فرانک دریک، اخترشناس مشهور رادیویی در 92 سالگی درگذشت: کسی که معادله دریک برای تخمین تعداد تمدن‌های فرازمینی با قابلیت تماس با ما را ابداع کرده بود

1

فرانک دریک اخترشناس مشهور رادیویی در 92 سالگی درگذشت. او پیشگام ابراز نظریه در مورد جستجوی برای فرازمینی‌ها بود. او  در خانه‌اش در آپتوس، کالیفرنیا در آرامش درگذشت.

فرانک دریک، در برنامه  جستجوی هوش فرازمینی (SETI) شرکت داشت.

دختر او، نادیا دریک، این خبر رسمی را در وب سایت خود به اشتراک گذاشت و نوشت که پدرش «مورد علاقه بسیاری از افراد و به دلایل بسیاری بود، اما مهمتر از همه، امروز من انسانیت، لطافت و روحیه لطیف او را گرامی می‌دارم. فقدان پدر یک غیبت بزرگ در زندگی است.»

این ستاره‌شناس تا حد زیادی به دلیل «معادله دریک» که در سال 1961 برای تخمین تعداد تمدن‌های فرازمینی ارتباطی که ممکن است در کهکشان ما قابل تشخیص باشند، فرموله کرد، شناخته شده است.

معادله دریک  Drake equation معادله‌ای است که از آن به منظور برآورد تعداد تمدن‌های فرازمینی قابل تشخیص در کهکشان راه شیری استفاده می‌شود.

متغیرهای معادله دریک عبارت است از:

R* = نرخ متوسط تشکیل ستاره‌ها در کهکشان ما.
fp = نسبتی از این ستاره‌ها را که دارای سیاره می‌باشند.
ne = تعداد متوسط سیاراتی که احتمال شکل‌گیری حیات در آنها وجود دارد و به دور هر ستاره دارای سیاره می‌چرخند.
fℓ = نسبت سیاراتی که در طول عمرشان عملاً حیات در آن شکل می‌گیرد به تعداد سیاراتی که احتمال شکل‌گیری حیات در آنها وجود دارد.
fi = نسبت سیارات دارای حیات که می‌توانند حیات هوشمند (تمدن) را دارا می‌باشند.
fc = نسبت تمدن‌های دارای فناوری با علایمی قابل دریافت در کهکشان باشند.
L = مدت زمانی که در آن تمدن‌ها قابلیت برقراری تماس را دارا می‌باشند. (طول عمر تمدن)

با وارد کردن پارامتر‌های معادله برای کهکشان راه شیری، تعداد تمدن‌های فرا زمینی برای این کهکشان حدود ۱۰۰ می‌باشد.

دریک همچنین در سال 1974 با ایجاد اولین پیام بین ستاره‌ای که به طور عمدی از زمین به فضا مخابره شده بود، معروف به «پیام آرسیبو» که از طریق امواج رادیویی رصدخانه آرسیبو پورتوریکو که اکنون از کار افتاده بود و در سال 2020 سقوط کرد، به شهرت رسید.

از دریک همسرش اماهل شاخشیری دریک ۴۰ ساله و پنج فرزندش به یادگار مانده است.

شوهرم فرانک انسان بزرگی بود – من واقعاً می‌توانستم صفحاتی درباره او بنویسم، اما شاید این کار برا باید برای بعد بگذارم.

وقتی با او ازدواج کردم، متوجه عظمت او در مقیاسی بسیار کوچکتر شدم – اینکه چگونه با خانواده‌اش رفتار می‌کند، مهربانی‌اش، مهربانی‌اش، شوخ طبعی‌اش، مهربانی‌اش، و مهمتر از همه، عشق پسرانه‌اش به زندگی و اینکه چطور هیجان را به همه اطرافیان خود ابزار می‌دارد.

دریک در 28 می‌1930 در شیکاگو در ایلینویز به دنیا آمد، در هشت سالگی، او شروع به این باور کرد که تمدن بشری تصادفی به وجود آمده است و باید زندگی دیگری در جایی در جهان وجود داشته باشد.

سال 1962 است.

از آنجا شروع به یادگیری هرچه بیشتر کرد، بازدید از موزه‌های علم، تکمیل آزمایشات شیمی و ساخت رادیو.

او در سن 17 سالگی بورسیه نیروی دریایی دریافت کرد که به او اجازه داد تا در دانشگاه کورنل در ایتاکا نیویورک تحصیل کند و در آنجا در رشته فیزیک مهندسی تحصیل کرد.

با این حال، دریک به عنوان دانش‌آموز دوم در کلاس نجوم شرکت کرد و وقتی از طریق یک تلسکوپ 15 اینچی به مشتری نگاه کرد، از شگفتی‌های لحظه زیبا شگفت‌زده شد، بسیاری از نزدیکان او می‌گویند این لحظه تغییر زندگی بود.

دریک پس از فارغ التحصیلی با درجه ممتاز در فیزیک مهندسی، تصمیم گرفت ستاره‌شناس شود.

با این حال، او ابتدا باید خدمت در نیروی دریایی به عنوان بخشی از شرایط بورس تحصیلی خود را به پایان می‌رساند، جایی که او وظیفه مدیریت الکترونیک در کشتی آلبانی، گل سرسبد ناوگان ششم را بر عهده داشت.

پس از پایان دوران نظامی، دریک به دانشگاه هاروارد رفت و عاشق نجوم رادیویی شد، زیرا احساس می‌کرد این فناوری است که برای اولین بار یک تمدن بیگانه را شناسایی می‌کند یا با آن تماس برقرار می‌کند.

پس از فارغ التحصیلی، دریک اولین شغل خود را در رصدخانه ملی رادیو نجوم در گرین بنک، ویرجینیای غربی در‌آوریل 1958 به دست آورد و دو سال بعد پروژه اوزما را راه‌اندازی کرد، که اولین تلاش برای استفاده از انتقال رادیویی برای شکار بیگانگان بود. اگرچه هیچ کدام شناسایی نشدند.

دریک همچنین دریافت که گیرنده گرین بانک می‌تواند تلسکوپ رادیویی معادلی را در فاصله 12 سال نوری از زمین شناسایی کند که می‌تواند سیگنال‌های 30 منظومه ستاره‌ای را دریافت کند، از جمله برخی با ستاره‌هایی شبیه به خورشید ما.

دریک در طول زندگی حرفه‌ای خود تلاش کرد تا روش‌های تشخیص سیگنال‌های هوش فرازمینی را اصلاح کند. او همیشه امیدوار بود که در طول زندگی خود نشانه‌هایی از زندگی پیدا کند.

دریک به دنبال علاقه خود به کشف حیات فرازمینی و بررسی طرح‌های تلسکوپ رادیویی که شانس موفقیت SETI را بهینه می‌کند، ادامه داد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. مونوفام می گوید

    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون. فرانک دریک با معادله خود یک انقلاب تازه ای در زمینه تمدن هوشمند به وجود آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5