جیسون آلن با یک اثر هنری تولید شده با هوش مصنوعی، برنده جایزه نخست مسابقه هنر‌های زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو شد و خشم بسیاری از هنرمندان را برانگیخت!

0

مردی که در یک مسابقه هنر‌های زیبا با استفاده از تصویری که با یک تولیدکننده متن به تصویر با هوش مصنوعی (AI) تولید شده بود، برنده شد، علیرغم انتقاد‌ها از پیروزی خود ابراز پشیمانی نکرد.

آلن با انتشار پستی با نام مستعار Sincarnate در Discord گفت که “خبر هیجان انگیزی” در مورد پروژه شخصی خود دارد که با تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی Midjourney انجام داده است.

او نوشته مدتی بود که با هوش مصنوعی Midjourney کار می‌کرد و آموزن و خطا می‌کرد و پس از چند هفته تنطیم دقیق سه اثر برتر خود را انتخاب کرد و آنها را را روی بوم چاپ کرد.

او البته برای افزایش وضوح و مقیاس عکس‌ها از از نرم‌افزار هوش مصنوعی گیگاپیکسل، استاده کرد.

سپس او در مسابقه هنر‌های زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو (دسته هنر‌های دیجیتال) شرکت کرد و در کمال شگفتی برنده جایزه نخست شد.

آلن به وضوح بیان می‌کند که می‌خواست از Midjourney در یک موضوع رقابتی استفاده کند و گفت: «[من] نمی‌توانستم بیشتر از این هیجان‌زده باشم که با قطعه اثری مورد علاقه‌ام برنده شدم: Theatre d’Opera Spatial. »

اثر او، Theatre d’Opera Spatial، اثری خیره‌کننده که به نظر می‌رسد یک دادگاه عالی از دنیایی دیگر را به تصویر کشید است. Midjourney به‌جای سبک‌های پاک‌تر DALL-E 2 و Stable Diffusion، تصاویری بدبینانه‌تر و تاره و تیره ایجاد می‌کند.

علیرغم خوشحالی آلن از برنده شدن در مسابقه، منتقدان آنلاین به سرعت اعتراض کردند.

آنها انتظار داشتند که صفر تا صد یک اثر تخیلی یا دجیتال را شخصی با ذهنش و بدون کمک یک الگوریتم بسازد. یکی نوشته: ما در حال تماشای مرگ هنر هستیم. اگر مشاغل خلاق از دست ماشین‌ها در امان نباشند، حتی مشاغل با مهارت بالا نیز در خطر منسوخ شدن هستند.

آلن با اعتراف به این که می‌دانست کاری که در پیش گرفته جنجالی خواهد شد، اذعان کرده که پشیمان نیست و عزمش دوچندان خواهد شد.

“چقدر جالب است که ببینیم چگونه این همه افرادی در توییتر که مخالف هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند، اولین کسانی هستند که با بی‌اعتبار کردن عنصر انسانی، انسان را زیر اتوبوس می‌اندازند! آیا این به نظر شما ریاکارانه است؟ » او در Discord خود این را نوشته.

آلن می‌گوید که منتقدان هنر را با روش خلق آن قضاوت می‌کنند و در نهایت هنر خلق شده توسط هوش مصنوعی پذیرفته خواهد شد.

«آیا کار این هنرمند باید متفاوت از هنرمند دیگری که همان اثر را «به طور معمول» خلق کرده است ارزیابی کرد؟ من می‌دانم که در نهایت چه خواهد شد، آن‌ها به سادگی می‌خواهند یک دسته مسابقه “هنر هوش مصنوعی” ایجاد کنند برای ماها.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5