نوار بهداشتی بهتر است یا کاپ قاعدگی

0

رپورتاژ

همه خانم ها پریودی را تجربه می کنند و برای بسیاری از خانم ها تا آخرین روزی که پریود هستند همیشه همراه با دردسر و نگرانی می باشد.

لیوان های قاعدگی می توانند مایعات بیشتری نسبت به تامپون ها و نوار بهداشتی در خود جای دهند.

مدتی است که جام های قاعدگی در حال آزمون و خطا هستند. به نظر می رسد که یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای پد های بهداشتی و تامپون است، کاپ های قاعدگی نسبتاً ارزان هستند و همچنین استفاده از آن ها بی خطر است.

اخیراً مشخص شده است که کاپ های قاعدگی به اندازه نوار های بهداشتی و تامپون نشت نمی کنند و همین به محبوبیت آن افزوده است. در اولین بررسی علمی کاپ های قاعدگی، 70٪ از کاربرانی که به طور منظم از فنجان قاعدگی استفاده می کردند گزارش دادند که هم چنان از آن ها استفاده می کنند و استفاده از نوارهای بهداشتی برای آن ها بسیار آزار دهنده است.

کاپ قاعدگی چیست؟

فنجان قاعدگی نوعی محصول بهداشتی قابل استفاده برای زنان است که تا مدت ها می توان از آن استفاده کرد. این یک فنجان کوچک و قابل انعطاف است که از لاستیک یا سیلیکون ساخته شده است و برای گرفتن و جمع آوری خون دوره ای پریود آن را درون واژن خود وارد می کنید.

نگرانی در مورد نشت مایعات قاعدگی در مکان های عمومی یکی از دلایل محبوبیت لیوان قاعدگی است. بسیاری از زنان آن ها را جایگزین مناسب بدون نشتی برای تامپون های سنتی و پد های بهداشتی می دانند. جدا از این ها، فنجان های قاعدگی کاملاً بی خطر شناخته شده اند.

برای اطلاع از مزایا و معایب کاپ قاعدگی و همچنین نحوه استفاده آن، مقاله کاپ قاعدگی چیست در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

چرا کاپ قاعدگی بهتر از نوار بهداشتی و تامپون است؟

در این جا دلایل دیگری برای استفاده از لیوان های قاعدگی به جای نوار های بهداشتی و تامپون آورده شده است :

  1. یک فنجان می تواند سال ها دوام بیاورد

مردد بودن در مورد امتحان چیز جدید برای بهداشت قاعدگی کاملاً درک شده است. با این حال اگر یک بار کاپ قاعدگی را امتحان کنید، دلایل متعددی برای ادامه کار با آن خواهید داشت. لیوان های قاعدگی جدا از ارزان تر بودن از پد های بهداشتی، قابل استفاده مجدد هستند و می توانند سالها دوام داشته باشند.

  1. مایعات بیشتری را در خود نگه می دارند

لیوان های قاعدگی می توانند مایعات بیشتری نسبت به تامپون ها یا پد ها در خود جای دهند. معروف است که آن ها دو برابر پد های بهداشتی و تامپون، خون قاعدگی را در خود نگه می دارند.

  1. خواب بهتر

با احتمال کمتر نشتی، می توانید هنگام استفاده از لیوان های قاعدگی بدون نگرانی بخوابید. بسیاری از خانم ها در روزهای اول پریودی به دلیل خونریزی شدید خواب راحتی ندارند و اغلب نشتی دارند اما کاپ های قاعدگی بسیار راحت هستند و نشتی ندارند.

  1. ملایم برای پوست

دستمال های بهداشتی می توانند جوش های پوستی ایجاد کنند. تامپون ها می توانند عطرها و رایحه های مصنوعی داشته باشند که منجر به حساسیت پوستی و تحریک پوست می شود. کاپ های قاعدگی عاری از چنین اشکالاتی است.

  1. صرف هزینه کمتر در مقابل نواربهداشتی و تامپون

استفاده از فنجان های قاعدگی مزایای زیادی دارد، از مهم ترین موارد استفاده مجدد آن ها این است که سال ها می توان از بسیاری از فنجان های قاعدگی استفاده کرد. به جای این که هر ماه برای تامپون یا دستمال بهداشتی پول خرج کنید، می توانید با استفاده از لیوان های قاعدگی مقداری پول کمتری در ماه خرج کنید.

  1. سازگار با واژن

برخلاف تامپون، کاپ های قاعدگی واژن را خشک نمی کنند بلکه باکتری های سالم را محافظت می کند که شما را در برابر عفونت های واژن محافظت می کند.

  1. رفع خطر سندروم شوک سمی

برخلاف تامپون، فنجان های قاعدگی با سندرم شوک سمی (TSS) همراه نیستند که یک وضعیت نادر و تهدید کننده زندگی است .

  1. رفع بوی بد خون قاعدگی

خون قاعدگی هنگام قرار گرفتن در معرض هوا بو ایجاد می کند. کاپ، این مسئله را از بین می برد.

  1. سازگاربا محیط زیست

با استفاده از کاپ قاعدگی از ورود تعداد زیادی نوار بهداشتی یا تامپون و محصولات مرتبط به محیط زیست جلوگیری می کنید. تصور کنید هر فرد برای هر دفعه قاعدگی چند نوار بهداشتی استفاده می کند. تامپون یا نوار بهداشتی از وسایلی هستند که به صورت طولانی در طبیعت تجزیه می‌شوند و آسیب زیادی به آن وارد می کنند.

 

 چرا ممکن است کاپ قاعدگی نشتی داشته باشد؟

کلا کاپ قاعدگی نسبت به نوارهای بهداشتی بسیار بهتر است اما در مواقعی ممکن است نشتی داشته باشد و انتظار شما را برآورده نکند. در شرایط زیر کاپ قاعدگی ممکن است نشتی داشته باشد:

  • خون ریزی غیر عادی شدید
  • آناتومی منحصر به فرد رحم
  • استفاده از فنجان خیلی کوچک
  • قرار دادن فنجان به اشتباه یا تخلیه نکردن به موقع آن

در مطالعاتی که انجام شد تقریباً 70٪ افرادی که در این مطالعه از فنجان قاعدگی استفاده می کردند، از ادامه استفاده از این محصول پس از آشنایی با نحوه استفاده صحیح از آن خوشحال بودند.

انتخاب جام قاعدگی

مارک های مختلفی از لیوان های قاعدگی موجود است. این روزها اغلب مارک های مختلفی را در داروخانه ها پیدا خواهید کرد.

فنجان های قاعدگی معمولاً همراه با کیسه نگهداری پارچه ای هستند. اکثر آن ها در دو اندازه موجود هستند.

اندازه کوچک آن اندازه 1است و به نوجوانان و زنان کمتر از 30 سال اختصاص دارد. زنانی که هرگز زایمان نکرده اند نیز می توانند جام کوچک استفاده کنند.

نسخه کمی بزرگتر اندازه 2، برای زنان بالای 30 سال است. این اندازه برای زنانی که زایمان کرده اند و زنانی که جریان قاعدگی متوسط تا شدید دارند نیز توصیه می شود.

جهت اطلاع بیشتردر مورد قاعدگی و یافتن پاسخ سوال هایی نظیر برای تنظیم قاعدگی چه بخوریم؟، مشاوره و یا انتخاب کاپ قاعدگی مناسب خود با متخصصان دکترمهندس در ارتباط باشید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5