چرا وجود توالت فرنگی در هر خانه ای نیاز است؟

0
رپورتاژ

. انسان شاید بدون داشتن حمام، یک یا چند روز توان زندگی کردن را داشته باشد اما بدون داشتن توالت،‌ قادر به حتی چند ساعت زندگی کردن در خانه هم نخواهید بود. در کشور ایران دو نمونه توالت وجود دارد، یکی همان توالت‌های ایرانی و دیگری توالت‌ فرنگی می‌باشد.
امروزه از نظر پزشکی توالت‌های ایرانی تقریبا مردود اعلام شده و برای سلامتی ستون فقرات نباید از آن‌ها استفاده کرد زیرا فشار زیادی را به کمر انسان وارد می‌کنند از این رو پزشکان توالت فرنگی را بیشتر پیشنهاد می‌کنند.

از آنجایی که برای نصب توالت فرنگی باید سیستم لوله‌کشی و فاضلاب دستشویی به کلی تغییر پیدا کند از این رو شرکت‌های سازنده توالت فرنگی اقدام به ساخت مدلهای تاشو و توالت فرنگی دیواری کرده‌اند که شما با داشتن هر یک از آن‌ها دیگر نیازی به تغییر در سیستم لوله‌کشی و فاضلاب منزل نخواهد داشت. همچنین توالت ایرانی خود را هم از دست نخواهید داد.

مزایا ی استفاده از توالت فرنگی

 

  1. مانع فشار آمدن بر روی زانو وکمر افرادی که در این نقاط بدن حس درد دارند می شود.
    نقش مثبتی در نگهداری از اعصاب کنترل مثانه و رحم دارد.
    3. مانع از شل شدن عضلات مقعد می شود.
    4. در زنان باردار مانع وارد آمدن فشار بر رحم می شود.
    نکته مهم: می توانید با قرار دادن چیزی مانند سکو زیر پاهای خود، حالت چمباتمه را روی صندلی توالت فرنگی شبیه سازی کنید که باعث تخلیه کامل مدفوع از بدن می شود و به پاها و کمر فشار نمی آید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم، برای مقایسه و انتخاب بهترین نوع توالت، مقاله توالت ایرانی یا فرنگی کدام بهتر است در سایت دکترمهندس را مطالعه کنید.

چه کسانی باید از توالت فرنگی استفاده کنند؟

گرچه همه افراد در سنین مختلف می توانند از توالت فرنگی استفاده نمایند، اما برای گروه های زیر امری واجب و ضروری محسوب میشود.

  • سالمندان
  • افرادی که دچار مشکلات و آسیب های ناحیه کمر و پا هستند.
  • افرادی که دچار شکستگی از ناحیه پا شده اند.
  • افراد ضایعه نخاعی مانند جانبازان و معلولین و یا افرادی که دچار سانحه و یا تصادفات شدید شده اند.
  • خانم های باردار
  • افرادی که اخیرا عمل جراحی انجام داده اند.

برای مشاوره، انتخاب و خرید بهترین توالت فرنگی تاشو  با متخصصان دکترمهندس در ارتباط باشید.

انواع توالت فرنگی :

به طور کلی می توان این وسیله را به دو گروه توالت فرنگی سیار و توالت فرنگی ثابت تقسیم کرد.
برای اینکه بدانیم کدام یک از دو گروه ذکر شده بهتر می باشد، به معرفی ویژگی ها و مزایای آن ها می پردازیم.

۱- توالت فرنگی ثابت:

توالت فرنگی های ثابت خانگی به دلیل مواد به کار رفته در ساختشان، سنگین و بسیار مستحکم هستند و قابل جابجایی نیستند. جنس بدنه‌ این توالت ها از فایبر گلاس است و به صورت صندلی یا چهار پایه تولید می گردند. توالت های ثابت برای افرادی که عدم تعادل دارند و یا دچار سرگیجه می شوند، گزینه مناسبی می باشد. همچنین افراد سنگین وزن به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و نگرانی بابت شکستن قیف و صندلی نداشته باشند. استفاده از این توالت مشروط به داشتن فضای کافی در سرویس بهداشتی خود می باشد.

مزایای توالت فرنگی ثابت:

* استحکام و مقاومت بیشتر

* قابلیت استفاده برای وزن های سنگین

* عدم پوسیدگی پایه های آن

* احتمال شکستگی کمتر قیف

* طول عمر بیشتر

* کمتر پاشیدن آن به فضای اطراف و پاها

۲- توالت فرنگی سیار :

اگر مشکل فضای کم در سرویس بهداشتی منزل خود دارید، استفاده از توالت فرنگی تاشو میتواند بسیار کمک کننده و سودمند باشد. جنس بدنه این توالت فرنگی ها پلاستیکی می باشد و قیف این توالت ها به راحتی قابل تمیز کردن و تعویض می باشد. توالت فرنگی های تاشو را می توانید روی توالت ایرانی بگذارید و از آن استفاده نمایید. پس از استفاده می توان آن را جمع کرد و در گوشه ای از سرویس بهداشتی قرار داد.

این توالت ها در انواع تاشو دیواری، تاشو مبله و سیار تاشو طراحی و تولید می گردند.

مزایای توالت فرنگی تاشو:

* حمل و نقل آسان

* کم فضا گیر بودن

* قابل استفاده در حمام ، مسافرت و..

* راحتی در استفاده در مدل مبله به دلیل داشتن دسته

* تاشو و داشتن وزن کم

* عدم نیاز به نصب شیر آلات و هزینه های جانبی

توصیه تیم دکترمهندس به شما همراهان عزیز این است که با خواندن مقاله راهنمای خرید توالت فرنگی سیار اطلاعات بیشتری درمورد انواع توالت فرنگی بیاموزید و به این ترتیب مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

هنگام خرید یک توالت فرنگی خوب به‌ چه نکاتی باید توجه کرد؟

  1. بررسی فاصله توالت فرنگی با دیوار:

عملکرد صحیح توالت فرنگی منوط به داشتن فاصله ای صحیح تا دیوار است. توصیه می شود قبل از اقدام به خرید توالت فرنگی، فاصله‌ی لوله کشی و چاه تا دیوار را اندازه بگیرید. این فاصله استاندارو باید حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر باشد.

  1. بررسی اندازه پایه:

یکی دیگر از نکات مورد توجه هنگام خرید، بررسی اندازه پایه و ارتفاع توالت است. پایه ی یک توالت نقش مهمی برای حفظ تعادل و راحتی دارد. میزان استاندارد این پایه حدود ۴۰ سانتی متر است و این میزان برای افراد سالمند و افراد قد بلند مناسب است. بهتر است هنگام خرید، روی آن نشسته و از ارتفاع مناسب آن مطمئن شوید.

  1. بررسی مدل توالت فرنگی با توجه به قیمت:

انواع مختلفی از توالت فرنگی زمینی شامل توالت فرنگی یک تکه، توالت فرنگی دو تکه و دیواری وجود دارند. بدیهی است هر کدام از انها معایب و مزایای خود را دارد. اما باید در نظر بگیرید که چه میزان بودجه برای خرید این کار می خواهید صرف کنید.

  1. بررسی شکل نشیمنگاه:

لگن های توالت فرنگی به صورت گرد، بیضی شکل و مستطیلی ساخته می شوند. اینکه از کدام یک بخواهید انتخاب کنید، بسته به سلیقه هر فرد دارد. اما لگن های بیضی شکل با وجود داشتن ابعاد بزرگتر برای نشستن راحت تر هستند و سریع تر می توان آن را تمیز کرد.

  1. جنس توالت فرنگی:

همیشه در خرید هر وسیله توجه به کیفیت و جنس آن از نکات مهم و اصلی به شمار می رود. جنس توالت های فرنگی می توانند پلاستیکی و یا از سرامیک لعاب دار و یا چینی باشد. هرچه لعاب سرامیک بیشتر باشد، طول عمر و میزان کارایی بیشتر و گرفتگی لوله ها کمتر خواهد شد.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.