شرکت خرید تجهیزات دندانپزشکی در تهران

0

رپورتاژ

دندانپزشکی از آن دسته مشاغلی به شمار می‌رود که نیاز به ابزارها و تجهیزات فراوانی دارد. به سبب اینکه این ابزارها با جان و سلامتی افراد ارتباط مستقیمی دارند، بنابراین کلینیک‌ها و مراکز درمانی با وسواس خاصی اقدام به خرید تجهیزات دندانپزشکی می‌نمایند. این تجهیزات انجام اموری مانند پر کردن دندان، عصب کشی، ایمپلنت، کشیدن دندان و… را آسان می‌کنند.

بدون شک هر چقدر یک کلینیک یا مطب دندانپزشکی از تجهیزات گسترده و پیشرفته‌تری برخوردار باشد، میزان رضایت بیمارانی که برای انجام امور دندان خویش به آن‌ها مراجعه می‌کنند، بیشتر خواهد بود. خوشبختانه در طراحی و تولید انواع این تجهیزات، تمام استانداردهای روز دنیا رعایت شده است؛ بنابراین شما به عنوان یک دندانپزشک متخصص می‌توانید با خیال راحت، اقدام به خرید تجهیزات دندانپزشکی نموده و از آن‌ها برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بیماران خود استفاده کنید.

انواع تجهیزات دندانپزشکی

انواع تجهیزات دندانپزشکی در بازار موجود می باشند که در ادامه به معرفی تعداد مهمی از آن ها می پردازیم  :

خرید اینسترومنت دندانپزشکی

به طور کلی اینتسترومنت، در برگیرنده مجموعه‌ای از ابزارها و لوازم مدرن و استاندارد است که دندانپزشکان در هنگام معاینه دندان بیمار، جراحی و پر کردن از آن استفاده می‌نماید. از جمله مهم‌ترین ابزارهایی که به عنوان زیر مجموعه اینسترومنت معرفی شده‌اند عبارتند از:

  • توربین دندانپزشکی: توربین یکی از مهم‌ترین ابزارهای اینسترومنت است که یک مته کوچک و پرسرعت دارد. از این دستگاه برای تمیز کردن و شکل دهی دندان و همچنین برطرف کردن پوسیدگی‌های آن استفاده می‌شود. توربین به صورت هوایی یا برقی طراحی شده و معمولاً با سرعت بالایی به چرخش در می‌آید.
  • پروب داس: این ابزار به سبب شباهتی که به داس دارد، به نام داس دندان نیز شناخته می‌شود و برای تشخیص پوسیدگی دندان کاربرد دارد.
  • اسکیلر: یکی دیگر از مهم‌ترین ابزارهای اینسترومنت اسکیلر است. از اسکیلر برای از بین بردن جرم دندان بهره می‌گیرند؛ در واقع اسکیلر یکی از اصلی‌ترین ابزارهای جرم گیری دندان به شمار می‌رود.
  • سرنگ: بسیاری از جراحی‌های دندان نیاز به ماده بی حس کننده دارند؛ سرنگ برای تزریق این ماده طراحی شده و دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی است.
  • پروب پریودنتال: این ابزار که دارای انتهای بلند و نازکی است، برای تعیین اندازه عمق اطراف دندان به کار می‌رود.

انواع لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی

همان‌گونه که می‌دانید دندانپزشکی نسبت به سایر شاخه‌های پزشکی، دارای حساسیت‌های فراوانی است و در صورت عدم رعایت بهداشت و عدم استفاده از لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی، امکان انتقال بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌ها وجود دارد. این موضوع نه تنها جان بیمار را به خطر می‌اندازد، بلکه برای سلامت دندانپزشک نیز اثرات منفی به همراه دارد. بنابراین در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی یکبار مصرف، باید نهایت دقت را به خرج داد و بهترین برندهای آن را تهیه نمود.

خوشبختانه برای تولید ابزارهای یکبار مصرف دندانپزشکی، از تمامی استانداردهای روز دنیا بهره گرفته شده است. این ابزارها در یک محیط کاملاً سالم و بهداشتی استرلیزه شده‌اند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها جان بیماران را به خطر نمی‌اندازد. به سبب اینکه این ابزارها تنها برای یکبار مصرف تولید شده‌اند، بنابراین کهنگی، پوسیدگی و فرسایش را در آنها مشاهده نمی‌کنیم. همچنین نیازی به استرلیزه کردن آنها نیز وجود ندارد، زیرا تمامی این مراحل با دقت هر چه تمام‌تر در کارخانجات تولید کننده انجام پذیرفته است. از جمله لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی می‌توان به اندوباکس، آینه یکبار مصرف، سرنگ، پنس یکبار مصرف، اسکپ، ایندومتر و… اشاره کرد.

خرید مواد دندانپزشکی

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که برای کلینیک ها و مراکز درمانی در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است، مواد دندانپزشکی است. این روزها بسیاری از افراد به جای کشیدن دندان‌های آسیب دیده خود، ترجیح می دهند آن‌ها را ترمیم نمایند. تمامی اقداماتی که در جهت ترمیم دندان بیماران انجام می‌پذیرد، نیاز به مواد دندانپزشکی مخصوصی دارد. با ما همراه باشید تا برخی از این مواد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

  1. تمباند: تمباند ماده‌ای است که از آن برای چسباندن قطعات ترمیم شده استفاده می‌کنند.
  2. دورالیت: دورالیت ماده قالب گیری است که پایه اصلی تشکیل دهنده آن زینک اکساید و اوژنول است. بیمارانی که در دهان خود هیچ دندانی ندارند و بافته‌ای آنها بسیار نرم است، دورالیت بهترین انتخاب برای قالب گیری دندان آنها به شمار می‌رود.
  3. کاویزول: بسیاری از دندانپزشکان کاویزل را به عنوان یک ماده پرکننده موقت می‌شناسند. در فواصلی که دندان در حال آماده سازی است، کاویزل برای پر کردن موقت حفره‌های دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  4. خمیر پروفیلاسکی: این خمیر به نوعی جرم گیر دندان است و می‌توان توسط آن سطح دندان‌های بیماران را به خوبی تمیز و درخشنده نمود.

اطلاعاتی در مورد فرز دندان

یکی دیگر از دستگاه هایی که در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی با آن مواجه می‌شوید، فرز دندان است. فرز شباهت فراوانی به یک مته کوچک دارد و به هندپیس وصل می‌شود. با استفاده از فرز می‌توان در ساختار دندان برش‌های کوچکی به وجود آورد. فرزها دارای ابعاد و اندازه کوچکی هستند و در ساختار آن‌ها چرخدنده هایی وجود دارد که برای ساییدن یا برش دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات که برداشتن ترمیم‌های فلزی مانند آمالگام سخت می‌شود، با بهره‌گیری از فرز دندان آن‌ها را به راحتی برمی‌دارند. فرزها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها فرز مخصوص توربین و دیگری فرز مخصوص آنگل هستند. فرزهای توربین برای تراش دندان‌ها و ترمیمات کامپوزیتی به کار می‌روند و فرزهای آنگل نیز برای برداشتن انواع پوسیدگی دندان مناسب هستند.

قیمت تجهیزات دندانپزشکی در تهران

با توجه به نواسانات نرخ ارز و دلار قیمت تجهیزات دندانپزشکی در تهران و سایر شهر های ایران دستخوش تغییرات لحظه ای می باشند. سایت های آنلاینی مانند دیدی دنت (didident.com)  دندال و دندانت منابع معتبر و دقیقی برای اطلاع از قیمت های لحظه ای تجهیزات دندانپزشکی می باشند .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.