بهترین تشک برای زخم بستر و کمک به بهبود آن کدام است؟

0

رپورتاژ

دلیل ایجاد و تشدید زخم بستر بهترین راهنمای انتخاب تشک برای مقابله با آن است. اگر به مدت طولانی روی زمین یا تخت خواب بمانید مانند بیمارانی که از قطعی نخاع رنج می برند، فشار وارد شده به پوست، نقطه استارت تخریب پوست و رخ نمایی زخم فشاری است. پس باید به دنبال تشکی باشیم که بتواند از بدن پشتیبانی خوبی داشته باشد، با شکل بدن فرم بگیرد و فشار را به خوبی خنثی کند.

در این حالت برای پیشگیری بهترین گزینه استفاده از تشک طبی از جنس فوم های مدرن لاتکس و مموری فوم  در تخت خواب می باشد. البته اگر به زخم بستر مبتلا شده باشید، علاوه بر تمرکز روی تشکی که فشار را خنثی کند، باید به قابلیت گردش هوای مناسب و خنک بودن تشک نیز برای عدم عرق سوز شدن و تشدید درد زخم، دقت داشته باشید.

چنانچه در تصمیم گیری خود از انتخاب تشک طبی مناسب برای زخم بستر سردرگم هستید، اصلا نگران نباشید. ما اینجا علاوه بر روشن سازی بحث زخم بستر، بهترین تشک های مناسب برای پیش گیری یا تسریع دوره درمان این بیماری پوستی را بررسی کرده ایم.

تعریفی از تشک طبی و زخم بستر را ببینیم تا راز ارتباط این دو مورد را کشف و درک کنیم

تعریفی از زخم بستر و دلیل ایجاد این لکه ی غریب روی پوست

زخم بستر (Bed sore) که آن را با زخم فشاری نیز فرا میخوانند یک ضایعه و تخریب سلولی در پوست و بافت زیر آن است. علت اصلی ایجاد این بیماری تداوم فشار روی پوست برای مدت طولانی است. البته عموما زخم بستر در قسمت هایی از پوست ایجاد می شود که یک لایه ضخیم پوستی روی قسمت برجسته استخوان قرار دارد مانند پاشنه پا. اغلب برای بیمارانی که روی ویلچر می نشینند یا بیش از 70 درصد وقت شبانه روز را روی تخت خواب استراحت می کنند خطر ابتلا به این عارضه را با خود به دوش می کشند؛ پس تشک مناسب دربستر استراحت این عزیزان یک مورد کلیدی برای مقابله با این بیماری است.

اغلب افراد مسن با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و دقت داشته باشید که افرادی که به هر علتی نمی توانند جابجا شوند و باید در بستر خود استراحت کنند، باید راه های پیشگیری از این بیماری و فراهم کردن تخت خوابی با تشک مناسب را کاملا جدی بگیرند.

تعریفی از تشک طبی یا ارتوپدی و قدرت آن در مقابله با زخم بستر

تحت فشار بودن قسمت های پوستی برجسته روی نشیمنگاه برای مدت طولانی عامل اصلی زخم بستر بود و تشک طبی با کیفیت با خنثی سازی این فشار در برابر ایجاد زخم های فشاری قد علم می کند. همانطور که در مقاله “تشک طبی چیست” به آن پرداختیم؛

تشک ارتوپدی نوعی تشک است که از مفاصل، ستون فقرات و گردن پشتیبانی می کند، اما چگونه؟ دقیقا با توزیع فشار خواب روی نواحی برخورد با تشک و فرم گرفتن تشک با بدن هنگام خواب. تشک های ارتوپدی معمولاً برای افرادی که هنگام خواب در مفاصل و کمر خود درد حس می کنند، افرادی که در دوران نقاهت فعال پس از آسیب هستند، افراد سالمند، بیمار و ورزشکاران، کودکان و دیگر افرادی که به سلامت خواب اهمیت ویژه ایی دارند، پیشنهاد می شود.

و از مزایای آن که به جلوگیری و ترمیم زخم بستر کمک می کند، شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی عالی از کمر و گردن و تراز نگه داشتن ستون فقرات با مهره های گردن هنگام دراز کشیدن (حمایت فیزیولوژیکی)،
  • ارائه خواب راحت و آرامش بخش به واسطه توزیع مناسب فشار بدن که منجر به بهبود گردش خون نیز می شود،
  • و در صورتی که با کیفیت مناسب و از فوم هایی مانند مموری فوم و لاتکس تولید شده باشد، قطعا گردش هوای مناسب و خوابی بدون استرس ارائه خواهند داد.

در نتیجه یک تشک طبی خوب که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم، با فرو رفتن نقاط فشار مضاعف از برجستگی های بدن و قالب شدن با فرم بدن، فشار را خنثی کرده و گردش خون را تسهیل می کند و در نتیجه تمام سلوهای پوستی سالم خواهند ماند و هیچ عفونتی رشد نخواهد کرد.

4 مدل از بهترین تشک برای مقابله با زخم بستر

حال که با تعریف زخم بستر و تاثیر بسزای تشک در جلوگیری و رفع آن آشنا شده اید، وقت آن است که چند نمونه از تشک هایی که می توانید به آنها اعتماد کنید رامعرفی کنیم.

تشک های طبی لاتکس

تکنولوژی لاتکس یکی از معتبر ترین مواد برای ساخت انواع تشک طبی استاندارد می باشد. برند دانلوپیلو آلمانی محصولات کاملا با کیفیت را در بازار جهانی عرضه می کند و نمونه هایی از آن را می توانید در بازار آنلاین ایران مانند کالای خواب فروشگاه ژرمن کالا یافت کنید.

مزایای تشک های لاتکس در برابر زخم بستر شامل موارد زیر است:

  • فوم لاتکس تزریق شده با ژل در این تشک ها و وجود منافذ گردش هوا، بستر خنک تری را ارائه میدهد؛
  • هسته مرکزی از فوم لاتکس با چگالی بالا برای توزیع وزن و فشار بدن بسیار مناسب عمل می کند؛
  • پوشش و کاور های ضد باکتریال و قابل شستشو از ویژگی برند های محبوب تولید تشک مانند دانلوپیلو است؛
  • و عایق حرکتی عالی هستند، یعنی حرکت شریک خواب باعث حرکت شدید شما و تشدید درد زخم های فشاری نمیشود.

تشک های بادی مواج

تشک های سلولی یا تخم مرغی مواج که با یک پمپ کوچک و لایه هایی که هوا پر می شوند نیز گزینه مناسبی برای ترمیم زخم بستر هستند. البته عموما از این تشک ها در بیمارستان استفاده می شود و برای فردی که به این عارضه دچار شده است، با کاهش فشار روی نقاط آسیب دیده و بهبود گردش خون، به ترمیم سریعتر بیمار کمک می کند.

خنک نگه داشتن بستر استراحت بیمار و توزیع فشار بدن روی تشک، دو خاصیت اصلی این تشک برای افرادی است که به زخم بستر دچار شده اند. البته این تشک گزینه مناسبی برای پیشگیری از این بیماری پوستی نیز می باشد.

تشک های طبی مموری فوم

مموری فوم نیز روش های مبارزه مشابهی با تشک لاتکس در مقابل زخم بستر دارد. البته قابلیت گردش هوا در این مدل تشک ها کمتر از لاتکس بوده و در عوض توانایی قالب شدن متناسب با شکل بدن در این مدل ها قوی تر است. در نتیجه در خنثی سازی فشار روی نقاط حساس پوستی و کمک به گردش خون، نقش مثبتی را بازی می کنند.

البته برای گردش هوای بهتر تشک های مموری فوم جهت ارائه بهتر خاصیت ضد تعریق بودن در مقابل زخم بستر، مدل های ترکیبی آن با مدل هیبریدی (تشک با فنر پاکتی منفصل) می تواند گزینه مناسبی باشد.

برند های خارجی Saatva، Dunlopilo و winkbed دارای بهترین مدل های ترکیبی تشک طبی هستند.

خلاصه مطلب

باید بدانید تلاش برای یافتن بهترین تشک برای جلوگیری از زخم بستر می تواند چالش برانگیز باشد. مهمترین خاصیتی که یک تشک خوب در مقابل زخم بستر باید داشته باشد، کاهش فشار است. این ویژگی در تشک های طبی اصلی لاتکس و مموری فوم و همچنین تشک های بادی بیمارستانی مانند انواع مواج آن پشتیبانی شده و از ایجاد تنش استخوان و پوست در نقاط فشار جلوگیری می کند.

نکته پایانی که در رابطه با خرید تشک طبی باید به آن دقت کنید این است که تشک برای زخم بستر نباید حرکت بیمار را محدود و سخت کند. باید به فرد بیمار اجازه دهد موقعیت خود را به راحتی و به طور منظم تغییر دهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5