طلاق توافقی، سریع‌ترین راه برای طلاق

0
رپورتاژ

یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند با آن به زندگی مشترک خود در نهایت آرامش پایان دهند، طلاق توافقی است. چرا که این‌کار با رضایت طرفین در اسرع وقت قابل انجام است و پس از طی کردن مراحل آن زوجین از یکدیگر جدا خواهند شد.

با توجه به این موضوع ما در دادنیک قصد داریم که در ادامه، مطالبی را درباره این‌که طلاق توافقی چیست و همچنین چگونگی و شرایط انجام آن‌ برای شما عزیزان شرح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

طلاق توافقی چیست ؟

در طلاق توافقی طرفین با رضایت کامل و به‌صورت مسالمت آمیز، پس از طی مراحل آن به زندگی مشترکشان پایان می‌دهند. در این نوع از طلاق زوجین پس ثبت درخواست خود، می‌توانند به‌همراه گواهی عدم امکان سازش که از دادگاه دریافت کرده‌اند، از یکدیگر جدا شوند.

شرایط طلاق توافقی

طلاق توافقی نیز هم‌چون دیگر انواع طلاق شرایطی دارد که بایستی طرفین آن‌ها را پذیرفته و انجام دهند. از این رو در ادامه این بخش از مطالب به شرایط طلاق توافقی اشاره شده است.

  • اصلی‌ترین شرط برای طلاق توافقی، رضایت هر 2 طرف است.
  • در صورتی‌که زن حق و حقوق مالی خود هم‌چون مهریه را نبخشیده باشد، مرد ملزم به پرداخت آن است.
  • طرفین بایستی بر روی مواردی هم‌چون پرداخت نفقه، حضانت فرزندان، تقسیم اموال و … به توافق برسند.
  • زوجه بایستی عده طلاق را رعایت کرده و گواهی عدم بارداری را نیز ارائه کند.
  • طرفین بایستی به مراکز مشاور خانواده بهزیستی جهت دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق مراجعه کنند و بعد از آن درخواست خود را به ثبت برسانند.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی

برای ثبت درخواست طلاق توافقی نیاز است که مدارکی را به دفتر خدمات قضایی ارائه کنید، چرا که در صورت عدم انجام این‌کار، درخواست شما به دادگاه ارجاع داده نمی‌شود. از این رو در ادامه به مدارک طلاق توافقی اشاره کرده‌ایم.

  • اصل و کپی شناسنامه خانم و آقا
  • اصل و کپی کارت ملی خانم و آقا
  • اصل و کپی سند ازدواج یا عقدنامه محضری
  • وکالت نامه محضری طلاق (در صورتی‌که حق طلاق به زن داده شده باشد)
  • متن توافق‌نامه تنظیم شده برای طلاق
  • گواهی عدم بارداری زن همراه با شرح آزمایشات پزشکی
  • شرکت زوجین در جلسات مشاوره و دریافت گواهی عدم امکان سازش

در عین حال لازم به ذکر است برای تکمیل مدارک لازم برای طلاق توافقی که اگر سند ازدواج مفقود شده است و یا در دسترس نباشد، بایستی هر یک از زوجین و یا وکیل طلاق به دفتر ازدواج مربوطه مراجعه کرده و رونوشتی از آن‌را تهیه و ارائه کند. همچنین باید اشاره کنیم که این رونوشت حداکثر تا 3 ماه اعتبار دارد.

مراحل طلاق توافقی

برای طلاق توافقی نیز هم‌چون طلاق از طرف از مرد یا زن نیز بایستی مراحلی را طی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. از این رو برای این‌که بدانید طلاق توافقی چگونه است، مراحل آن‌را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • در ابتدا زوجین باید به مراکز مشاوره مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره‌های لازم در این زمینه، گواهی عدم انصراف از طلاق را اخذ کنند.
  • پس از دریافت گواهی فوق به زوجین این امکان داده می‌شود که درخواست طلاق خود را به یکی از دفاتر الکترونیک قضایی تقدیم کنند و برای این منظور نیاز است که شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه یا سند ازدواج نیز ارائه شود.
  • در ادامه وقت دادرسی برای آن‌ها تعیین و از طریق یک پیامک از طرف سامانه ثنا اطلاع داده می‌شود. از این رو زوجین یا وکلای آن‌ها باید در ساعت و روز تعیین شده در دادگاه خانواده حضور پیدا کنند.
  • پس از حضور در دادگاه و دریافت مشاوره‌‌های نهایی، توافق‌نامه‌ای بر سر مواردی هم‌چون مهریه، نفقه، حضانت فرزند، پرداخت حقوق مالی زن و … توسط مشاور خانواده تکمیل شده و طرفین آن‌را امضا خواهند کرد.
  • در نهایت باردار بودن یا نبودن زن بررسی شده و بعد از آن گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود تا طرفین بتوانند به دفتر طلاق مراجعه کرده و از یکدیگر جدا شوند.

کلام آخر

طلاق توافقی یکی از روش‌هایی است که زوجین می‌توانند با آن در اسرع وقت به زندگی مشترک خود خاتمه دهند. این روش شرایطی دارد و باید با ارائه مدارک مورد نیاز و طی مراحل آن روند پرونده طلاق خود را پیش ببرند تا در مدت زمانی کوتاه بتوانید از یکدیگر جدا شوند. با توجه به این موضوع ما در تیم موسسه حقوقی دادنیک سعی بر این داشتیم هر آن‌چه که باید در مورد طلاق توافقی بدانید را به‌صورت جامع برای شما عزیزان بیان ‌کنیم تا با اطلاعاتی کامل بتوانید روند اجرایی پرونده طلاق خود را پیش ببرید.

در عین حال شما همراهان عزیز می‌توانید برای این‌که با مشاورین و وکلای مجرب ما در زمینه طلاق توافقی در ارتباط باشید به سایت موسسه حقوقی دادنیک مراجعه کرده و از طریق شماره تماس‌ موجود برای دریافت مشاوره تخصصی اقدام کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.