کایروپراکتیک یا حرکات اصلاحی ؟!

0
رپورتاژ

لغت کایروپراکتیک از دو واژه‌ی یونانیِ  Chéri به معنی دست و واژه‌ی  praktikós به معنی عمل، ساخته شده است. همان گونه که از معنای لغوی واژه‌ها پیداست، متخصص این رشته، با استفاده از دست‌های خود، بیماری و اختلال ایجاد شده را تشخیص داده، و نسبت به درمان و بهبود عارضه اقدام می‌نماید. به متخصصین این روش درمانی، کایروپراکتور می‌گویند.

کایروپراکتیک به عنوان یک شیوه‌ی درمانی مکمل، می‌تواند از ترکیب چندین روش، در امتداد یکدیگر، استفاده کند. این عمل به منظور تسریع روند بهبودی و دوری از داروهای مخرب انجام می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، کایروپراکتور‌ها می‌توانند با ترکیب این ماساژ و تکنیک‌های دیگر، شیوه‌های مختلفی از درمان کایروپراکتیک را ارائه کنند. برای مثال می‌توان به روش‌های زیر اشاره کرد :

  • ترکیب با تحریک الکتریکی
  • ماساژ و مانیپولاسیون بافت‌های نرم
  • تکنیک آرام سازی
  • کایروپراکتیک سرد و گرم ( یخ و حرارت)
  • ترکیب با اشعه مادون قرمز
  • ماساژ در کنار ورزش عمومی و بازتوانی
  • تجویز مکمل‌های غذایی

متخصص کایروپراکتیک در جلسات درمانی در مورد دلیل و شدت درد سوال های لازم را از بیمار می پرسد. سپس به معاینه می پردازد. موارد مورد ارزیابی پزشک به شرح زیر است:

  • قدرت یا استحکام عضلات
  • دامنه حرکتی ستون فقرات
  • معاینه دقیق سابلوکساسیون احتمالی ستون فقرات
  • غربالگری عصبی مثل رفلکس تاندون عمقی، همچنین تست تنش عصبی

متخصص کایروپراکتیک بعد از بررسی شرایط بدن بیمار، درمان درست و صحیح را ارئه می دهد. او برای درمان بیمار از شیوه های درمانی زیر استفاده می کند:

  • تمرینات مهم جهت انعطاف پذیری و اصلاح شرایط بدن به همراه افزایش قدرت
  • یخ یا گرما
  • تحریک الکتریکی که به آن الکتروتراپی نیز می گویند.
  • درمان محیطی یا دستی مفصل ستون فقرات برای اصلاح سابلوکساسیون هایی که متخصص کایروپراکتیک آن را تشخیص می دهد. در این روش درد کاهش می یابد و حرکت مفاصل محیطی و ستون فقرات بهبود می یابد.

حرکات اصلاحی برای فعال سازی و تقویت عضلات ضعیف در هنگام عدم تعادل عضلات طراحی شده‌اند. هدف از یک تمرین اصلاحی این است که بتوانید عضله مورد نظر را منقبض و استفاده کنید. تمرینات اصلاحی اغلب حرکات خاصی هستند که باید استفاده از عضله‌ای ضعیف شده را بازتوانی و اصلاح کنند.

از تمرینات اصلاحی برای درمان التهاب مفاصل به عنوان پیشگیری از آسیب، کنترل درد، پس از ترمیم یا حتی فقط برای استفاده در یک روند برای نگهداری اندام در وضعیت صحیح استفاده می‌شود. پس از انجام ارزیابی می‌توانید بفهمید که چه تعادل عضلانی خاصی دارید و از اینکه در چه عضلاتی ممکن است در فعال سازی و تقویت مشکل داشته باشید، دانش پیدا می‌کنید. گنجاندن تمرینات اصلاحی برای تقویت عضلات در برنامه‌های تمرینی ایده‌ای بسیار کاربردی و مهم است.

تمرینات اصلاحی نقش مهمی در سلامتی طولانی مدت، رشد و موفقیت کلی آموزش و تمرین ورزشکاران دارد. نقش یک مربی آماده سازی ورزشکاران برای عملکرد مطلوب ضمن پیش بینی مسائل بالقوه و رفع این نگرانی‌ها از طریق راه‌حل‌های مختلف است.

تعیین اینکه چه تمرین‌های اصلاحی را باید در یک جلسه آموزشی برنامه‌ریزی کنید، می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. با گزینه‌های بی نهایت و محدودیت‌های فردی ورزشکاران، متخصصان حرکات اصلاحی باید به طور سیستماتیک رایج‌ترین موضوعات مربوط به حرکات خاص روز را بررسی کنند. از آنجایی که هدف از تمرینات اصلاحی اصلاح الگوهای حرکتی ضعیف و یا افزایش دامنه حرکتی است، بهتر است که این موارد را قبل از شروع تمرینات اصلاحی برنامه‌ریزی کنند.

برنامه‌های ورزشی اصلاحی که اغلب پس از گرم شدن پویا انجام می‌شود، یک مؤلفه بسیار مفید برای ورزشکاران در باشگاه وزنه برداری است. مربیان و ورزشکاران می‌توانند این حرکات را قبل از شروع تمرینات قدرتی، یا حتی به طور متناوب بین تمرینات با هالتر در حین گرم کردن، انجام دهند.

نکته کلیدی در اینجا این است که به ورزشکاران اجازه داده شود این کارها را در حین استراحت نیز انجام دهند، زیرا این حرکات اغلب الگوی حرکتی با کیفیت (نه کمیت) هستند که ممکن است به تمرکز برای کمک به ورزشکار در رسیدن به نتایج مطلوب نیاز داشته باشد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.