سفر به کیش، جزیره‌ای متفاوت در قلب آسیا

0
رپورتاژ

کیش، جزیره‌ای متفاوت در قلب آسیا، هر روز گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. این جزیره به‌قدری زیبا و جذاب است که از قدیم‌الایام به مروارید خلیج‌فارس معروف می‌باشد. سواحل آرام آن پوشیده از ماسه‌های مرجانی بوده که در زیر نور خورشید می‌درخشند و منظره‌ای منحصربه‌فرد و جذاب را ایجاد می‌کنند. آب‌های شفاف ساحلی آن، این امکان را به شما می‌دهند تا به عمق اقیانوس نگاه کنید و حرکت زیبای ماهی را نیز تماشا کنید.

در ادامه شما را با این جزیره بیشتر آشنا می‌کنیم تا مطمئن شوید با خرید تور کیش و یا رزرو هتل کیش یکی از بهترین خاطرات خود را رقم خواهید زد.

معرفی جزیره کیش

جزیره کیش، یکی از جزیره‌های خلیج‌فارس و از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است که از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان محدود می‌شود. کیش، یکی از جزیره‌های زیبا و گردشگری خاورمیانه است.

این جزیره در بین 10 جزیره زیبای جهان قرار دارد و جزو 10 مقصد پربازدید در خاورمیانه است. چشم‌اندازهای زیبای آن، هرساله میلیون‌ها دوستدار طبیعت و دریا را به‌سوی خود جذب می‌کند.

با خرید تور کیش از وب‌سایت 3 کلیک، به این جزیره افسانه‌ای در کنار دوستان خود سفر کنید و از مزایای یک تور مسافرتی بهره‌مند شوید. همچنین قیمت تور کیش معمولاً نسبت به سفرهای انفرادی کمتر است.

آب‌وهوای کیش

کیش به دلیل شرایط جغرافیایی دارای آب‌وهوای بسیار گرم است. میانگین دمای سالانه این جزیره شگفت‌انگیز، 24 درجه سانتیگراد است. در واقع تابستان‌های این جزیره بسیار طولانی می‌باشد و گاهی رطوبت در آنجا به 95 درصد نیز می‌رسد؛ بنابراین می‌توان گفت بهترین ماه برای سفر و اقامت در کیش بین دی تا اردیبهشت است که می‌توان از سرمای سایر نقاط ایران فرار کرد و به هوای خنک کیش پناه برد.

تورهای مسافرتی متنوعی در این زمان عرضه می‌شوند که باتوجه‌به شرایط خود می‌توانید یکی از آنها را تهیه کنید.

کیش مقصدی جذاب

جدا از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آنجا، این جزیره با داشتن سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی مانند سافاری، کارتینگ، پاراگلایدر، بانجی جامپینگ و غیره به مقصدی محبوب برای گردشگرانی تبدیل شده است که به تفریحات هیجان‌انگیز علاقه دارند.

در زیر لیستی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره آرامش‌بخش را مشاهده می‌کنید. در ادامه به طور کامل‌تر این مقاصد را به شما معرفی می‌کنیم تا مطمئن شوید رزرو یک تور به کیش ارزش زیادی دارد.

  • کشتی یونانی
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • شهر باستانی حریره
  • تماشای لاک‌پشت‌های دریایی کیش
  • درخت انجیر معابد کیش
  • پارک دلفین کیش
  • پارک آبی اقیانوسی

جاذبه‌های تاریخی

بازدید از این جاذبه‌ها همراه با تور و یک تور لیدر، بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد.

کشتی یونانی

کشتی یونانی یا کشتی کوالا اف از سال 1966 میلادی در سواحل جنوب غربی کیش لنگر انداخته است. این کشتی باری هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان بازگردد، در این جزیره به گل نشست. خدمه آن پس از ترک کشتی آن را آتش زدند؛ به همین علت سوخته است.

درگذشته با غواصی و قایق‌سواری، بازدید از داخل کشتی یونانی امکان‌پذیر بود. اما متأسفانه در حال حاضر به دلیل فرسایش کشتی این برنامه لغو شده است و فقط می‌توان آن را از دور مشاهده کرد.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز، یک قنات باستانی ۲۵۰۰ساله است. این تونل‌ها چندین مایل امتداد دارند و به همین علت کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی کرده‌اند.

امروزه در این قنات زیبا، غرفه‌های صنایع‌دستی و چایخانه‌های سنتی و مدرن را، به‌جای آب‌های زیرزمینی مشاهده خواهید کرد. همچنین دارای موزه‌ای است که در آن می‌توان وسایلی با اهمیت تاریخی پیدا کرد.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره متعلق به قرن هشتم است و در بخش مرکزی و شمالی این جزیره قرار دارد. اگرچه امروزه بخش زیادی از آن دست‌نخورده باقی نمانده است، اما ویرانه‌های آن حاکی از منطقه‌ای پررونق و زیبا هستند.

جاذبه‌های طبیعی کیش

همراه با یک گروه پرانرژی به سراغ این جاذبه‌ها بروید و خاطرات تکرارنشدنی را همراه با دوستان خود در تور مسافری‌تان بسازید.

درخت انجیر معابد کیش

درخت انجیر معابد که «لور» نیز نامیده می‌شود، قدیمی‌ترین و مهم‌ترین درخت جزیره کیش است که در شمال این جزیره و منطقه‌ای به نام دره پرتغالی‌ها وجود دارد.

درخت انجیر معابد در نظر بومیان منطقه، تنها گیاهی با قدمت ۶۰۰ساله نیست؛ آنان این درخت را مقدس و باقدرت فوق طبیعی می‌دانند. مردم با بستن پارچه‌هایی بر روی شاخه‌های آن، آرزو می‌کنند و باور داند خواسته‌هایشان برآورده می‌شود. البته اخیراً حصاری دور درخت کشیده و بیشتر گره‌ها را بازکرده‌اند تا بیش از این، به‌سلامت کهن‌سال‌ترین درخت جزیره آسیب وارد نشود.

لاک‌پشت‌های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه‌های اسفند و مرداد، لاک‌پشت‌های دریای برای تخم‌گذاری بیرون می‌آیند. سواحل کیش به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا این لاک‌پشت‌های غول‌پیکر را که روی امواج اقیانوسی به داخل آب شنا می‌کنند، تماشا کنند.

ساحل مرجان

ساحل مرجان در ضلع شرقی جزیره قرار دارد و به‌خاطر مرجان‌های زیبایی که در آن یافت می‌شود این‌گونه نام‌گذاری شده است. این ساحل، مکان بسیار محبوبی برای تماشای طلوع خورشید است. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی دریایی، نیز در آنجا واقع شده است.

آب دریا در نزدیکی ساحل کاملاً شفاف است و می‌توانید کف اقیانوس را به‌راحتی ببینید. شفافیت آب به‌خاطر مرجان‌هاست که آب را تصفیه می‌کنند.

در ساحل مرجان، ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درخت نارگیل وجود دارد. این ساحل به دلیل داشتن آلاچیق‌های متعدد و امکانات رفاهی، به‌عنوان پارک محلی نیز استفاده می‌شود.

جاذبه‌های تفریحی

در ادامه دو مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های تفریحی کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش یک پارک 100 هکتاری است. 47 گونه پرنده و حیوان در این پارک وجود دارد. منطقه‌ای بسیار عظیم بوده که انواع پرندگان آزادانه در حال پرواز یا گردش هستند. پرندگانی مانند عقاب، پلیکان، فلامینگو، طاووس، توکان و شترمرغ در این پارک وجود دارد.

در پارک دلفین‌ها، شما  می‌توانید اجرای حرکات آکروباتیک توسط دلفین‌ها را ببینید. جالب است بدانید که دلفین‌های آنجا حتی می‌توانند برای شما نقاشی بکشند و کودکان با این موجودات باهوش شنا کنند و خاطره فراموش‌نشدنی در جزیره کیش بسازند.

پارک آبی اقیانوسی

پارک روباز آبی اوشن با مساحت 5.6 هکتار، اولین پارک آبی روباز ایرانی برای بانوان است.

پارک آبی اوشن یا همان اقیانوس کیش جدیدترین، هیجان‌انگیزترین و پرماجراترین تفریح آبی جزیره کیش است.

پارک آبی اوشن در منطقه قرار دارد که پرواز هرگونه هواپیما، هلیکوپتر و … در آن ممنوع است. همچنین ساختمان بلندی نیز در اطراف آن وجود ندارد تا بانوان به‌راحتی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

خرید تور کیش

سفر به کیش ما را به انواع مکان‌ها می‌برد: تاریخی، اقیانوسی، طبیعی و غیره. این جزیره که توسط هاله‌ای آبی و زیبا احاطه شده است، دل هرکسی را به‌سوی خود جذب می‌کند. گیاهان و جانوران عجیب‌وغریب، اقیانوس آبی فیروزه‌ای، مناظر شگفت‌انگیز غروب خورشید، ساحل مرجان در زیر نور ماه، شور و اشتیاق زیادی را در هرکسی ایجاد می‌کند تا دست به خرید تور کیش بزند. برای خرید یک تور مطمئن و عالی کیش می‌توانید از وب‌سایت 3 کلیک استفاده کنید.

در آخر

امیدواریم به‌اندازه کافی شما را قانع کرده باشیم تا با خرید تور کیش به این جزیره معرکه سفر کنید. با رزرو تور کیش و یا حتی تور لحظه آخری کیش با پایین‌ترین قیمت تور و بهترین نرخ پرواز، در این وب‌سایت تنها سه کلیک تا کیش فاصله دارید. به یاد داشته باشید جزیره کیش متفاوت‌ترین جزیره در قلب آسیا است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.