روش های درمان دندان درد شبانه

0
رپورتاژ

دندان درد یکی از دردهای آزاردهنده است، به خصوص اگر این درد شب هنگام به سراغ انسان بیاید! برای رفع درد دندان در هنگام شب روش هایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

از مسکن ها استفاده کنید

یکی از سریع ترین روش ها برا کاهش درد دندان شبانه، استفاده از مسکن هایی مانند ایبوبروفن، استامینوفن و … است. البته این داروها تنها تا چند ساعت درد دندان را کاهش می دهند.

شستشوی دهان با محلول پر اکسید هیدروژن 3 درصد

محلول پراکسید هیدروژن سه درصد را برای چند دقیقه در دهانتان قرقره کنید. این محلول باعث از بین رفتن باکتری های بد دهان و در نتیجه کاهش مقطی درد دندان می شود.

از مواد غذایی حساسیت زا استفاده نکنید

برای وعده شام و قبل از خواب از خوردن غذاها و نوشیدنی های بسیار گرم و سرد اجتناب کنید. این مواد غذایی به دلیل دمای غیراستاندارد باعث تحریک و حساسیت دندان ها می شوند. همچنین مصرف مواد غذایی سفت و سخت مانند ته دیگ، آجیل و … نیز ممنوع می باشد.

از نخ دندان استفاده کنید

احتمال دارد دلیل درد دندانی شما گیر کردن مواد غذایی لابه لای دندان هایتان باشد. با کشیدن نخ دندان و مسواک می توانید این درد را کاهش دهید.

از کمپرس یخ استفاده کنید

کمپرس یخ را چندین دقیقه روی گونه و قسمتی که دندانتان درد می کند. قرار دهید. سرما به دلیل بی حس کردن ناحیه می تواند در کاهش دندان درد تا چندین ساعت موثر باشد.

از کمپرس گرم استفاده کنید

اگر دندان درد شما به دلیل التهاب دندان باشد، استفاده از کمپرس گرم می تواند در کاهش دندان درد موثر باشد.

از میخک استفاده کنید

به دلیل اینکه میخک دارای اوژنول است در بی حسی و کاهش درد دندان می تواند موثر باشد.

آب نمک قرقره کنید

مقداری نمک را در آب ولرم بریزید و به مدت چند ثانیه در دهانتان قرقره کنید. نمک باعث کاهش التهاب دندان، عفونت دندان و همچنین تسکین درد دندان می شود.

کمی سیر یا پیاز را بجویید

پیاز و سیر به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارند همانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کنند. به همین دلیل در کاهش سریع دندان درد می توانند موثر باشند.

چای کیسه ای را روی دندانتان قرار دهید

یک چای کیسه ای که سرد شده است را روی دندانی که درد می کند قرار دهید، این روش هم در تسکین دندان درد شبانه می تواند موثر باشد.

از خمیر دندان مخصوص دندان های حساس استفاده کنید

چنانچه فقط در هنگام خوردن غذاهای گرم و سرد دچار دندان درد می شوید؛ به احتمال زیاد دندان های شما حساس می باشند. شما می توانید با استفاده از خمیر دندان های مخصوص دندان های حساس از این درد خلاص شوید.

ترکیب عسل و دارچین معجزه می کند!

اگر کودک شما دچار دندان درد شبانه شده است و دسترسی به یک مرکز دندانپزشکی کودکان ندارید؛ بهترین راه حل استفاده از ترکیب عسل و دارچین است.

عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و دارچین خاصیت ضد التهابی و ترکیب این دو می تواند در تسکین درد دندان شبانه بسیار موثر باشد. برای تهیه این ترکیب 5 قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین ترکیب کنید و این مخلوط را روزی چندین بار روی دندانی که درد می کند بمالید.

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

در واقع بهترین راه حل برای خلاصی از دندان دردهای شبانه مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی است. چرا که تمامی روش های گفته شده یک روش موقتی برای درمان دندان درد شبانه است و شاید شما با کمک این روش ها تنها تا چند ساعت از شر درد دندان خلاص شوید؛ اما در صورت مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، متخصصین دندانپزشکی با بررسی علت درد دندان به صورت علمی و تخصصی اقدام به درمان قطعی آن می کنند.

علت دندان درد شبانه چیست؟

اکثر افراد برای یک بار هم شده درد دندان را تجربه کرده اند؛ اما دندان دردی که در طول شب احساس می شود بسیار آزاردهنده تر از دندان دردی است که در طول روز به سراغ افراد می آید! اما علت چیست؟

علت این اتفاق می تواند موارد بسیار زیادی باشد. اما در واقع رایج ترین علت درد دندان شبانه، افزایش فشار خون در طول شب می باشد. از جمله سایر علت های افزایش درد دندان در طول شب عبارتند از:

  • در هنگام خواب بیشترین جریان خون در سر قرار دارد؛ این مسئله می تواند باعث افزایش درد دندان در طول شب شود.
  • خوردن میان وعده های اسیدی و شیرین در طول شب می توانند این درد را افزایش دهند.
  • مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن غذاهای شیرین و اسیدی به مینای دندان آسیب وارد می کند و همین موضوع می تواند علت دندان درد باشد.
  • پوسیدگی و حفره هایی که در دندان ها تشکیل شده اند، می توانند عامل افزایش درد دندان در طول شب باشند.
  • یکی از دلایل افزایش درد دندان در طول شب عادت کردن به دندان قروچه است. دندان قروچه اصولا به صورت غیرارادی در هنگام خواب اتفاق می افتد. به همین دلیل متخصصین دندانپزشکی پیشنهاد می کنند که این افراد در هنگام خواب از محافظ دندان استفاده کنند.
  • و …

خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی شامل چه مواردی می شود؟

اورژانس دندانی به وضعیتی گفته می شود که باعث ایجاد درد، ناراحتی، از دست دادن عملکرد طبیعی دندان می شود و در صورت عدم درمان امکان بدتر شدن وضعیت وجود دارد. از جمله خدماتی که شامل اورژانس دندانپزشکی شبانه روزی می شود عبارتند از:

  • تشخیص علت و درمان دندان‌ درد؛
  • پر کردن دندان شکسته شده یا حفره دندان؛
  • ترمیم دندان های ترک خورده؛
  • ترمیم ترک مینای دندان؛
  • رسیدگی به مشکلات دندان مصنوعی یا ساخت آن؛
  • ترمیم شکستگی دندان و ریشه آن؛
  • ترمیم شکستگی های پیچیده دندان؛
  • کشیدن دندان؛
  • خدمات پروتز دندان؛
  • جراحی دندان؛
  • عصب کشی دندان؛
  • ارتودنسی دندان؛
  • دندانپزشکی کودکان؛
  • و بسیاری از خدمات درمانی و زیبایی دیگر که در این مراکز ارائه می شوند.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.