مرورگر درون برنامه‌ای اینستاگرام می‌تواند از شما جاسوسی کند!

0

مهندس سابق گوگل و محقق حریم خصوصی، فلیکس کراوس کشف کرد که متا – شرکت مادر اینستاگرام و فیس‌بوک- وقتی کاربران در اینستاگرام روی لینک‌های استوری کلیک می‌کنند، در مرورگر درون برنامه‌ای رفتار کاربران را رصد و پایش می‌کند.

کراوس یافته‌های خود را روز چهارشنبه در وب سایت خود منتشر کرد که شامل نمونه‌هایی از کد تزریق شده بود.

متا یک مرورگر درون برنامه‌ای سفارشی دارد که از آن در فیس بوک، اینستاگرام استفاده می‌کند و همین مرورگر درون‌برنامه‌ای دارای کدهای اضافی استو

کراوس ابزاری را توسعه داده که نشان می‌دهد اینستاگرام و فیس بوک تا ۱۸ خط کد جاوا اسکریپت را به وب سایت‌هایی که از طریق مرورگر‌های درون برنامه‌ای متا باز می‌شوند، اضافه می‌کند.

این «تزریق کد» ردیابی کاربر را ممکن می‌کند و محدودیت‌های ردیابی را که مرورگر‌هایی مانند کروم و سافاری دارند دور می‌زند.

این امر به متا اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساس کاربر را جمع‌آوری کند، از جمله کل کلیک‌هایش در سایتی که با مرورگر درون‌برنامه‌ای باز شده، انتخاب متن‌ها یا تصاویر صفحه و از همه مهم‌تر رمز عبور، آدرس و شماره کارت اعتباری‌اش (البته در صورتی که این کار را داخل همان مرورگر درون‌برنامه‌ای کرده باشد.)

سخنگوی متا در بیانیه‌ای به گاردین گفته که این شرکت کاری را انجام نمی‌دهد که کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک قبلاً به آن رضایت نداده باشند.

«ما عمداً این کد را برای احترام به انتخاب‌های مردم در پلتفرم‌هایمان ایجاد کردیم. این کد به ما امکان می‌دهد قبل از استفاده از آن برای اهداف تبلیغاتی یا اندازه‌گیری، داده‌های کاربر را جمع‌آوری کنیم.»

به گزارش سایت The Conversation، داده‌ها در واقع کالای اصلی مدل کسب‌وکار شرکت متا هستند و مقدار داده‌ای که متا می‌تواند با تزریق کد رهگیری به وب‌سایت‌های  ثالث که از طریق برنامه‌های اینستاگرام و فیس‌بوک باز می‌شوند جمع‌آوری کند، برای این شرکت ارزش نجومی دارد.

با این حال، این مدل کسب‌وکار مدتی است که به شدت مورد تهدید واقع شده. چون اپل مالک سافاری، گوگل مالک کروم و مرورگر فایرفاکس همگی فعالانه محدودیت‌هایی را بر توانایی متا برای جمع‌آوری داده‌ها اعمال کرده‌اند.

سال گذشته، به‌روزرسانی iOS ۱۴.۵ اپل همراه با الزامی بود که همه برنامه‌های فروشگاه برنامه اپل باید اجازه صریح کاربران را برای ردیابی و جمع‌آوری داده‌هایشان از اپلیکیشن‌های را دریافت کنند. متا صریحاً مخالف این امر بود و ظاهرا به همین خاطر سالانه ۱۰ میلیارد دلار دچار ضرر شد.

مرورگر سافاری اپل یک تنظیم پیش‌فرض را برای مسدود کردن همه کوکی‌های شخص ثالث اعمال می‌کند. گوگل همچنین به زودی کوکی‌های شخص ثالث را حذف خواهد کرد، در حالی که فایرفاکس به طور مشابه ویژگی «محافظت کامل از کوکی‌ها» برای جلوگیری از ردیابی صفحات را دارد.

پس از اعمال محدودیت‌هایی در ردیابی گسترده داده‌های کاربر توسط مرورگر‌های خارجی، پاسخ متا ایجاد مرورگر درون برنامه‌ای خود بود که این محدودیت‌ها را لغو کند.

با این حساب باید چه کنیم؟

یک راه این است که وقتی لینکی در استوری دیدیدم، انتخاب کنیم که به جای مرورگر درون‌برنامه‌ای با مرورگر اصلی‌مان مانند سافاری یا کروم باز شود.

راه دیگر این است که فقط صفحه باز شده در مرورگر داخل برنامه‌ای را بخوانیم و با آن هیچ کلیک اضافه نکنیم و مخصوصا هیچ فرمی به خصوص فرم‌های دارای اطلاعات شخصی و بانکی را پر نکنیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.