یک زن ۲۰ ساله با یک گوش خارجی جدید که توسط چاپ سه‌بعدی از سلول‌های خودش ساخته شده

0

یک زن جوان، اولین فردی در جهان است که یک گوش خارجی پرینت سه‌بعدی ساخته شده از سلول‌های خودش دریافت می‌کند.

این جوان 20 ساله به نام الکسا، مکزیکی است. او با یک نقص مادرزادی نادر به دنیا آمده و قسمت خارجی گوش او کوچک و بدشکل شود. به این مشکل اصطلاحا میکروشیا Microtia گفته می‌شود و درمان جدید شاید انقلابی در درمان این مشکل ایجاد کند.

میکروشیا بیماری مادرزادی نادری است که در آن یک یا هر دو گوش خارجی به طور ناقص تشکیل شده‌اند و بر بر شنوایی تأثیر می‌گذارد.

دکتر آرتورو بونیلا، جراح ترمیمی گوش کودکان در سن آنتونیو، این جراحی را با برداشتن نیم گرم از غضروف قسمت باقیمانده گوش الکسا شروع کرد. سپس این بافت به 3DBio Therapeutics در شهر لانگ آیلند در کوئینز فرستاده شد.

برای اینکه گوشی که می‌خواست با چاپ سه‌بعدی ساخته شود، طبیعی باشد از گوش سالم او اسکن سه‌بعدی انجام شد.

در شرکت 3DBio Therapeutics سلول‌های غضروفی بیمار از بافت جدا شدند و با مواد مغذی رشد پیدا کردند تا به میلیاردها سلول تبدیل شوند.

این سلول‌ها با جوهر زیستی دارای  کلاژن مخلوط شدند که پس از قرار دادن در یک چاپگر زیستی سه بعدی تخصصی، به گوش خارجی تبدیل شدند.

سپس این پیوند یا ایمپلنت داخل یک پوسته قابل جذب قرار داده شد.

این گوش پیوند شده در طول زمان بالغ می‌شود و ظاهر و احساس طبیعی، از جمله قابلیت ارتجاعی یک گوش معمولی پیدا می‌کند و دقیقا شبیه گوش سالم بیمار خواهند بود. کل فرآیند چاپ کمتر از 10 دقیقه طول کشید.

دکتر بونیلا به نیویورک تایمز گفته که خیلی هیجان زده شده و به عنوان پزشکی که هزاران کودک مبتلا به میکروشیا را در سراسر آمریکا و همه جهان درمان کرده‌، از کاربرد این فناوری برای بیماران خوشحال است.

در حال حاضر برای جراحی ترمیمی بازسازی گوش خارجی به صورت معمول از پیوند غضروف به دست آمده دنده‌های بیمار یا استفاده از مواد مصنوعی مانند پلی اتیلن متخلخل (PPE)استفاده می‌شد.

میکروشیا در حدود 1 نفر از هر 2000 تا 10000 نوزاد رخ می دهد.

عواملی که می توانند خطر را افزایش دهند عبارتند از: دیابتی بودن مادران  و رژیم غذایی دارای کربوهیدرات و اسید فولیک کم مادر. پسران بیشتر از دختران دچار این عارضه می‌شوند.

دانشمندان امیدوارند از ایمپلنت‌های پرینت سه بعدی برای سایر شرایط مربوط به غضروف، از جمله نقص یا جراحات بینی، بازسازی قفسه سینه، منیسک آسیب دیده در زانو یا پارگی روتاتور کاف در شانه‌ها نیز استفاده شود.

فناوری پرینت سه بعدی، اشیاء را با قرار دادن مواد لایه‌های متعدد روی هم می‌سازد. این فناوری اولین بار در دهه 1980 توسط چاک هال، مهندس و فیزیکدان، اختراع شد. پرینت‌های سه بعدی برای تولید همه چیز از اندام مصنوعی گرفته تا ربات‌ها استفاده شده‌اند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5