پروژه گالیله – برنامه تحقیقاتی علمی برای جستجوی آثار تمدن‌های باستانی فرازمینی

0

آیا موجودات فضایی وجود دارند؟ پاسخ منطقی به این سوال آری است. یعنی با توجه به در نظر گرفتن مجموع سیاراتی با آب و هوای مساعد و فاصله مناسب از خورشیدشان، به هر حال در تعداد زیادی از آنها حیات و حتی حیات هوشمندی که فراتر از سیاره خود برود یا سیگنال ارسال کند، وجود دارد.

اما به هر حال ما تا حالا مدرکی حتی در حد میکروارگانیسم‌های فسیل شده در خارج زمین هم پیدا نکرده‌ایم.

تا زمانی که بتوانیم دیرینه‌شناسان را به کهکشان های دیگر بفرستیم، بهترین راه برای جستجوی موجودات فضایی این است که در خانه بمانیم و به دنبال «امضای فناوری» بگردیم.

این امضا می‌تواند امواج رادیویی باشد که سیگنال‌هایی بسیار متفاوت از انرژی طبیعی تولید می‌کند.

سنجش رادیویی، یا هر تلاش علمی برای شناسایی امضاهای فنی غیر انسانی، را می توان به عنوان جستجو برای هوش فرازمینی (SETI) نامید. تلاش‌های SETI عموماً توسط سازمان‌هایی مانند مؤسسه SETI و Breakthrough Listen هدایت می‌شوند.

شهروند- دانشمندها نقش کلیدی در تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده دارند.

دانشمندان می‌گویند که فعلا خجم نمونه جمع‌آوری شده اندک است. مانند این است که یک لیوان آب اقیانوس را جمع کنید و آن را به دنبال ماهی بگردید، احتمالاً چیزی پیدا نمی‌کنید. با افزایش زمان صرف شده برای جستجو و بهبود فناوری، شانس ما برای شناسایی بهبود می‌یابد.

SETI را می توان بدون خارج شدن از زمین با تشخیص امواج رادیویی، نوری و گرانشی انجام داد. با همین فناوری می‌توان پیام‌ها را بین تمدن‌ها رد و بدل کرد.

اما محدوده جستجو واقعا بزرگ است. نپتون با فاصله متوسط ​​30 واحد نجومی به دور خورشید می گردد. اگر بخواهیم تا ابر اورت را بگردیم محدوده کاوش ممکن است تا 100000 واحد نجومی از خورشید گسترش یابد. ضریب تفاوت در حجم جستجو بیش از 37 میلیارد است.


پارادوکس فرمی

چرا بیگانگان تلاش زیادی برای سلام کردن به ما ندارند .آیا فناوری‌اش را ندارند یا حسگرهایشان غیرفعال است یا فناوری آنها توسط ما غیرقابل تشخیص است .

پروژه گالیله – برنامه تحقیقاتی علمی برای جستجوی آثار تمدن‌های باستانی

پروژه گالیله که در جولای 2021 توسط آوی لوب و فرانک لاوکین از دانشگاه هاروارد شروع شد، اولین برنامه تحقیقاتی علمی برای جستجوی آثار باستانی نجومی در نزدیکی زمین است. آنها عمدتاً از اصطلاح تمدن‌های فناوری فرازمینی (ETCs) به جای ETI استفاده می‌کنند، یعنی بدون قضاوت درباره هوش بیگانه بر اساس استانداردهای انسانی.

این پروژه به طور عمومی فقط فرضیه‌های “فیزیکی شناخته شده” را آزمایش کند و فقط داده های جدید را تجزیه و تحلیل کند.

این پروژه «آشنایی به نتیجه» دارد، به این معنی که تنها هدف آن جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها به روشی قابل اعتماد و قابل تکرار است و هم داده‌ها و هم نتایج قابل آزمایش آن‌ها را آشکارا به اشتراک می‌گذارد.

پروژه گالیله دارای چند مسیر آزمایشی اصلی است:

۱-تصویربرداری از پدیده های هوایی ناشناس (UAP) در باندهای مادون قرمز، رادیویی و نوری و ضبط داده های صوتی.

این تیم تجهیزات رصدی و هوش مصنوعی خود را برای جمع‌آوری و تفسیر این داده‌ها طراحی، ساخته و مستقر کرده. در حال حاضر مجموعه ابزارها برای کالیبراسیون و آزمایش مستقر شده‌اند و در چند ماه آینده برای بهره برداری کامل مجدداً مستقر خواهند شد.

۲-قرار ملاقات با اجرام بین‌ستاره‌ای آینده (ISO) که از منظومه شمسی مانند Oumuamua و 2I/Borisov عبور می‌کنند، با بودجه تخمینی پروژه کمی بیش از 1 میلیارد دلار یا تقریباً یک چهارم قیمت یک پرتاب SLS.

۳- بازیابی قطعات اجرام بین ستاره‌ای که با زمین برخورد می‌کنند، مانند CNEOS 2014-01-08 که در سواحل پاپوآ گینه نو برخورد کرد.

۴- جستجوی ماهواره‌های بیگانه کوچکی که به دور زمین می‌چرخند با استفاده از رصدخانه Vera C. Rubin که در سال 2023 آنلاین می‌شود. این امر مستلزم توسعه نرم‌افزار پیشرفته جدید برای شناسایی اجسام بسیار کوچک و سریع، احتمالاً در مدارهای نامنظم است. هوش مصنوعی همچنین داده‌های ماهواره‌های ساخت بشر را برای یافتن امضاهای فنی بیگانگان در نزدیکی جستجو می‌کند.

تمرکز بر مصنوعات فیزیکی یک استراتژی جدید در SETI است، اما لوب و لاوکین خوشبین هستند.

مانند  تلاش SETI، پروژه گالیله باید بیشترین تلاش خود را با آنچه که دارد انجام دهد. در وضعیت فعلی، این پروژه نتوانسته یک ناهنجاری مغناطیسی را در ماه ما تشخیص دهد، چه رسد به یک کپسول زمانی که برای بشریت در سیاره X باقی گذاشته شده باشد. (انصافاً سیاره X هنوز کشف نشده است، فقط پیش بینی شده است!)

 پروژه گالیله  بی‌طرفانه یکی از اساسی ترین پرسش های بشریت را به شیوه‌ای جدید مطرح می‌کند. “آیا ما تنها هستیم؟” خوب، بیایید با بررسی حیاط خلوت شروع کنیم!

پروژه گالیله را در توییتر دنبال کنید تا جزو اولین کسانی باشید که مطلع می‌شوند چیزی پیدا شده!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.