این سبزی همچنین برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند بسیار مناسب می باشد.

اگر از دسته افرادی هستید که کالری باقلا پخته و اقلام خوراکی موجود در برنامه غذایی برایتان حائز اهمیت است، در ادامه این موضوع که باقلا سبز چند کالری دارد را بررسی می کنیم.

100گرم باقلا سبز شامل 100 کالری است و اگر به صورت پخته مصرف شود از کالری کم تری برخودار است.

خواص طبی باقلا شامل موارد زیر می باشد؛

اگر دچار سنگ کلیه هستید پیشنهاد می کنیم از دم کرده ی گل باقلا برای دفع آن استفاده کنید.

جوشانده باقلا برای ورم مثانه، رفع رماتیسم، و درمان نقرس استفاده می شود.

اگر به علت سرما خوردگی و غیره صدای شما گرفته پیشنهاد می کنیم از مخلوط باقلا به همراه روغن بادام و قند میل کنید.

 

 

طرز پختن باقالی سبز با پوست

برای خرید باقالی تازه در فصل بهار اقدام می کنند و بعد از پاک کردن و شستن، آن را فریز می کنند و در مواقع نیاز استفاده می کنند. البته توجه به تاریخ نگهداری در فریز مواد، نکته حائز اهمیتی است و برای باقلا این مدت زمان 8 الی 12 ماه می باشد. برای پختن باقالی سبز با پوست بعد از پاک کردن و شستن آن آب را به آن اضافه کرده و می گذاریم کامل بپزد و در آخر بعد از پخت نمک و فلفل را اضافه نموده و بنا بر سلیقه خود از ترشی هایی مثل آبلیمو یا سرکه در سرو آن استفاده می کنیم. باقالی سبز با پوست بسیار خوشمزه می شود و توصیه می کنیم با این طرز پخت حتما امتحان کنید.

همان طور که گفته شد برای طرز طرز پخت باقلا سبز با پوست آن را در ظرف مناسب ریخته و بسته به کیفیت آن در مدت زمان معینی می پزیم. فوت و فن هایی که برای پخت این محصول باید رعایت کنیم، بدین شرح است.

یکی اینکه در هنگام پخت ادویه های آن را اضافه نمی کنیم و در آخر بعد از پخت کامل،  ادویه ها به خصوص نمک را به آن اضافه می کنیم چرا که نمک باعث دیر پز شدن آن می شود. نکته دیگر بعد از جوشیدن آب باقالی شعله گاز را کم می کنند تا مراحل پخت با حرارت کم انجام شود. بعد از پخت نیز مقداری از آب آن را بیرون می ریزند تا اندازه باقالی و آب تقریبا یکسان شود. و  مقداری نمک و فلفل ریخته تا با آب و باقالی کاملا مخلوط شود. در نهایت سرکه و آبلیمو را به آن اضافه نموده و با اندکی گلپر آن را سرو کنید.

 

ضرر های باقلا سبز

آیا واقعا می توان گفت باقلا سبز برای کم خونی ضرر دارد؟ باید بگوئیم افرادی که با کم خونی ارثی یا تالاسمی مواجه هستند نمی توانند از باقلا سبز استقاده کنند چرا که کم خونی آنان کاملا ارثی بوده و از والدین به آن ها به ارث رسیده و علائم آن، سرگیجه، سردرد، ضعف بسیار شدید و رنگ پریدگی می باشد که مصرف باقلا برای این افراد خطر مرگ را در پی دارد.

باقلا در واقع مواد اکسیدان است، اکسیدان در واقع گلبول های قرمز را در فاویسمی ها از بین می برد.

در باقلا موادی به نام ویسین و کوویسین وجود دارد این مواد در سیستم گوارش طی فرآیند هضم به دی ویسین و ایزو امیل تبدیل می شوند.

همولیز گلبول های قرمز در بیماران دارای فاویسم باعث کم خونی همولیتیک می شود.

متاسفانه افراد زیادی باقلا برای سگ خود تهیه می کنند و نمی دانند که مصرف باقلا سبز چه عوارض بدی می تواند برای سگ داشته باشد.

طبق تحقیقات به دست آمده باقلا سبز برای سگ ضرر دارد به دلیل اینکه باقلا به خاطر حساسیتی که در بدن سگ ایجاد می کند باعث دل درد، اسهال، استفراغ و در مواقعی باعث مرگ سگ می شود پس سعی کنید از قرار دادن باقلا در درسترس سگ پرهیز کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5