آشنایی با شرایط تحصیل پزشکی در کشور چک

0

رپورتاژ

تحصیل رشته پزشکی در چک و در قلب اروپا یک فرصت استثنایی برای علاقه مندان این رشته جذاب محسوب می شود. کشور چک در مرکز اروپا واقع شده و همه ساله پذیرای دانشجویانی از سراسر دنیا است. وجود دانشگاه های معتبر و امکان تحصیل به زبان انگلیسی کشور چک را به گزینه ای جذاب برای دانشجویان بین الملل تبدیل کرده است. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های جمهوری چک و همچنین به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در چک می پردازیم.

کشور جمهوری چک

جمهوری چک یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست که در قلب اروپا قرار دارد. این کشور با ثروت های تاریخی و ساختار فرهنگی خود، جلب توجه می کند. چک خانه حدود 42000 دانشجوست و سالهاست که فرصت های تحصیلی با کیفیت و مقرون به صرفه را به دانشجویان از سراسر جهان، ارائه می دهد.

چک با داشتن دانشگاه های متعدد در حوزه سلامت، در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این کشور دانشگاه چارلز، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که دارای 5 دانشکده مختلف پزشکی است.

 

دانشکده های پزشکی در چک

در جمهوری چک، می توانید پزشکی را به زبان انگلیسی بخوانید و در یک دوره 6 ساله، پزشکی عمومی خود را تکمیل کنید. برای برنامه انگلیسی دندانپزشکی در چک، 5 سال تحصیل زمان نیاز است.  هزینه های دانشکده های پزشکی در چک از حدود 8500 یورو تا 14000 یورو در سال متغیر است.

هشت دانشکده پزشکی مختلف برای آموزش پزشکی به زبان انگلیسی در جمهوری چک وجود دارد:

  • دانشکده پزشکی اول دانشگاه چارلز، پراگ
  • دانشکده پزشکی دوم دانشگاه چارلز، پراگ
  • دانشگاه چارلز سوم دانشکده چارلز، پراگ
  • دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز، پیلسن
  • دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز هرادتس کرالووه
  • دانشکده پزشکی دانشگاه استراوا، استراوا
  • دانشگاه ماساریک، برنو
  • دانشگاه پالاتسکی، اولوموک

 

شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک

اگر قصد تحصیل پزشکی در اروپا را دارید، جمهوری چک یکی از بهترین کشورها در زمینه آموزش پزشکی است. این کشور با آموزش با کیفیت و تثبیت شده خود، دانشجویان را با دقت انتخاب کرده و آنها را در دانشکده های مختلف پزشکی چک می پذیرد. قبل از تحصیل پزشکی در چک، لازم است در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی، نمرات خوبی کسب کرده باشید و یا سطح متوسط به بالای دانش در این دروس را کسب کنید. همچنین تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر چک، لازم است.

اگر قصد تحصیل در چک را دارید، نمره دیپلم دبیرستان شما باید 60 و بالاتر باشد. علاوه بر این، هر دانشگاه برای گروه پزشکی و دندانپزشکی امتحانات خاص خود را دارد. شما باید این امتحانات را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین کسب حداقل نمره 5.5 از هر بخش در آیلتس، که در آن باید مهارت زبان انگلیسی خود را ثابت کنید، و داشتن میانگین 6 در مجموع، روند شما را آسان تر می کند. اگر سطح زبان انگلیسی شما در حد مطلوب نیست، می توانید به مدت 1 سال در دانشگاه تحصیلات مقدماتی را بگذرانید.

 

چرا آموزش پزشکی در جمهوری چک؟

  • ارائه آموزش با کیفیت در دانشگاه های معتبر چک
  • مقرون به صرفه بودن تحصیل، زیرا CZK در چک استفاده می شود نه EUR
  • فرصت آموزش پزشکی به زبان انگلیسی
  • عضویت دانشکده های پزشکی چک در برنامه اراسموس و امکان گذراندن بخشی از دوره تحصیلی، در کشورهای دیگر
  • فرصت تحصیل در یک محیط بین المللی

 

رشته پزشکی در دانشگاه چارلز

نام اصلی چکی دانشگاه چارلز Karlova Univerzita است. این دانشگاه قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه دولتی جمهوری چک محسوب می شود. دانشگاه چارلز، در سال 1348 میلادی تاسیس شد و مهم ترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی در چک است. دانشگاه چارلز در پراگ، پایتخت جمهوری چک واقع شده و به همین دلیل در بین دانشجویان به دانشگاه پراگ نیز شهرت دارد.

دانشگاه چارلز دارای پنج دانشکده است: دانشکده های 1، 2 و 3 در شهر پراگ، دانشکده چهارم در شهر Hradec Kralove و دانشکده پنجم در شهر Plzen واقع شده اند. هدف اصلی دانشکده ها ارائه آموزش پزشکی با کیفیت بالا و تثبیت دانش پزشکی توسط پزشکان آموزش دیده و ماهر، از طریق تحقیقات است. بسته به دانشکده ای که انتخاب می کنید، شانس گذراندن دوره پزشکی در بزرگترین بیمارستان های اروپا به شما داده می شود.

دانشگاه چارلز، بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان در سال 2018، به عنوان بهترین دانشگاه چک انتخاب شد. دانشگاه چارلز به عنوان هشتاد و پنجمین دانشگاه برتر اروپا انتخاب شد و توانست وارد 100 دانشگاه برتر شود. در میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز پراگ، نام پزشکان، ورزشکاران و زنان سرشناسی یافت می شود.

 

رشته پزشکی در دانشگاه پالاتسکی

دانشگاه پالاتسکی یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های چک است که در شهر اولوموک قرار دارد. دانشگاه پالاتسکی در سال 1573 میلادی تأسیس شد و یکی از دانشگاه های عالی برای تحصیل پزشکی در چک است. دانشگاه Palacky دارای ساختار قوی در آموزش پزشکی و دندانپزشکی است.

شهر اولوموک با حدود 25000 دانشجو، دارای بالاترین تمرکز دانشجویان در اروپای مرکزی است. امکانات مدرن و فرصت های پژوهشی، توجه دانشمندان داخلی و خارجی را به دانشگاه پالاتسکی جلب می کند. از افراد برجسته ای که در دانشگاه پالاتسکی تدریس، کار و تحصیل کرده اند، می توان به آلبرشت فون والنشتاین و گرگور مندل اشاره کرد.

این موسسه آموزشی با کیفیت در اروپا، عنوان بهترین موسسه آموزشی را دارد. پس از تحصیلات با کیفیتی که در قالب استانداردهای اروپایی دریافت خواهید کرد، مدرکی خواهید داشت که در ایران و در تمام کشورهای اروپایی و آمریکا، معتبر است. در آزمون های ورودی دانشگاه پالاتسکی، باید در آزمون های دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، انگلیسی عمومی و انگلیسی پزشکی نمره بالایی کسب کنید.

 

رشته پزشکی در دانشگاه ماساریک

یکی از تحسین برانگیزترین دانشگاه های اروپای مرکزی، دانشگاه ماساریک است. ماساریک در برنو، شهری دلپذیر در جمهوری چک، با فضایی امن و دانشجویی قرار دارد. جای تعجب نیست که بیش از 7000 دانشجوی بین المللی که اکنون 900 نفر از آنها دانشجوی پزشکی در چک هستند، این مکان را به عنوان خانه دوم خود انتخاب کرده اند.

دانشکده پزشکی این دانشگاه شهرت جهانی بسیار خوبی برای برنامه های تحصیل پزشکی عمومی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی به دست آورده است. دانشگاه ماساریک در حال حاضر به روزترین مدرک پزشکی را در کشور جمهوری چک ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی ماساریک با پذیرش دانشجو از سرتاسر جهان، یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش به حساب می آید. تحصیل در یک محیط بین المللی می تواند تجربه ای بسیار غنی باشد. می توانید از یکدیگر حمایت کنید و از یکدیگر یاد بگیرید و به معنای واقعی کلمه، دوستانی از سراسر جهان پیدا کنید. در طول تحصیل، شما نه تنها با دانشجویان پزشکی از اروپا، به عنوان مثال آلمان، فرانسه، سوئد، بلکه از سایر نقاط جهان مانند انگلستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هند، کره،، کانادا، امریکا، ژاپن و… ملاقات خواهید کرد.

 

اقدام برای تحصیل پزشکی در چک

مجموعه آسپیان، نماینده رسمی بهترین دانشگاه های جمهوری چک در ایران، مرجعی مطمئن و معتبر برای اقدام جهت تحصیل در چک، به حساب می آید. این مجموعه علاوه بر همراهی دانشجویان در تمام مراحل مربوطه، برگزار کننده رسمی آزمون های ورودی این دانشگاه ها نیز هست. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ما تماس بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5