شبکه‌های اجتماعی و انتخابات 2020 آمریکا: حل مشکلات سال 2016 اما مواجهه با مشکلات جدید

0

همان طور که پیشبینی می‌شد اعلام نتایج انتخابات 2020 آمریکا به درازا کشیده است. در شبکه‌های اجتماعی هم غوغایی برپا شده.

شبکه‌های اجتماعی در سال 2016 متهم شده بودند که ابزاری برای انتشار سریع و همگانی اخبار کاذب یا فیک نیوز شده‌اند، پس امسال تمهیداتی برای رفع این مشکل اندیشیده بودند، تا حدی که سعی می‌کردند که به کاربران هشدار دهند که ممکن است توییت‌های نامزدهای انتخابات درست نباشند.

در این چند وقت توییتر در صدر شرکت‌هایی بوده که با روند ترامپ در اتهام‌زنی (هر چند بررسی‌نشده) موافق نبوده. اما از آن سو برای مثال وقتی در اینستاگرام جو بایدن هم در پستی نوشته بود که در مسیر پیروزی قرار گرفته، باز اینستاگرام، به صورت متنی روی عکس منتشر شده، هشدار احتمال نادرست بودن مطلب را قرار داد.

به سال 2016 برمی‌گردیم: بعد از اینکه نتیجه انتخابات اعلام شد  معلوم شد به صورت غیرمترقبه ترامپ به صورت قاطع هیلاری کلینتون را شکست داده، انگشت تهام متوجه شبکه‌های اجتماعی شد. یک سال بعد جنجال درز اطلاعات خصوصی کاربران فیس‌بوک از طریق Cambridge Analytica پیش آمد و مدت‌ها در صدر اخبار قرار گرفت.

مشکل بعدی رواج اصطلاح اخبار کاذب یا fake news بود. ابتدا اصلا بحث بر سر این بود که تعریف اخبار کاذب چه باید باشد، همان چیزهایی که توسط گروه‌های افراطی یا اسپمرهای منفعت‌طلب منتشر می‌شدند. این اخبار آنقدر جذابیت ظاهری داشتند که اخبار جدی‌تر با منابع موثق را به جاشیه می‌بردند.

فید یا صفحه چیده شده بر اساس الگوریتم فیس‌بوک اصلا محیط کشت خوبی برای اسپم و اخبار نادرست و شایعات شده بود.

اما در سال 2020 دیگر شبکه‌های اجتماعی آنقدر آسیب‌پذیر نبودند و اخبار کاذب به جز پیام‌های متنی روتین و ایمیل و تماس‌های صوتی روباتی، راه دیگری برای انتشار نداشتند. منتشرکنندگان اخبار کاذب دریافته بودند که توییتر و فیس‌بوک برای انتشار مطالب مورد نظرشان دیگر بیش از حد گران و وقت‌گیر شده‌اند.

الان موضوع بر سر این است که تلاش شرکت‌ها برای فیلتر اخبار کاذب یا مطالبی که می‌توانند ذهن رای‌دهندگان را کانالیزه کنند، ممکن است به افتادن از آن سوی بام بینجامد و این سوال مطرح شده که آیا کارشناس‌ها و ادیتورهای توییتر یا فیس‌بوک، باعث منتشر نشدن یک سری خبر و مطلب که ممکن است درست باشند، نمی‌شوند و اصلا چقدر صلاحیت تحلیل دارند؟

باز به سال 2016 برمی‌گردیم. آن سال ادعا می‌شد که دخالت خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی بر روی نتیجه انتخابات تاثیر گذاشته شده و دنباله این کار به کرملین هم وصل شده بود.

فیس‌بوک مجبور شد برای جبران، 30 هزار کارمند نظارت‌کننده بر محتوای تمام‌وقت تا پایان سال 2018 استخدام کند. در بین آنها کارمندهای سابق اطلاعاتی آمریکا هم بودند. نتیجه این کار نظارت موثر بر اخبار و بسته شدن راه‌ تعداد زیادی کارزار مشکوک تبلیغاتی بود.

به سال 2020 برمی‌گردیم، گرچه دیگر خبری از آن کارزارهای مشکوک هدایت شده توسط فرنگی‌ها نیست، اما خود پرزیدنت ترامپ و اطرافیانش به اخباری دامن می‌زنند که قبل از بررسی، همان ناآرامی و تشویش را برمی‌انگیزد. هر دو نامزد هم به شیوه‌های مختلف اعلام پیروزی پیش از هنگام کرده‌اند.

به عبارتی می‌توانیم بگوییم گه چون به هر حال ماده اولیه و محتوای شبکه‌های اجتماعی را انسان‌ها تامین می‌کنند و هیچ انسانی بی‌نظر نیست، ما همیشه با خبر و مطالب کاذب یا جهت‌دهی شده روبرو هستیم و تا وقتی کاربران عادی اندیشیدن همه‌جانبه را فرانگیرند و قدرت تحلیل مستقل ادعاها را دست‌کم به صورت مقدماتی نداشته باشند و از قبل مطالعاتی در یک زمینه نداشته باشند، همواره احتمال دارد که به صورت خام تحت تاثیر قرار بگیرند یا جوگیرانه و تکانه‌ای عمل کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.