مواظب باشید دوز مصرف ویتامین D شما بیش از حد نیاز نباشد و مسموم نشوید – داستان مردی که به خاطر مصرف 400 برابر دوز درمانی ویتامین D، دچار استفراغ مزمن شده بود

0

پس از بستری شدن مردی در بریتانیا به خاطر مصرف تقریباً 400 برابر ویتأمین D توصیه شده روزانه، پزشکان در مورد مصرف دوز بیشتر از حد درمانی ویتامین D هشدار داده‌اند.

در حالی که مطالعات به فواید داشتن سطح نرمال ویتأمین D در طول همه‌گیری اشاره کرده‌اند، واقعیت این است که موارد مسمومیت با ویتامین D یا «هیپرویتامینوز D» در حال افزایش است.

پژوهشگران در نشریه BMJ Case Reports ، مورد یک مرد دچار مسمومیت با ویتامین D را در یک مقاله تشریح کرده‌اند.

آنها هشدار داده‌اند که از آنجا که نیمه‌عمر این وتیامین 2 ماه است، در صورتی که با آن مسموم شوید، علائم شما می‌تواند چند هفته ادامه پیدا کند.

موردی که پژوهشگران در مقاله بر روی آن تمرکز کرده بودند، مرد میانسالی بود که به به دلیل استفراغ مکرر، حالت تهوع، گرفتگی عضلات پا، وزوز گوش، درد شکم، خشکی دهان، افزایش تشنگی و اسهال در بیمارستان بستری شده بود.

علائم او تقریباً سه ماه طول کشیده بود و نزدیک به 13 کیلوگرم کاهش وزن پیدا کرده بود.

به طور مشخص، علائم حدود یک ماه پس از شروع یک رژیم غذایی شدید ویتامین با توصیه یک درمانگر تغذیه شروع شده بود.

البته او پیش از مشکل اخیر، مشکلات سلامتی متعددی از جمله سل، تجمع مایع در مغز، سینوزیت مزمن، مننژیت باکتریایی و تومور گوش داخلی داشت و به دنبال راهی برای درمان اضافی بود.

بر اساس توصیه‌های درمانگر تغذیه، او شروع به مصرف بیش از 20 مکمل ویتامین بدون نسخه، به شرح زیر کرد:

ویتامین D به میزان 150000 IU (نیاز روزانه 400 IU)

ویتامین K2 به میزان  100 میکروگرم (نیاز روزانه 100 تا 300 میکروگرم)

ویتامین سی

ویتامین B9 (فولات) 1000 میکروگرم (نیاز روزانه 400 میکروگرم)

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B6

امگا 3 2000 میلی گرم دو بار در روز (نیاز روزانه 200 تا 500 میلی گرم)

و ترکیبی از سایر ویتامین‌ها، مواد معدنی، و پروبیوتیک‌ها، و همچنین پودر بوراکس و کلرید سدیم.

هنگامی که علائم او شروع شد، او مصرف این ترکیب عجیب را متوقف کرد، اما علائم همچنان ادامه داشت.

آزمایش‌های خونی که پزشک این مرد انجام داد نشان داد که کلسیم خون به شدت بالا رفته (هیپرکلسمی) که یک عارضه جانبی رایج مصرف بیش از حد ویتامین D است. همچنین  سطح منیزیم و سطح ویتأمین D او ، هفت برابر بیشتر از مقدار نرمال بود.

آزمایش‌ها همچنین نشان داد که کلیه‌های او به درستی کار نمی‌کنند (که با توجه به غلظت بالای مواد معدنی و ویتامین‌هایی که مصرف می‌کرد، غیرمنتظره نبود.)

این مرد به مدت هشت روز در بیمارستان بستری شد و با مایعات داخل وریدی تحت درمان قرار گرفت. همچنین به او بیس فسفونات داده شد، دارو‌یی که به کاهش سطح کلسیم در خون کمک می‌کند. حتی دو ماه پس از ترخیص او از بیمارستان، سطح ویتامین D او همچنان بالا بود.

محققان می‌نویسند که مقادیر توصیه شده ویتامین D را معمولاً می‌توان از طریق خوردن یک رژیم غذایی خوب و همچنین از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست آورد.

خوشبختانه، مسمومیت با ویتامین D نسبتاً نادر است. اما با توجه به افرادی که در سال‌های اخیر از این مکمل استفاده می‌کنند، به‌ویژه زنان و کودکان، نویسندگان از مردم می‌خواهند که به علائم مسمومیت احتمالی با ویتامین D توجه کنند.

علائم می‌تواند شامل خواب آلودگی، استفراغ، یبوست، زخم معده، فشار خون بالا، ریتم غیر طبیعی قلب، بیماری التهابی چشم، سفتی مفاصل و مشکلات کلیوی باشد.

نویسندگان همچنین خواستار آگاهی عمومی و توجه به مواردی باشند که مردم بدون نسخه مکمل دریافت می‌کنند.

در مورد کمبود ویتامین D و شیوه درست تشخیص و درمان آن در «یک پزشک» بخوانید:

کمبود ویتامین D چه علائم و عوارضی دارد و چطور باید درمان شود؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.