اپلیکیشنی برای حل کردن مشکلات حقوقی مردم

0

اگر قادر به تقبل هزینه‌های یک وکیل نیستید، یک وکیل برای شما تعیین می‌شود، درست است؟ نه در دادگاه‌های مدنی ایالات متحده. از هزینه‌های حقوقی بالا تا کاغذبازی‌های گیج‌کننده و وکلای گران، این می‌تواند دشوار باشد که موضوعات مدنی را حل و فصل کرد.

کارآفرینی به نام روهان پاوولوری، با اپلیکیشنی که مردم را قادر به حل مشکلات حقوقی‌شان می‌سازد، برای ساده‌سازی فرآیندهای دست‌وپاگیر حقوقی تلاش می‌کند.


می‌خواهم با گفتن داستان دنیل شروع کنم. وقتی دنیل دانشجوی سال آخر کالج بود، پدرش از دنیا رفت، که مادرش را بدون راهی برای حمایت از خود تنها گذاشت. پس دنیل مجبور بود از کالج انصراف دهد و سه شغل باریستا، متصدی بار و شستن ماشین را شروع کند. دنیل از این سه شغل، سالانه ۲۳ هزار دلار درآمد داشت، که آنقدر زیاد نبود، اما این امکان را به او می‌داد که غذا و سرپناه خود و مادرش را تأمین کند. و برای دنیل، این کافی بود. اما یک روز صبح زود، وقتی دنیل از یکی از کارهایش به سمت خانه رانندگی می‌کرد، یک گوزن به جلوی ماشینش پرید. او از جاده منحرف شد و با یک انبار تصادف کرد. و دنیل درست به خاطر ندارد که بعدش چه اتفاقی افتاد، اما وقتی چند ساعت بعد در یک بیمارستان به هوش آمد، یک دکتر به او گفت که ساقه مغز و مهره C1 او آسیب دیده است. خبر خوب این بود که دنیل بیمارستان را زنده ترک می‌کرد. اما خبر بد این بود که هزینه درمان دنیل ۵۵ هزار دلار شده بود.

حالا، دنیل برای دو سال به سختی تلاش کرد تا این بدهی را پرداخت کند، اما این غیرممکن بود. بازپرداخت ۵۵ هزار دلار هزینه درمان برای دنیل غیرممکن بود، وقتی فقط ۲۳ هزار دلار در سال درآمد داشت. احساس درماندگی می‌کرد. یک تصادف عجیب، دنیل را در معرض بی‌خانمانی، گرسنگی و فقر قرار داده بود. و وقتی خود را جای دنیل بگذارید، ورشکستگی یک راه نجات است. ورشکستگی یک ابزار حقوقی قدرتمند است که به شما امکان معافیت از بازپرداخت بدهی و ورود مجدد به اقتصاد را می‌دهد. وضعیت اضطراری پزشکی، از دست دادن شغل، طلاق. این‌ها شوک‌های مالی هستند که شاید برای هر یک از ما اتفاق بیافتند. و وقتی برای زندگی، منتظر دستمزد بعدی هستید و مانند بسیاری از آمریکایی‌ها، پس‌انداز زیادی ندارید، یک شوک مالی می‌تواند زندگی‌تان را نابود کند. ورشکستگی به شما یک شانس مجدد می‌دهد.

اما وقتی دنیل رفت که یک وکیل ورشکستگی پیدا کند، او مانند بسیاری از دیگران که درخواست ورشکستگی می‌کنند، فهمید که این برایش ۱,۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. او اینقدر پول نداشت. چه طنز بی‌رحمانه‌ای. در آمریکا، ۱,۵۰۰ دلار برایتان هزینه دارد تا به دادگاه بگویید که هیچ پولی ندارید. وقتی به دادگاه می‌روید، همه از قاضی تا منشی تا خود فرم‌ها به شما می‌گویند که یک وکیل پیدا کنید، صرف نظر از این که چقدر کم پول داشته باشید.

یکی از بزرگترین بی‌عدالتی‌های حقوق مدنی در آمریکا این است که ما در قانون، حقوق برابر نداریم. حقوق برابر داریم، اگر بتوانید هزینه یک وکیل را پرداخت کنید. اگر از خانه و یک رابطه آزارگرانه بیرون انداخته شده باشید یا به ورشکستگی نیاز داشته باشید، در بسیاری از پرونده‌های مدنی، حق دسترسی به وکیل رایگان را ندارید. و چون حتی نزدیک به مقدار موردنیاز وکیل رایگان یا کمک‌های حقوقی وجود ندارد، از هر پنج آمریکایی کم‌درآمد، چهار نفر نمی‌توانند کمک حقوقی موردنیاز خود برای دسترسی به حقوق قانون مدنی را دریافت کنند.

چهار سال پیش، من به راه‌اندازی یک سازمان کمک کردم برای مبارزه برای یک حق مدنی جدید در آمریکا، حق حل و فصل مشکل حقوقی شما وقتی توان پرداخت به وکیل را ندارید. ما با ورشکستگی شروع کردیم. سازمان غیرانتفاعی ما، Upsolve یک اپلیکیشن برای کمک به درخواست ورشکستگی مردم به صورت رایگان توسط خودشان ساخت. افرادی مانند دنیل. اپلیکیشن ما از مردم می‌خواهد سؤالاتی درباره وضعیت مالی خود به زبانی که می‌فهمند پاسخ دهند و سپس از این اطلاعات برای کمک به پر کردن فرم‌هایشان استفاده می‌کند.

سال گذشته، دنیل از Upsolve برای درخواست ورشکستگی استفاده کرد به تنهایی و مجانی. او نامه نهایی‌اش را از دادگاه گرفت که او را از پرداخت بدهی درمانش معاف می‌کرد، درست پس از روز کریسمس. امروز، دنیل پردرآمدترین شغلی که داشته است را دارد و در حال تمام کردن تحصیلاتش است.

فرصت‌های بسیار زیادی برای ایجاد یک نظام حقوقی عادلانه‌تر وجود دارند از طریق توانمندسازی مردم برای رفع مشکلات حقوقی آن‌ها هر زمان که ممکن باشد. این به خصوص در حوزه‌های غیرمناقشه‌آمیز قانون صدق می‌کند، مواردی مانند ورشکستگی بدون دارایی، طلاق توافقی و ناتوانی تأمین اجتماعی.

اما دو مانع اصلی در این راه وجود دارند. اولی پیچیدگی حقوقی است. ما فرم‌هایمان را در دادگاه‌ها برای وکلا طراحی کرده‌ایم، نه افراد معمولی. بسیاری از فرم‌های حقوقی مانند آزمون‌های ادبیات مدرن هستند. وقتی نتوانید آن‌ها بفهمید، نمی‌توانید به حقوقتان دسترسی داشته باشید. هر ساله، فرم‌ها، دادگاه‌ها و فرآیندهایی با طراحی ضعیف زندگی، آزادی و دارایی‌های میلیون‌ها آمریکایی را سلب می‌کنند. پیچیدگی حقوقی یک بی‌عدالتی حقوق مدنی است. برای حل این مشکل، در ابتدا باید در دادگاه‌ها آزمایش کاربر اولیه بخواهیم و همچنین بازنگری فرضیات در حوزه‌های قانون فقر که همه قادر به تأمین هزینه‌های وکیل باشند.

دومین مانع، فرهنگ بسته است. ما از جانب برخی مردم با مقاومت مواجه شدیم افرادی که باور دارند شما به وکیل نیاز دارید صرف نظر از مشکل حقوقی که دارید. تصور کنید باید به دکتر مراجعه می‌کردید برای درمان یک سردرد ساده قدیمی به جای این که بتوانید از داروخانه محل «ادویل» بخرید. این که به یک فرد فقیر بگویید برو وکیل پیدا کن وقتی او به وضوح از عهده هزینه‌اش بر نمی‌آید ناآگاهانه، تهدیدآمیز، ناعادلانه و نادرست است. یک بی‌عدالتی نژادی نیز است. جوامع رنگین‌پوست به صورت نامتناسبی قادر به تأمین هزینه‌های حقوقی موردنیاز برای دسترسی به حقوق مدنی خود نیستند. بسیاری از هزینه‌های حقوقی مانند مالیات‌های سرانه امروزی هستند. وقتی قادر به پرداخت هزینه‌ها نباشید، نمی‌توانید به حقوق‌تان دسترسی داشته باشید.

و ما باید یک تصمیم بگیریم درباره این که می‌خواهیم نظام قضایی ما چقدر باز و برابر باشد. تنها راهی که از طریق آن می‌توانیم حقوق برابر در آمریکا داشته باشیم، این است که از شر این آزمون‌های ادبیات مدرن و مالیات‌های سرانه‌ای که بر نظام حقوقی و دادگاه‌هایمان حاکم‌اند، خلاص شویم. ما در آمریکا به یک حق مدنی جدید نیاز داریم، حق رفع مشکل حقوقی‌مان وقتی نمی‌توانیم هزینه یک وکیل را پرداخت کنیم. چون در آمریکا، قرار است حقوق ما غیرقابل‌انکار باشند، قرار است به صورت برابر از ما محافظت شود، و همه ما شایسته یک شانس در زندگی، آزادی و جستجوی شادی هستیم، چه توان پراخت هزینه‌های حقوقی را داشته باشیم و چه نداشته باشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.